SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det som blir diskutert her er vel (hovedsaklig) å bytte fra SAS Amex Platinum. Men ja, alle Amex-kort blir nå håndtert av Amex selv og ikke DnB som tidligere.

2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Elite godkjent med en gang hos meg. Gjeldsgrad på 2x brutto inntekt, fast ansatt

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,899
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med kundeservice i går. Hun frarådet meg å søke på nett da de allerede har opprettet kundeprofil for deg for Amex Premium kortet (Skal søke til Elite) og at det gjorde krøll i systemet, og i verstefall endte med at det det godkjente Elite kortet som man da får via nett aldri kommer... jaja. får vel bare vente å se

4. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg kommer ingen vei, blir avvist. Prøvd flere ganger. Skjønner ikke logikken. Så får vel gjøre som @paramberg og vente, og oppgradere når premium kommer.

5. Frankk

Frankk Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Kan man bytte mellom elite og premium fra månedsbasis? Altså ha elite kortet grstis i 3mnd og så nedgradere? Eller binder man seg for et og et år?

6. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det går bra. Poengene får du også beholde.. Hun sa så på kundeservice i går.

7. dreamflyer

dreamflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Men du starter vel fra 0 på opptjening til CT hver gang du bytter?

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. Poeng tjent beholder man. Men opptjening nullstilles.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Så Elite gratis gir 20.000 statuspoeng?

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Virker slik ja ;)

indahla liker dette
  11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tror de vil reagere hvis man gjør dette hvert år, men en gang eller to slipper man nok unna med.

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmmm?

Hva med gå for Elite kortet nå asap,sanke 20000 statuspoeng. Beholde dette ut året og evt bytte til Premium kortet om Elite ikke passer?
    Lurer på om man da fortsatt for 3mnd gratis med premium kortet siden denne kampanjen avrer til mars?

kristiaan liker dette
  13. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, forstod det sånn

14. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Om de har et så elendig system så fortjener de egentlig ikke kunder ...

Og for å svare meg sjøl på dette med statuspoeng:
    "Hvert år får du, som SAS Amex Elite-medlem, 20 000 Statusgrunnpoeng. Poengene overføres til EuroBonus-kontoen din når søknaden godkjennes, og deretter én gang i året"

https://www.americanexpress.com/no/betalingskort/sas-elite/?intlink=no-no-hp-ca-sas-elite

15. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål med omsyn til Amex Elite kortet:

Tenkte å prøve dette makkverket - og fekk det utruleg nok godkjendt. Lurer berre på med omsyn til opptjening av CT, "Når du som SAS EuroBonus American Express® Elite Card-medlem har handlet for 150 000 kr med kortet ditt i løpet av et kalenderår,". Om eg får det 10. november og bruker la oss seie 50 000 fram mot 1. januar, starter det på 0,- igjen i januar - eller mangler det 100 000 fram mot november 2019?

16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ut i fra det som er sagt har du da hele 2019 på å tjene opp de resterende 100.000

titocosta and Blaa like this.
  17. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Håper dere som har fått godkjent SAS Amex Elite og som er eksisterende SAS Amex Plat skriker ut når dere 1) får 20k statuspoeng på konto og 2) får kortet. Jeg sitter på gjerdet litt til men kunne absolutt tenkt med de statuspoengene før en Star Alliance rundtur i Asia i desember... Vil helst ikke vente til Amex finner det for godt å sende ut et Premium som jeg så må oppgradere og vente på enda et nytt kort. Det er jo bare tull.

18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    En på amex facebook side spør om de 20.000 statuapoengene man for med elite blir beregnet i grunnlaget for lifetime gold. Svaret var NEI fra amex. Er dette riktig??

Det vil altså si at om du kvalifiserer for gullkort, der de 20.000 statuspoengene fra amex delvis er grunnlaget for ditt gullkort, så vil det ikke telle mot lifetime gold.

19. Thermal

Thermal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Ved bestilling av Elite-kortet får man 3 mnd "gratis". Hvis jeg venter til jeg får Premium, og deretter får bestilt Elite - får man da også 3 mnd "gratis" ? Noen som vet?

20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Det må det vel gjøre...ellers gjelder vel ikke SAS MC Premium heller? Er vi ikke kommet til konsensusen at gull opptjent på både segment og poeng teller mot LTG, men ikke gavegull og softlanding fra diamond(uten god nok kvalifisering til G det året)? Dette sa de vel noe om på et av disse EB-møtene noen herfra var på?

Del denne siden