SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke fått bonuspoeng fra Amex siden 6. juli. Tok kontakt på chat, de nekter å hjelpe. De sier at siden poengene står som overført hos Amex, er det SAS sitt problem.

Dette er 3. gang på et år at poengoverføring stopper, men i motsetning til nå har de hvertfall fikset det de forrige gangene jeg har tatt kontakt.

furlong liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Stoppet opp igjen her også. Men til forskjell fra sist ser det nå ut som poengene er overført til SAS men ikke overført videre til kundens konto. Sist akkumulerte poengene seg i amex appen, mens nå står det 0 i appen. Det bryr at poengene er overført til SAS.

3. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    1,014
    Bonuspoeng:
    93
    Tok du da kontakt med SAS, og ble det løst der? Ser også at min siste overføring registrert hos EB er 15/17, men det har gått poeng ut fra Amex både 17,18 og 19.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Stoppet opp her også...

5. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Har kontaktet amex en rekke ganger opp igjennom årene. Løses alltid. Nå tror jeg at jeg venter til etter 1 aug med å ta kontakt slik at jeg får levelpoints i ny periode som begynner 1.9.

6. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Ved i alle fall tre av stoppene i overføringer tidligere i år så har poengene gått ut av kontoen og stått som overført til SAS i appen hos meg. Amex erkjente da at problemet lå på deres side og jeg fikk etter hvert tilbakebetalt alle poengene til AMEX-kontoen før de deretter på nytt ble overført til SAS. Så tror ikke det er gitt at problemet ikke er AMEX selv om de står som overført og ikke har akkumulert seg i appen.

Det har stoppet opp på nytt hos meg også. Siste overføring til SAS var 14.7...

Last edited: 21. juli 2026
  7. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,293
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som det har stoppet opp hos meg også, og jeg har ikke hatt stopp i overføringer tidligere.

8. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    1,014
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har kontaktet Amex? Jeg venter selv til 1 august pga ny kvalfiseringsperiode

9. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,196
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, kontaktet de idag og fikk dette svaret.
    a.jpg

Earl, Spielhaug, Flymunda and 4 others like this.
  10. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Manglende poeng fra Amex tikket inn hos meg i natt:)

11. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    189
    Bonuspoeng:
    43
    Venter fortsatt på poeng da siste overføring til min EB-konto er 13.juli, til tross for transaksjoner omtrent daglig etter dette. Tok første gang kontakt 21.juli og ble lovet en fix innen 3 virkedager. En uke senere (i dag) har ingenting skjedd og jeg tok kontakt igjen på chat. Samme svar som sist om at det er en "technical issue" og at de har "refreshed the account". Nye 3 virkedager å vente. Ba om kompensasjon da dette er for dårlig når man betaler nærmere 7k i året, så skal nå tydeligvis få 3,000 poeng. Gjenstår å se om de dukker opp!

12. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,196
    Bonuspoeng:
    93
    Tok 2 dager, så var poenga på konto.

SundalBonus liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,458
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har betalt forsikringspremien med Amex ved hjelp av BillKill, men det ser ikke ut til at det teller mot CT eller Eurobonuspoeng .
    Er det noe jeg ikke gått glipp av?

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,257
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen som har pratet om at man ikke får poeng for BillKill, men det er mange av oss som ikke har fått poeng fra Amex i det hele tatt siden midten av juli.

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,458
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet det, men transaksjoner som er gjort etter jeg betalte forsikringspremien er kommet på listen som gir poeng og CT opptjening.
    Forsikringspremien kommer ikke opp.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,257
    Bonuspoeng:
    293
    Min forrige regning (riktignok Betalo) ble betalt 19. og dukket opp i oversikten den 21. så det må isåfall ha skjedd noe siden det. Jeg skal betale et par regninger i morgen, så jeg kan sjekke hva som skjer med de

Del denne siden