SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er det jo ekstremt viktig å få klarhet i. Tipper det er mange som aktivt planlegger LTG der disse poengene legges til grunn.

Er det noen her inne med SAS MC Premium som har sjekket med SAS og kan bekrefte at de 12k poengene derfra teller mot LTG?

2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke består kredittsjekken (den ble flagget, og jeg bor i utlandet, det er en dealbreaker for de fleste norske kredittkort...), får jeg da heller ikke tilsendt nytt kort automatisk?

3. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ny mail om at Amex trenger fokumenterte opplysninger om inntekt. Selv om jeg sendte dem dette på torsdag. Virker som at systemet er spunnet ut av kontroll. Får ringe dem i morgen.

4. Burj

Burj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Men forsvinner platinum fra 2019 i Norge eller vil Amex Norge lansere et nytt platinum kort?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,676
    Bonuspoeng:
    293
    Inntil videre er det DnB som står for Amex Gold og ikke-SAS Platinum i Norge. Amex tar over på vårparten.

6. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Legger ut bilde av spørsmålet som ble stilt vedrørende medregning av statuspoeng fra amex elite i lifetime gold. Navnene er fjernet. Har lest på forumet tidligere at stauspoeng man for med SAS MC premium blir medregnet i lifetimegold? Viktig å få avklart fullstendig hvorvidt stautspoeng man for med elite blir medregnet i lifetime gold.

Skjermbilde1.png

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på at Amex ikke vet og sier nei for å ikke holdes ansvarlig for noe som helst.
    Kan fort se for meg at SAS kun teller hvor mange ganger man har kvalifisert, uansett måte, og så regner dette som 1/10 på evig-gullet.

Anton80 liker dette
  8. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ehh, hvordan finner jeg siste faktura (Oktober) for mitt gamle SAS Amex Platinum kort nå som Amex har tatt over americanexpress.no?? Før kunne man logge inn med BankID men det går ikke nå lenger...

9. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    RoadAhead liker dette
  10. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem her... tenkte å ringe dem i morgen. Må vel være en kredittkomité som kan overstyre dette.

11. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler på at SAS klarer å skille statuspoengene fra hverandre.
    De har muligens en tagg som sier "gavegull", men ellers tipper jeg at de bare teller antall år man har hatt gull.

Amex sier nok dette for å være på den sikre siden. Er ikke sikkert SAS selv vet det en gang...o_O

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt kort kommer vel av seg selv.
    Det ble tidligere sagt at det er derfor man eventuelt må søke på nytt om man vil ha elite.
    Det du får er en fortsettelse og krever ikke ny behandling..

13. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    ...søkte og fikk godkjent Elite - så får vi se om det faktisk kommer om 10 dager.

14. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,453
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer...
    SAS sitt system per dags dato bare teller antall år (etter hverandre) du har kvalifisert til Gold, enten med grunnpoeng eller segmenter.

Markal liker dette
  15. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Testet i dag å legge inn Amex i Æ-appen, noe som gikk helt fint. Kan det tyde på at vi snart får Amex på Rema 1000?

Shyneno liker dette
  16. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Reklame bak siste SAS-magasin. Her står det at en må omsette 100k på kortet for 50% poengrabatt på reise INNEN Europa. Er grensen da 150 for Star alliance utenfor Europa?
    EC5F2F09-FEC3-49EE-8363-71DEBDE6328C.jpeg

17. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Classic kortet:

18. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Classic kortet har bare 100' på Europa. De andre kortene har 150'

Larskp86 liker dette
  19. IngarM

IngarM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    For meg virker dette bare som en stor misforståelse fra kundesupporten på facebook, de kjenner nok ikke til Eurobonus-systemet godt nok og tror du spør om du får Life Time Gold hvis du får 45k poeng bare i år med disse ekstrapoengene. Siden hun svarer banalt at du kan gå fra sølv til gull etterpå er det for meg en sterk indikasjon på at hun har misforstått bare, hvis du sender dem en mail med god forklaring på spørsmålet vil du nok få et annet svar.

Enig med andre svar i tråden om at EB ikke vil klare å skille poeng fra hverandre, og såvidt jeg har kunnet se er kravet kun 10 sammenhengende år med EBG, ikke noe krav ift. hvor poengene som gjør at du oppnår EBG kommer fra.

20. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Noen av dere andre som fikk (uforståelig) avslag som har kommet noen vei?? Jeg har snakket med flere kundekonsulenter som ikke har gitt meg noe konkret svar, men bare ber meg vente på at de skal sjekke og ta kontakt igjen. De spør om navn inneholder æøå og sier det mest sannsynlig er noe feil i systemet. Hadde sett frem til å starte opptjening av CT før jul, men kan vel bare glemme det nå..

Del denne siden