SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg har lest noe om innen to uker fra søknaden er godkjent. Lykke til!

TOSflyer liker dette
  2. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Så jeg trenger ikke vente på Premiumkortet før jeg oppgraderer til Elite? :)

3. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Vet noen om hvordan årsavgiften beregnes? Ser det reklameres med mnd-pris, og i vilkårene står det at enkelte kort kan betales per mnd uten at det står noe nærmere om dette. Min antagelse om Elite-kortet, om noen kan bekrefte/avkrefte:

Bestille og motta nå, gratis første kvartal 2019 (eller fra og med nå?) og deretter mnd-belastning.

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde ikke det, men godt mulig jeg burde gjort det...

5. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Stemmer. For min del er Elite ikkje aktuelt, og den vesle bonusen dette utgjer, er ikkje så interessant. Avventer heller og ser om dei tilbyr poengbonus, og så signer eg opp når det nærmer seg at eg får "behov" for kortet mtp. opptening av CT.

6. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med både kredittoppl.firmaet og amex i dag, de skjønte ikke hvorfor enkelte (som ikke skulle fått det) hadde fått avslag. Skulle bli ringt opp igjen... Noen som fikk avslag hadde æøå i søknadsteksten, mulig det har ført til avslag. Ikke tilfelle hos meg...o_O

7. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde SAS AmEx Platinum fra før, og skal etter planen automatisk få tilsendt et nytt AmEx Premium en eller annen uspesifisert gang i nov/des. Det ble litt for vagt for meg, så jeg bestilte Elite-kortet på web i går og fikk godkjent med en gang. Jeg ringte så AmEx kundeservice i dag, og de sa at det bare var å ringe når jeg får Premium-kortet, så avslutter de dette da kostnadsfritt. Så snart Elite-kortet kommer og man logger inn på websidene med nummeret på det kan man også bestille companion card.

Baldrick, chipcampden, EndreD and 6 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,350
    Bonuspoeng:
    183
    Bra! Var det jeg antok at ville være løsningen, men greit å få det bekreftet :)

9. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Hørt noe mer?

Fikk også avslag, noe som ikke gir mening.

10. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Nei. Skal poste når det skjer noe.

rimitone liker dette
  11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo bare rot... Tror ikke de er helt klare enda. Jeg fikk ingen bekreftelsesmail etter å ha sendt søknad på Elite. Ringte derfor og spurte om søknaden var registrert hos de. Det var den IKKE da de, dersom jeg ikke hadde mottatt mail (de fant den heller ikke). De ba meg derfor søke en gang til. Gjorde det i dag, og fikk ingen mail da heller...:confused:

Jeg har DNB kortet, så da avventer jeg bare. Virker vel egentlig ikke som jeg har så mye valg.

rimitone liker dette
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg fikk søkt og mail, men om kravet er som det sies her 150 000, gir det overhodet ingen mening å få avslag for omtrent noen her inne vil jeg tro. Så det er nok noe krøll en plass

13. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg spurte spesifikt om krav til inntekt, og fikk til svar om at det var ingen inntektskrav utover fast inntekt.
    Jeg spurte også på om det var forskjellige søknadskrav på de tre kortene, det var det heller ikke, så lenge man var villig til å betale årsprisen.

Hvis det stemmer, betyr det at alle med DNB AmEx automatisk er kvalifisert for Elite.

14. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Da har Amex UK/Sverige endret kravene dramatisk, da jeg søkte om UK Platinum Card (> 10 år siden) var det ikke måte på underlagsdokumentasjon som skulle til, inkl. erklæring fra bank om at jeg var "Customer of Good standing" og kunne takle en mnd regning på GBP 50k...
    PS: UK-kortet er også et "Charge Card"

Crom83 liker dette
  15. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan bekrefte at ø i både for- og etternavn fungerte fint :)

kristiaan, Xflipper and holmen like this.
  16. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, her også, fikk innvilget i søknadsprosessen.

17. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre som har måttet dokumentere inntekt? Måtte sende inn lønnsslipp og omsetningsrapport for enkeltmannsforetak.

18. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er enklest om man er ansatt. Jeg har forskjellige roller og forsøkt med både dagens næringsdrivende med mer, men når jeg skriver ansatt så slipper jeg manuell søknadsprosess .

19. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Tok du selv kontakt for å ordne det eller var det Amex som tok initiativet til å etterspørre inntektsbevis? :eek:

20. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Det var Amex ja.

Ja, jeg valgte ansatt. Mitt enkeltmannsforetak er kun noe jeg bruker for å fakturere småoppdrag.

Fikk mail med en gang etter innsending med anmodning om å sende inn dokumentasjon på inntekt, her under lønnsslipp osv.

Del denne siden