SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Har funnet en reise for to voksne og to barn. Jeg har straks en CT tilgjengelig. Kan jeg bruke én CT i bestillingen på fire pax - eller må jeg gjøre to ulike bestillinger? Får ikke gjort dummy-booking før CT kommer om et par uker.

2. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    To ulike. 1 voksen + 1 barn er lurest.

3. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort det samme for noen få år siden. Husker ikke detaljert, men jeg mener Amex opprettet en sak på det og etter litt tid ble det ordnet opp i.

Jeanette liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Ja er opprettet sak nå. De har midlertidig kreditert i påvente av «undersøkelser»

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Ordnet seg etter å ha sendt inn kvittering på innbetaling :)

Hanen and holmen like this.
  6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle oppgradere til Elite i dag, men ser at siden for ‘bytt kort’ er under vedlikehold. Er dette noe som har vært slik lenge?

7. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk oppgradert på mandag, så kan ikke ha vært veldig lenge

Rapolo liker dette
  8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgraderte som nevnt på mandag fra SAS Amex Premium til SAS Amex Elite. Fikk 20.000 nivåpoeng dagen etterpå, MEN de vises ikke i oversikten over nylig inntjente poeng. Har gått gjennom hele og ser at de er ikke der fra sist gang jeg hadde Elite heller, selv om jeg vet at jeg fikk nivåpoengene da også.

Det viktigste er jo selvfølgelig at jeg har fått poengene, men litt rart at det ikke vises i historikken? Andre som har opplevd det samme?

Nordlands liker dette
  9. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,110
    Bonuspoeng:
    93
    Liten update her om noen skulle oppleve noe lignende. Ingen hjelp å få etter innlevert skjema, de outsourcede ansatte der kjente ikke til CT engang.
    Klagde det inn til Reiselivsforum etter å kun ha fått ikke-svar og stillhet i 3 måneder. Fristen for svar fra SAS gikk ut i dag, hvor de da svarte med å godta mitt krav om 130 000 poeng som kompensasjon for CT'en jeg ble tvunget til å bruke et år for tidlig.

Xflipper, Flymunda, eventyrer and 2 others like this.
  10. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Har snart hatt SAS Amex Elite i et år og opplever akkurat det samme :)

Preference liker dette
  11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,877
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge siden jeg har brukt CT'ene mine, men bare for å bekrefte;

- Det går greit å eksempelvis booke retur (typen CDG-LAX) med CT og deretter å ringe inn hvis ledig outbound flight dukker opp?
    - Lite med direkte-feeder flight fra TRD, men det går vel greit å legge på typen TRD-OSL-CDG med SAS & Air France i andre klasser o.l. på en C-booking?
    - Er det evt også mulig å legge på flights fra LAX/SFO og videre til Hawaii? Og såfall; må de være i samme klasse (C) eller kan de være i økonomi?

12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,044
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk av CT skal ikke påvirke dette. Det skal være mulig å mixe klasser slik du beskriver.

obay liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,868
    Bonuspoeng:
    183
    Her må du ha business hele veien ettersom Hawaii ligger i Stillehavssonen. Det er kun mulig å legge til tilslutningsflight i lavere klasse så lenge man holder seg innenfor samme sone uten behov for nytt poengtrekk.

btm and obay like this.
  14. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ganske irritert på amex nå. 23. januar oppgraderte jeg fra Premium til Elite. Inne på amex sine sider fant jeg på det tidspunktet en kampanje som skulle gi 20 000 ekstrapoeng dersom man oppgraderte og hadde spend på minst 45 000 ila tre måneder. Kampanjen ligger der fortsatt.

Jeg har nå omsatt for 45 000 og tok kontakt på chat for å forhøre meg om når poengene blir overført. De svarer da at det på det tidspunktet ikke fantes en slik kampanje. Jeg linker så til kampanjen. De svarer med at den har blitt lansert senere. Jeg linker så til en side som 23. januar la ut skjermdump av kampanjen (for å dokumentere at kampanjen var live på det tidspunktet jeg bestilte kort). Amex svarer at det ikke er deres offisielle side og fremstiller det gjennom resten av dialogen som om jeg har hevdet at det var den siden jeg brukte til å bestille kort, selv om jeg flere ganger presiserte at jeg hadde funnet og benyttet meg av kampanjen på deres offisielle sider den 23. januar.

Dette synes jeg rett og slett er useriøst. Er det flere som har opplevd å benytte seg av kampanjer på deres nettsider, for å bli møtt med at kampanjen ikke fantes. Er jo umulig å dokumentere utover å vise til at kampanjen var godt kjent.

Jeg kommer til å forfølge dette.

15. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Bare si at du tar det videre med finansklagenemden. Da pleier kortselskapene å få fortgang på ting.

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    At de sier at det ikke fantes en kampanje om det faktisk gjorde det er ikke greit. Men når det gjelder poengene pleier de å bli utbetalt flere måneder senere - typ mai for en kampanje fra januar.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    293
    Det begynte å komme umiddelbart etter man når forbruksmålet da de begynte med bindingstid. Men nå har de jo sluttet med bindingstid igjen, så hvem vet hva som gjelder nå

Jeanette liker dette
  18. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Kampanjen jeg benyttet meg av var en oppgraderingskampanje fra Premium til Elite. Den ble lansert i forbindelse med endring av vilkår på de kortene i januar, og den er fortsatt oppe og går. Det morsomme var at de først påstod at kampanjen ikke finnes. Da jeg linket til den så endret de til å påstå at den ikke fantes da jeg oppgraderte. Vel, jeg fant den i alle fall på nettsidene deres da jeg oppgraderte, og der har den ligget siden.

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke uvanlig at folk opplever dette med Amex. Dersom det ikke nytter å klage (jeg mener Amex har en egen funksjon for formell klage utover kontakt med kundeservice). Der ville jeg truet med finanskl.nemda og om de ikke gir seg så hadde jeg tatt det videre dit.

20. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Litt på siden men litt relevant også... :) Kjøpte en laptop på nett hos Elkjøp for 15K med Amex Elite, og det hjalp meg over 45K spend for å da å få 80K poeng om ei stund (verifisert på chat).

Men den skuffet meg, og jeg lurer på om noen har erfaring med å få for eksempel et gavekort ved angrerett levert til lokal butikk, eller evt bytte til et produkt om så, vet ikke. Eller kreves det 100% retur av penger til samme kort? Da vil jeg selvsagt ikke gjøre det, for å risikere 8 tur/retur reiser med fly (i Plus! pga MC :p), og da heller evt selge på Finn / gi bort til slekt istedet etc. 3 måneders fristen er rundt nå også er akkurat rundt nå nemlig også.

Forresten overrasket at Coop Extra / Obs har begynt å ta Amex her, faktisk ikke så vanskelig å bruke kortet lengre.

Del denne siden