SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Hos IKEA er det jo enkelt å løse, gjorde det selv for 1 mnd siden. Bare kjøp så mange gavekort på nett av 10.000 kr som du trenger for at resten skal kunne betales med ett kjøp på Amexen. Kjøp gavekortene på forhånd, overfør så slik at du har nok igjen på kortet til å betale resten. Kan gjøres over 2 dager, men sikkert ikke dumt å regne med 3-4 for å være safe
     
    Krisko, AirMags, Cumulus and 2 others like this.
  2. Havnissen

    Havnissen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Det har jeg ikke tenkt på. Takk for tipset!
     
  3. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått poeng for denne.
    Jeg har ikke.
    Det står ingen dato for når man skal få poeng her bare senest April 2024.
    Betyr det senest 30 april eller senest 1 april.
    april4.png
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaringsmessig betyr det Mai.
     
    FlyMCO liker dette
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er med i samme kampanje og har ikke fått noe. Tidligere kom disse poengene alltid og pålitelig siste dag i nevnt måned, altså 30. april. Enn så lenge er det som forventet, ingen grunn til bekymring.
     
    1884derby and FlyMCO like this.
  6. Sambadelight

    Sambadelight Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tror dere at det vil bli noen endringer på sas amex når alliansebyttet blir klart? Forsåvidt også sas mc.
     
  7. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ikke varslet noe om at Eurobonus skal forsvinne såvidt jeg vet - og så lenge Eurobonus finnes tipper jeg at hvertfall opptjening av poeng blir som før. Om det skjer noe med CT pga andre regler i Skyteam er vel kanskje mer sannsynlig, men det blir ren spekulasjon.
     
  8. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
  9. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Betales de 20000 statuspoengene fremdeles ut på en fast dato, eller stemmer det at de nå betales ut like etter at man starter på en ny opptjeningsperiode i stedet? Jeg mener å ha lest det et sted...
     
  10. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg får mine på ca samme dato hvert år, og det har ikke sammenheng med opptjeningsperioden.
     
  11. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som husker hvilken kampanje AmEx kjørte på tampen av året i fjor?
    Var det 30k poeng eller var det 60k poeng?

    Trengte man en spesiell link fra SAS for å få det eller var det snakk om vervelinkene jeg husker man drev med her for noen måneder siden?

    Prøvd å lete i forumet men fant ikke et konkret svar.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Vervekampanjen gikk på begynnelsen av 2024, vet ikke når den startet. Den var på 60k. Dersom man ikke har tatt screenshot av hvilken kampanje og URL man har benyttet ved tegning av kortet kan en ligge tynt an dersom Amex sier at en ikke har brukt rett lenke for å få poengene...
     
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Den som var i desember 2023 var 30k poeng for 45k spend på Amex Elite innen 31.03 via SAS sin app/hjemmeside. Står om den her på forumet, sikker bare et par sider tilbake i akkurat denne tråden
     
    AirMags liker dette
  14. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet hvordan de nye reglene slår inn hvis jeg ønsker å oppgradere fra Elite til Plat etter opptjente CT nr. 2? (4 måneder siden jeg oppgraderte til Elite fra premium)
     
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir vel en nedgradering, men siden du fikk Elite før de nye vilkårene trådte i kraft har du vel mulighet til å bytte/si opp enda en gang uten å bli låst? Men det kortet du bytter til nå må du ha i 12 mnd for å ikke bli ilagt gebyr dersom du bytter eller sier opp

    Er i hvert fall sånn jeg har forstått det, og håper at det er, siden jeg selv vil nedgradere til Premium fra Elite i juni (etter 6 mnd med Elite)
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    når var det de nye vilkårene trådte i kraft?
     
  17. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Vi kontakter deg for å informere om kommende oppdateringer i ditt SAS Amex Elite-medlemskap. Endringene trer i kraft den 14. mars 2024
    Fikk denne setningen på mail, så det kan jo hende det gjelder for oss som ble kunder før dette også? Noen som har testet?
     
  18. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    men er plat en nedgradering fra elite? trodde de var likestilt
     
  19. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å bytte kort mellom American Express Platinum og SAS Amex Elite?
    Eller andre veien SAS Amex Elite til Amex Platinum.

    Hvis jeg får meg et American Express Platinum, om jeg senere kan bytte det ut med SAS Amex Elite.

    Begge kan gi like mye EuroBonus for et forbruk på 300000kr (60000 EB), men American Express Platinum kan også overføre Amex-poeng til Avios.

    For American Express Platinum må man ha "Platinum Points Plus" for at man skal kunne få like mye EuroBonus EkstraPoeng som SAS Amex Elite.

    SAS Amex Elite koster 6000kr i året, mens American Express Platinum med "Platinum Points Plus" koster 7900kr i året. Det er 1900kr mer enn SAS Amex Elite.

    En fordel jeg ser med American Express Platinum over SAS Amex Elite, er at Amex-poengene utløper ikke. Man kan samle opp over tid og senere overføre til EuroBonus når man trenger dem.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Platinum og Elite er del av 2 ulike produktlinjer hos Amex. Du kan ha 1 kort fra hver av linjene.
    Du kan opp/nedgradere fra Green-Basic-Gold-Platinum (Her tjener du Amex MR points)
    Du kan opp/nedgradere Classic-Premium-Elite (Her tjener du Eurobonuspoeng)
    Men altså ikke fra en linje til en annen.
     
    Durek and eventyrer like this.

Del denne siden