SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg følger litt overordnet med, men hvor lenge ventet du på de poengene hvor klaging var nødvendig?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,936
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også beskjed om «known issue», skulle vente litt og så skulle det ordne seg. Sa jeg kom til å vente 4 business days, så kom jeg til å be om escalation og compensation. Da la agenten inn komp på eget initiativ på 3000 p.

3. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,140
    Bonuspoeng:
    183
    t.o: Kanskje ikke noen krise, de fleste her har kanskje Elite eller Premium, men denne kom til meg i dag:

"Informasjon om kommende endring av månedsavgift
    Fra og med 1. november 2026 endres den månedlige avgiften for SAS Amex Classic fra 0 kr til 30 kr. Begrunnelsen for at vi gjennomfører denne endringen av vilkårene er omlegging av vår prisstruktur og hensynet til inntjeningsevne på sikt."

vegasbaby liker dette
  4. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    1,016
    Bonuspoeng:
    93
    Ryktes at prisen går opp også for øvrige nivåer.

5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,747
    Bonuspoeng:
    183
    De trenger vel penger for å fikse amex =》sas eb integrasjonen antar jeg :p

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,396
    Bonuspoeng:
    293
    La til nytt Amex i Google Pay, og fikk denne meldingen:
    upload_2026-8-21_9-31-38.png

Dum som jeg var gikk jeg inn i Google Wallet for å legge til Amex for å betale kontaktløst, men fikk beskjed om at det ikke var støttet. Selvfølgelig.

Regner med at meldingen er resultat av standard beskjed og oversettelse til norsk. Men hva i huleste er grunnen til at man ikke kan få Amex i Google Wallet i Norge?

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,935
    Bonuspoeng:
    183
    Støtte for Google Wallet ble lansert i Sverige i staten av august. Forhåpentligvis åpnes det snart her også:
    Screenshot_20260821-094428.png
    (fra chat, 6. august)

Teknolai, Xflipper, obay and 2 others like this.
  8. Calling

Calling Veteran

Likes mottatt:
    17,064
    Bonuspoeng:
    183
    I dag fikk jeg en god dose EB-poeng fra Amex. Siste overføring var 11. juli.

9. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,747
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med statuspoeng overføringen til dere andre? Siste 2 månedene har det vært .7 og håper det fortsetter slik :)

10. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,480
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært 7. ja. Er vel sagt den 8. Så du kan nok basere deg på at det blir i området den 7.-8. hver mnd.

Preference and obay like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ventet siden februar/mars. Men jeg har ikke mast heller siden jeg første gang fikk beskjed "de kommer" og siden jeg ikke har ny opptjeningsperiode før nå i september og allerede har kvalifisert til Diamant.

Overføringene har stoppet opp minst to ganger siden sist jeg snakket med dem og jeg har fått store ekstraoverføringer et par ganger (med tilhørende "Points Transfer Reversals" i eurobonusoversikten på nettsiden), men jeg har hatt mistanke om at jeg har fått for lite. Jeg satte opp et regneark nå og jeg mangler ca 23 500 poeng :eek: Kundeservice har eskalert saken, så håper dette ordner seg :)

Hvis man hadde mye forbruk i februar/mars ville jeg dobbeltsjekket. Forskjellen fra den gangen og det som skjedde i sommer er at poengene ikke kom opp som overført til SAS i eurobonus-oversikten. Det virker som de som gjør dette, men ikke dukker opp på sas.no, etterhvert vil gå som Points Transfer Reversals og så prøver de på nytt. Typisk at jeg drev med oppussing akkurat da de hadde feil i februar/mars - det er grunnen til at jeg mangler så mye poeng.

Men det betyr jo forsåvidt at det blir lettere å oppnå diamant neste år hvis kundeservice fikser det :D:D Jeg mangler også CT nummer to opptjent i samme periode, men denne har jeg heller ikke trengt (ennå)

kongenamundsen liker dette

Del denne siden