SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    "How do I lose the points? It`s already transferred"

Det som stod i vilkårene var ikke at poengene ble trukket tilbake men:

"Velger du å si opp eller nedgradere ditt medlemskap innen 12 måneder fra avtaleinngåelsen, vil din konto bli belastet med verdien av dine mottatte poeng i henhold til SAS prisliste"

Det står forøvrig fortsatt hvis du begynner å si opp kortet på din side hos Amex
    så her motsier de seg selv.

Last edited: 30. jan 2025
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en veldig plausibel ting for Amex IT å glemme å fjerne

3. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg aner ikke hva som er riktig, men flere rapporterte å kunne si opp uten straff så da antok jeg det samme. Time will tell.

Shyneno liker dette
  4. Thunderkick

Thunderkick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Jeg lurer på om det for tiden finnes en aktiv vervekampanje for SAS AmEx. Jeg har aldri hatt kortet tidligere, men vurderer nå å gå for Elite. I den forbindelse ønsker jeg gjerne tips til hvordan jeg best kan maksimere poengene ved en eventuell oppmelding.

Setter stor pris på all informasjon dere kan dele!

5. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Se egen tråd om dette: https://insideflyer.no/forums/threads/vervekampanje-fra-sas-american-express.5503/page-34

Storbaba liker dette
  6. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Nokon som veit om nedgradering vil føre til problemer med tanke på å bruke opptjent CT?

7. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, skal ikke ha noe å si.

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å ha kontroll på tingene mine, men denne gangen har jeg gjort en "liten" tabbe. Klarte å taste feil KID-nummer ved innbetaling til Amex. Har kontaktet dem på chatten og de sier jeg skal vente 48 timer for å se om betalingen har blitt "posted in the account", Vel, åpenbart vil betalingen ikke bli registrert på MIN konto siden jeg har brukt feil kortnummer/KID-nummer, så hva skal jeg vente på? At noen andre har fått doblet kredittgrensa si og kan gå bananas?

Edit: Ja, det var jo selvfølgelig et veldig stort beløp som ble innbetalt når dette først skjedde

EndreD and Shyneno like this.
  9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ikke har gjort det - jeg ville oversendt dokumentasjon/screenshot som viser KID som er benyttet (du har vært uheldig som har klart å få en gyldig KID siden de utsettes for en moduluskontroll, hvor siste siffer er kontrollsiffer som avledes av øvrige tall) og kreve at de behandler saken KID'en viser de jo hvor pengene har tatt veien. Viktig å sikre seg screenshots av dialogen slik at du har dokumentasjon dersom du må forfølge dette som en formell klage el.l.

Jeg har så pass tiltro til en så stor og seriøs virksomhet som AMEX at jeg tror de fikser opp i dette. Men sidet dette neppe er en hverdagshendelsefor de ville jeg nok fulgt de opp tett til det er løst...

Shyneno and Jeanette like this.
  10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte meg nylig og betalte til forrige KID, det ramlet inn på konto som normal registrering og jeg hadde ingen problem.

Last edited: 05. febr 2025
    Jeanette liker dette
  11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jo en slik kontollmekanisme på "vanlige" KID-nummer, men gjelder det også for kredittkort hvor kidnummer er det samme som kortnummer?

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,868
    Bonuspoeng:
    183
    Kortnummeret inkluderer et kontrollsiffer, slik at det skal litt til for å treffe et gyldig nummer ved feiltasting.

Shyneno and Jeanette like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, det klarte jeg da :oops:

14. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Tok en siste upgrade fra Classic til Elite i går. Fikk bekreftelse på skjermen men ingen epost eller noe mer. Kontaktet på de chat’n bare for å sikre at denne upgraden har gått igjennom. De kunne ikke se noe, men ba meg ha is i magen(?) Ved tidligere upgrades så har Classic/Premium kortet fungert som Elite kort i påvente av det nye Elite kortet men nå påstår ene personen på chat at det ikke fungerer sånn mens en annen sier det fungerer sånn..
    (Appen viser fremdeles Classic, og det er ikke mulig å oppgradere til Elite lenger)

Noen med nylig erfaring?
    - Får man mail med bekreftelse på upgrade?
    - Teller spend mot Elite ved bestilling?

Takk :)

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    All spend på kortet en oppgraderer fra nullstilles, slik at du starter på null igjen når du får Elite.

16. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje jeg var litt uklar.:)
    Må jeg fysisk få Elite kortet før spend teller mot CT på Elite kortet eller vil spend på nåværende Classic kort telle på mitt kommende Elite kort? Det er her Amex gir uklare svar.

Jeg har 0,- i spend på Classic så der forsvinner ikke noe :)

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    93
    Vent til du får det nye i appen,
    Når Elite kortet dukker opp i appen begynner opptjeningen på Elite kortet.

Bonusduk liker dette
  18. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Gamle classic kortet ditt fungerer inntil du får nytt kort, og teller mot CT ja når det er oppgradert ferdig.

19. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Du får ingen bekreftelse på mail. Etter 4-5 dager vil kortet ditt skifte farge i appen, og fra da av teller opptjening mot Elite.

Dersom du hadde lagt inn Classic-kortet i Apple Pay (om du bruker det), vil du få en e-post med følgende tittel i emne-feltet etter 4-5 dager.

"Vi oppdaterte informasjon om ditt American Express-kort i Apple Pay."

Fra da av er du på Elite, og opptjening har startet. Status på opptjening vil dog ikke vises på Eurobonus-fanen på Amex-sidene helt enda.

Har for hver endring & oppgradering meldt fra til Amex om at de bør sende en bekreftelse til kunden, og de "noterer" det hver gang. :rolleyes:

20. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Hjertelig takk.!

Nå skiftet akkurat kortet i appen til Elite,:)

Del denne siden