SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Var inne og sjekket på Trumf.no nå og så at jeg kun hadde fått bonus da jeg ikke hadde brukt Amex. Dette var jeg ikke klar over, så det var nedtur. Har hele tiden stått på automaten at bonuskortet er registrert, så jeg har levd i god tro. Og jeg som har betalt mer for bensinen på Esso enn på andre stasjoner bare for å få Trumf-bonus i tillegg. :rolleyes:

2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Om man har en Shell i nærheten er den betydelig bedre enn Esso for poengsanking.

Bruker blått kort for 50 øre per liter, betaler med DNB for 15 EB + 4 % rabatt.

Are liker dette
  3. LeBravo

LeBravo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Regner med du ikke har funnet en løsning på dette? Jeg er i akkurat samme bås som deg. AmEx kan ikke se noen feil på sin side, og PayPal sier at det har vært noen problemer mot AmEx "i det siste".

4. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen løsning. PayPal sier det er en gjennomgående problem og at de jobber led det.

5. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Har bestilt en reise i jan/feb, og har betalt med Elite. Er på en kampanje og hadde egentlig tenkt å downgrade så fort poengene kom, slik at jeg kan begynne 6mnd karantenetid til ny upgrade.

Hvordan stiller det seg med forsikringen om jeg har Premium når reisen blir avviklet?

6. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer oppgraderingsbonusen fra classic til premium. Må jeg sitte på premium-kortet helt til bonusen er utbetalt, eller kan jeg nedgradere igjen straks omsetningskravet på 36K er nådd?

Earl liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Har du lest vilkårene? :)

8. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men jeg lurte nå på om noen har fått bonusen likevel - til tross for nedgradering eller kansellering.

9. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, prøvde i fjor. Det funka ikke :(
    Må nok ha kortet helt til bonusen blir utbetalt

vegasbaby liker dette
  10. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar!

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    hvis jeg sender en ekstra betaling på 20k til AmEx og ikke bruker alt til jeg en dag er ferdig med kortet, så blir penger stående der. er det mulig å få det tilbake?

Jeg har fått tilbake på konto når det ble en refusjon og jeg ikke hadde kortet lenger, men det er litt annerledes her

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at man får utbetalt ekstra penger på et kredittkort, men at det ikke bør skje altfor ofte - compliance lurer alltid i kulissene. I verste tall må man gå et par ekstrarunder hvor man besvarer et par spørsmål, uansett er pengene aldri tapt.

13. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man betale med AmEx på pumpene også? Nå fyller jeg bare Shell og jeg tror ikke de tar AmEx. Hvertfall så er det min erfaring.

14. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    newb spørsmål etter jeg kastet meg på elite promoen, men er det noen måte a bruke amex og få poeng i nettbutikker som bare tar visa/mastercard, tenker revolut/curve eller lignende.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Paypal?

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å bestille Elite.

Har hatt det tidligere, og det kan kanskje være ca 2 år siden.

Vil jeg motta de 20.000 statuspoengene ved bestilling, eller vil systemet "huske" datoen fra forrige gang jeg hadde kortet, slik at det blir samme dato som for 2 år siden (husker ikke når på året det var).

17. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om veldedige organisasjoner der man kan kjøpe gavekort/ julegaver og betale med Amex? Har tidligere pleid støtte f.eks Regnskogfondet eller WWF, men er åpen for andre også

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på om jeg har klart å betale med PayPal her, men er en stund siden. Siden ser litt annerledes ut, så ting kan være forandret https://gi.adranorge.no/gavekort

19. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Du får 20.000 med en gang,når du avsluttet kortet du hadde for 2 år siden.
    Du får bare 20.000 poeng på samme dato neste år hvist du bare har det samme kortet år etter år uten og nedgradere eller si det opp elite kortet.

20. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Andre som har samme problem med Amex og paypal?

eller motsatt - ikke har problemer?

Del denne siden