SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,120
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forskjell på folk. Her rant det inn 8k nivåpoeng, selv om jeg sa opp kortet for 2 mnd siden…

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,440
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle du sett. Jeg har også fått nivåpoeng i dag, selv jeg har sagt opp kortet.

Da blir neste spørsmål: Hvilken dato gjelder "12 måneder siden forrige gang jeg hadde Amex"? Datoen jeg sa opp, eller datoen for siste hendelse på kontoen? Feks poengoverføring i dag.

3. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk hele 9 nivåpoeng i dag, fra en omsetning på over 50K i mai. Har ikke fått verken grunnpoeng eller nivåpoeng siden 7. mai. Håpløst...

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,850
    Bonuspoeng:
    183
    SAS beregner nivåpoeng ut fra overførte bonuspoeng fra Amex foregående måned.

5. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    En melding til kundeservice via chat i appen for en uke tilbake løste problemene med manglende poeng siden begynnelsen av mai for meg. Dagen etter henvendelsen kom alle de manglende poengene for mai, og etter det har også poengene kommet løpende inn som de skal. Mottok også forventet antall nivåpoeng i dag.

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også meldt chat. Men det som er bekymringsfylt er at de ikke gidder å fikse før kunder tar kontakt. Det holder bare ikke. Det virker jo helt tilfeldig. I lengre tid har Amex hatt liten kontroll på sign up bonuser, poeng osv. Ser ikke ut til å endre seg. Chat skylder på SAS og vil ikke ta ansvar. Det er jo pinlig.

cothom liker dette
  7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske så spesielt ja. Har heller ikke fått noe siden slutten av April. Er systemet dårlig så må en tilpasse seg. Jeg sitter derfor stille i båten til ny opptjeningsperiode i august :D:p

indahla, DJasko and trygveat like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,850
    Bonuspoeng:
    183
    Det korrigeres nok til slutt selv om man ikke tar kontakt. Tidligere i år var det flere som meldte om diverse etterbetalinger av Amex-poeng, trolig etter forrige problemperiode i mai 2025.

Jon_Noj liker dette
  9. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    "the technical team has found a recovery trick" som agenten deretter appliserte, så da skal problemet visstnok ordne seg for meg personlig ila et par dager. Jeg ville ikke holdt pusten i påvente av en eventuell fellesløsning for å si det sånn, men det kommer vel etterhvert det også.

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har vært min erfaring, jeg har aldri mast på Amex kundeservice når det mangler poeng eller overføring stopper opp men de kommer likevel riktig (i hvert fall ballpark, finregner ikke på det) av seg selv etter hvert, selv om det kan ta tid..

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Når det etter hvert gjelder mange tusen statuspoeng så er det lite hensiktsmessig å vente et helt år.

Del denne siden