SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi fått bekreftet hvordan CT fungerer hvis man nå skifter Amex kort?

Altså når jeg får Premium og opptjener CT, kan jeg da skifte til Classic og tjene opp Europa CT og beholde den første, og kan jeg så senere skifte til Elite og fortsette opptjening. Har fått et par veldig stor utlegg nå, så beholder Amex allikevel, og lurer på optimering av år 1 (ingen planer om å gjøre dette på fast basis).

2. OSLBKK

OSLBKK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hade möte med min rådgivare på DNB igår och fick "bekräftat" att de inte kommer att lansera något nytt kort som ersättning av Amex. Att T&C kommer att ändras på deras Saga MC Plat/Gold visste han inget om.

Svag info men iaf något för den som hoppas på 20.000 status-poäng via Saga MC 2019.

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette svarer på spørsmålet ditt.
    skjermdump.jpg

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort fra at han ikke vet noe.. Muligens har de heller ingen mulighet til å tilby dette før etter amex kontrakten er over.
    Gir ingen mening at de skal ha laget en ny tabell med poeng om de ikke har seriøst vurdert å tilby produktet..

OSLBKK liker dette
  5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113

Takk for hjelpen. Jeg tror dog det svarer på omsetning, jeg tenker bytte etter at omsetning er oppnådd. Jeg får vente til TC på nye CT er klar.

6. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det over og ut for Amex for denne gang. Sender epost til [email protected] da telefontjenesten deres går varm i dag....

7. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    OBS, pass på! Sier du opp kortet før 31.10.18, så får du ikke opptjente poeng for oktober. Det ble jeg fortalt av Amex kundeservice på telefon i forrige uke.

De bekreftet også at opptjent CT er gyldig selv om du sier opp kortet. Vilkåret om å ha et aktivt kort faller altså bort, da alle "Dnb Amex"-kort uansett sies opp ved utgangen av året.

8. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Da må jeg ringe igjen. Ønsker å bruke mitt gamle kort ut 2018...

9. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Har noen fått info om hva som skjer med Centurion-line? Jeg har både et AX Gold fra centurion line og et SAS EB AX Platinum, men all info jeg har fått har utelukkende handlet om SAS-kortet. Vil vi få en centurion line i Norge som strekker seg høyere enn gull, og som har tilsvarende perks som de har i utlandet? (Status i hotellkjeder, leiebil osv)

10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    For oss som har Centurion- line vil vi få nye kort/ mer informasjon innen første halvår 19. Man har platinum her på berget, men da er det betydelig inntektskrav.

Jeg håper vi får det som i vårt naboland at man fjerner inntektskrav for platinum slik at man med en snittlønna også får dette kortet med de fordelene det har.

Når det gjelder Black så skal du ikke se bort i fra at man får det her også. Men det har en betydelig høyere årspris.

TRD_Lars liker dette
  11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg reservert meg mot å få det nye kortet via mail. Vurderte å bare la det gå, men fant ut at jeg må bruke alt jeg kan klare av ørliten forbrukermakt for å vise dem at villkårene er helt bak mål. 2.5% valutagebyr (når det ikke er kreditt engang), økt CT-krav med 50k mm, ingen (skikkelig hvertfall) sign-up bonus. Klarer ikke da skjønne om de er så trygge på eget produkt, eller om de rett og slett er dumme.Blir med første og eneste CT nå, på en stund fremover, hvertfall. Skal se at brukerstedene øker betraktelig før jeg vurderer kortet igjen.

EndreD and Skarven like this.
  12. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Følgende Amex sin Facebook-side; De som hadde SAS Amex fra før, kan 'lett' oppgradere til SAS Amex Elite ved å ringe når man har fått det nye kortet, uansett hvilket kort man hadde før.

Så jeg håper at det blir det samme med Centurion-Line, slik at man kan oppgradere til Platinum uansett Centurion-Line kort man hadde før :D Eller hvertfall Green -> Gold og Gold -> Platinum hadde vært greit også. Håper Amex tilbyr det, siden de sannsynligvis mister en del misfornøyde kunder av SAS Amex .

KVTL liker dette
  13. OSLBKK

OSLBKK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Helt enig - ville bara återge informationen jag fick. Känns ju som dom kommer att förändra/förbättra något iaf :)

14. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Skal gjøre det samme i morgen...

15. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ja jøss, jammen har de fått et platinum og. Jeg hoppet over på SAS-serien da den kom og har aldri egentlig sett meg tilbake. Har bare beholdt gullkortet gjennom hele perioden.

Men var inne og så på det nå, det norske platinum i Centurion line er jo mye dårligere enn de man får i utlandet, og til samme pris. De måtte ha hostet opp noe som matchet utenlandske kort for å få meg til å betale såpass mye for det. Men det kan jo fort skje nå som Amex selv tar over driften.

16. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk nylig et kort fra banken min med rimelig god forsikring (maks 34k NOK ved forsinket bagasje - 5k før 4t og ytterligere 4k etter 4t, dekking av ny billett ved forsinket fremmøte opptil 50k totalt, 3k per person dersom fly/buss/tog er forsinket med mer enn 4t, 60 MNOK for sykdom/hjemreise/etc, 12MNOK reiseansvar og masse mer). Men, kortet har ingen form for kickback.

I snitt har jeg hatt forsinket bagasje mer enn 48t èn gang i året, men vil jo ikke klare svi av 34k uansett - kanskje maks 6-7k om jeg stikker innom en HugoBoss sjappe for handle klær uten å være forsiktig. Store forsinkelser har jeg sjeldnere.

De nye amex elite forsikringsvilkårene er jo ikke helt i nærheten. Jeg er fra før veldig usikker hver gang jeg skal betale for en tur pga kickback, og Amex gir jo opptil 30% poeng med de nye kortene, så det vekter jo litt høyere når det kommer.

Hvilket kort ville dere brukt?

17. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilket kort har slike dekninger??

18. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Nordea Black.

19. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,997
    Bonuspoeng:
    93
    Og der ble min overføring av Amex stoppet.

Det som gjorde utslaget for min del var SAS' sin prisøkning på *A-reiser. Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å produsere nok poeng til å benytte meg av ikke-SAS-reiser.

Beholder dagens kort ut året.

20. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    De (AmEx kundeservice DNB) sier nå at AmEx Norge ikke vil åpne for ny-bestilling av kort før "senere". Det vil i så fall ikke være mulig å bestille Elite på nettsidene i morgen, for oss som ønsker det kortet, og ikke gidder vente på Premium først.

Del denne siden