Man er garantert sølvkort, så poengene blir overført i en runde. Er imidlertid usikker på om disse 20K bare er statuspoeng, eller om de faktisk kan brukes.
Grunnpoeng og ekstrapoeng kan brukes, statuspoeng kan ikke brukes. SAS MC (og Amex i Sverige) gir statuspoeng.
Poenget med å få 20K på konto gjør at det bare er 25K igjen til gull og en fast-track til (re)kvalifisering. Sølvkort er ikke viktig i seg selv.
Siden det allerede er hardt press på gullstua, er det nok en fare for at de må øke kravet en liten smule for å få gull på poeng. Hvis de nå ikke fjerner sånne gullkort som går til salgs da. Men har svært ved å tro at de kommer til å forandre antall legs særlig mye, så må det vel evt være tilbake til der det var før, altså 50 fremfor 45? Det er vanskelig om de skal kjøre 60 segmenter mot gull. Det var jo nok til platinum på flying blue før, mens 30 holdt til gull.
Vet ikke om det blir tilfelle, for det er ikke så mange som er så poengbevisste som oss at de vil bestille begge kortene for å få 33.000 tellende statuspoeng i året ☺
jeg tenkte det samme, men ble påpekt av en her inne at alle de som kjøpte EBG når det gikk an for 5 tusen vill jo da bare kjøpe 3 kredittkort for ca 4-5K og nesten ha gull. Og det er ikke greit mener nå jeg, litt må man fly det er jo halve moroa
er reglene for svenske ct som med norsk, at man må ha "elite" for å få i hele *A? I så fall må jeg jo opp på 4k i årsavgift? Usikker på om jeg klarer å dra 2 ct på et år, da er det vanskelig å forsvare så høy årsavgift
Tror der har et under som gir maks 1 ct for hele A til 1000. Ikke siter meg på dette uten og Google litt
Husk at det er ingen som vet med sikkerhet hvordan det blir i Norge da, så ikke noe vits å ta eventuelle sorger på forskudd
Det står vel svart på hvitt under premium-kortet i Sverige at du får en CT med *A også ved bruk av dette. Dette koster 1000 SEK i året.
Verd å merke at KLM sitt rutenett ikke kan sammenliknes med SAS. SAS har jo en drøss med korte ruter, mens KLM fokuserer mye mer på langreiser. Det forundrer meg ikke om SAS kommer med krav på hhvs 60 og 120 segment/kpoeng for å holde antallet statuskunder under kontroll.. 50/45 for EBG gjør lite, og ble vel egentlig introdusert for å "sukre pillen" når opptjening på Sør-Europa ble smadret..
Ja, ser poenget med at de nok endret kravet fordi de smadret opptjeningen. Men de må jo skille på legs og points - legs kan aldri bli smadret, det opptjener man jo konstant KLM har forsåvidt også "en drøss" med korte ruter, de har bare ikke noe "OSL - TRD/BGO" Vel, vi kan jo egentlig ikke annet enn å spekulere. Men hvis antall statuskunder er et økende problem, kan de jo lettest endre det ved å fjerne kjøpegull