SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nedtelling til bonusen etter 60k.

Cumulus and FlyMCO like this.
  2. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    sikkert besvart før men vanskelig å søke bare en tråd.

Er det ikke mulig å upgrade bare en leg av en bestilt reise til business?ser det er litt ledig i business på lengste leg retur flighten.

3. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    590
    Bonuspoeng:
    93
    Hva kan man egentlig forvente av tid fra transaksjon til poengene er på konto? Føler det mangler mye, men synes det er vanskelig å holde oversikt, så nå har jeg begynt å følge litt mer med og ser jeg mangler et par kjøp hos SAS gjort de siste dagene f.eks.

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg holdt på i én time med amex på chat for å få oversikt. Det er jo helt ute at det er meg som må påvise hvor poengene er forsvunnet. Så etter 55 minutter med å kontrollsjekke faktura vs poeng (hos SAS) fant jeg ut at det var mai. "Ok, så vi har nå kreditert det manglende poengbeløpet, statuspoengene til disse kommer i juli".

Hva har jeg lært? Kundeservice er bare i navnet. Du må altså gjøre all jobb selv, påvise hvor mye som mangler (jeg måtte også sitte med kalkulator) og SÅ kan de ta det videre. De sitter altså med ALL info selv. Må innrømme at jeg hadde et par utblåsninger underveis.

Btw, nærmere 10 000 poeng som manglet i mai.

5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,785
    Bonuspoeng:
    183
    Og...nivåpoengene skal angivelig også da komme 8. neste måned, mao ikke noen denne måneden. For meg går det greit denne gangen da ebd allered er sikret, men for andre kan de jo være make or brake, også meg selv en annen gang. Hadde og utblåsning. Har ikke finregnet på alt, men ja mai mangler godt over 10k poeng. Satser på at det ordner seg, jeg mener jo at man betaler for en tjeneste man da ikke får og de bryter avtalen sin. De er og kontrollerende part, burde holdt igjen mndsgebyret en mnd, men vanskelig når det bare legges på.

Insomnia4u liker dette
  6. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    590
    Bonuspoeng:
    93
    Håper ikke det er så ille, men det er jo egentlig ingen enkel måte å holde oversikt på og de gjør det jo hvertfall ikke. Snakket med dem nå og de sier det skal være 1-2 dager fra transaksjonen skjer til de er på EB-konto, så da får jeg bare følge bedre med.

7. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,270
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje en må følge med på dette litt nøyere, også ha manglende poeng som en backup om en ikke når status denne perioden, evt kickstart på neste. Litt som en nivåpoengbank :confused::confused::confused:

8. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ordna det med bonuspoengene ved å henvende meg til kundeservice for et par uker siden, men level points har latt vente på seg. Ved første purring fikk jeg beskjed om at opplasting av level points også var bestilt men at det ville ta 3-6 work days før de var oppe. Etter 6 work days hadde det selvfølgelig ikke kommet inn noe som helst, og ny beskjed fra kundeservice er nå at de er klar over problemene og har en frist internt på 10 juli for å fikse opp i dette, vente til da og se men at problemene ´surely´ vil være løst innen da.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,227
    Bonuspoeng:
    293
    Må du ha nivåpoengene før Juli? For du kommer til å få dem 7. juli hvis de ikke gjør noe. (Forutsatt at de manglende vanlige bonuspoengene ble overført i juni).

10. biaop

biaop EBD

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde ikke en gang lagt merke til at jeg manglet poeng. Men jeg tok kontakt, og de orndet opp med en gang. Jeg ba fint om kompensasjon og fikk det også. Lønner seg å prøve seg :p

Attached Files:

livinspeed and Malmo like this.
  11. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må ha de før Mai 27 :)

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,610
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig så lenge det ikke er brukt en utgått CT på bookingen.

13. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Har oppnådd det jeg trenger av CT for i år og tenker å avslutte amex for en periode. Vil jeg fortsatt få statuspoeng overført ved månedsskifte selv om jeg sier opp nå?

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,666
    Bonuspoeng:
    183
    I september ifjor fikk jeg det.

biaop liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,049
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har opptjent 2 stk CT i år, men kun 1 vises på sas.no. Jeg har fått mail på begge. Noen som har opplevd det samme? Er det i så fall SAS eller Amex som må fikse det?

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,227
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Opptjente du CT i perioden de slet med overføringer kan det være du ikke har fått den selv om du har fått mail

Jeanette liker dette
  17. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,178
    Bonuspoeng:
    93
    Samme hos meg. Jeg ba Amex chat om å hjelpe meg med både dette og uteblivende poeng. De skulle eskalere manglende CT til SAS og sa at det ville ta 5-7 business days. For konvertering av EB til Level points sa de fristen var 10 Juli. De manglende EB poengene kom nesten med en gang.

Jeanette liker dette
  18. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    235
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kan dele en vervelinke for amex elite? hva er bonusen på nå?

19. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    235
    Bonuspoeng:
    43
    Søker fortsatt vervelinke

20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,274
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok aldri kontakt med kundeservice ang. manglende poeng men i dag dukket de jammen med opp av seg selv :rolleyes:

ChrisTW liker dette

Del denne siden