SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,186
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forskjell på folk. Her rant det inn 8k nivåpoeng, selv om jeg sa opp kortet for 2 mnd siden…

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,702
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle du sett. Jeg har også fått nivåpoeng i dag, selv jeg har sagt opp kortet.

Da blir neste spørsmål: Hvilken dato gjelder "12 måneder siden forrige gang jeg hadde Amex"? Datoen jeg sa opp, eller datoen for siste hendelse på kontoen? Feks poengoverføring i dag.

3. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk hele 9 nivåpoeng i dag, fra en omsetning på over 50K i mai. Har ikke fått verken grunnpoeng eller nivåpoeng siden 7. mai. Håpløst...

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    SAS beregner nivåpoeng ut fra overførte bonuspoeng fra Amex foregående måned.

5. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    En melding til kundeservice via chat i appen for en uke tilbake løste problemene med manglende poeng siden begynnelsen av mai for meg. Dagen etter henvendelsen kom alle de manglende poengene for mai, og etter det har også poengene kommet løpende inn som de skal. Mottok også forventet antall nivåpoeng i dag.

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også meldt chat. Men det som er bekymringsfylt er at de ikke gidder å fikse før kunder tar kontakt. Det holder bare ikke. Det virker jo helt tilfeldig. I lengre tid har Amex hatt liten kontroll på sign up bonuser, poeng osv. Ser ikke ut til å endre seg. Chat skylder på SAS og vil ikke ta ansvar. Det er jo pinlig.

cothom liker dette
  7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,528
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske så spesielt ja. Har heller ikke fått noe siden slutten av April. Er systemet dårlig så må en tilpasse seg. Jeg sitter derfor stille i båten til ny opptjeningsperiode i august :D:p

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    Det korrigeres nok til slutt selv om man ikke tar kontakt. Tidligere i år var det flere som meldte om diverse etterbetalinger av Amex-poeng, trolig etter forrige problemperiode i mai 2025.

Jon_Noj liker dette
  9. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    "the technical team has found a recovery trick" som agenten deretter appliserte, så da skal problemet visstnok ordne seg for meg personlig ila et par dager. Jeg ville ikke holdt pusten i påvente av en eventuell fellesløsning for å si det sånn, men det kommer vel etterhvert det også.

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    590
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har vært min erfaring, jeg har aldri mast på Amex kundeservice når det mangler poeng eller overføring stopper opp men de kommer likevel riktig (i hvert fall ballpark, finregner ikke på det) av seg selv etter hvert, selv om det kan ta tid..

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Når det etter hvert gjelder mange tusen statuspoeng så er det lite hensiktsmessig å vente et helt år.

12. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg manglet poeng fra siden midten av april. Tok kontakt via chat og de skulle ordne. Ingenting skjedde. Tok kontakt igjen og da ordnet de det så jeg fikk dem overført med en gang. Nivåpoeng har jeg ikke fått og vet ikke når de kommer.
    Oppdaget også at CT som jeg fikk i april en gang ikke lå hos SAS. Det hadde jeg ikke opplevd før så det var overraskende for meg. De fikk lagt det til mens jeg snakket med dem.

Tidligere når de har hatt tekniske problemer så har det alltid ordnet seg uten at jeg måtte ta kontakt, men denne gangen så synes jeg det har tatt altfor lang tid. Synes det er helt utrolig at en tjeneste vi betaler så mye får ikke klarer å ha bedre tekniske løsninger.

eventyrer liker dette
  13. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Her er en idé som Amex i samarbeid med SAS burde ta inspirasjon fra. Ikke ulikt Destination Unknown, men samtidig ganske ulikt.

British Airways Amex kortholdere kan neste måned booke seg inn på en Avios-only tur-retur reise fra LHR - JFK. Hovedgreia er at alle setene på flighten er kun reward seter + både poengkostnaden og ikke minst de sinnsykt høye skatteavgiftene fra London er strøket.

Så for tur-retur business så koster det 100k Avios + £0, istedenfor 176k poeng + £500. For First tur-retur koster det 160k + £0, istedenfor 150k (!) poeng + £1548. Dette er utrolig sparing, og for de få som rekker å knabbe til seg First så følger det også med helikoptertransport fra JFK til sentrum.

Videre blir det sånn typisk opplegg på et hotell hvor alle vi avios-idioter kan snakke om fly og poeng - ingenting bedre enn det tross alt :p

Man kan også bruke opp til 2 CTer og booke for opp til 4 pers. Hovedproblemet her er jo tilgjengelighet. Det er en god del business class seter på en 777, men kun 8 First seter, så det blir nok et rotterace uansett. Men prøve må man jo!

Så Amex NO og SAS, her er det inspirasjon for en kjempemulighet for litt goodwill..!

IMG_9649.jpeg IMG_9650.jpeg IMG_9681.jpeg

McBuljo, TravelManBiz, EndreD and 3 others like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,227
    Bonuspoeng:
    293
    Er det på grunn av denne du kom på dette nå? :D Ikke Amex, ikke Long Haul, ikke gebyrfritt, men i det minste points only

Screenshot_20260612-101127.png

Last edited: 12. juni 2026
    McBuljo, Teknolai, Preference and 2 others like this.
  15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,156
    Bonuspoeng:
    183
    Har en helt ubrukt t-skjorte som jeg lurte på om jeg skulle la ryke i flyttelasset som går snart, men kanskje den skal få lov til å overleve allikevel, så jeg kan pynte meg på flyet?

IMG_3406 – stort.jpeg

McBuljo, Cumulus, Teknolai and 5 others like this.
  16. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jøss jeg fikk akkurat e-post nå selv og kom løpende tilbake til tråden for å oppdatere, veldig morsom timing! Igjen, ikke long haul, som vel er det mest attraktive, men uansett godt å se!

Teknolai liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,227
    Bonuspoeng:
    293
    Denne er vel strengt tatt best kombinert med fly premium. Forutsatt at de tillater det og at det er business bonus ledig, har ikke sjekket...

18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,963
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det før mailen kom til alle, nå er det bare Economy igjen :p

Jorge liker dette
  19. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    Det går "Det gis ingen rabatt på poengprisene, men SAS bekrefter at både Mastercard FlyPremium og American Express Companion Ticket kan benyttes på disse avgangene. Barn mellom 2 og 11 år reiser til halv poengpris, akkurat som på øvrige EuroBonus-bonusreiser."

https://insideflyer.no/sas-apner-i-...an-bookes-som-bonusreiser-se-hvor-de-gar-her/

20. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,058
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg signet opp for AmEx Premium 150kr mnd med verve-link for 45000 poeng for 60000kr spend.
    Er det litt rart at man også opptjener 1 CT med bare 60.000kr spend eller er det bare en feil på min konto eller er det spesielle villkår ved bruk av verve-link.
    q7.jpg

Del denne siden