SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Har Amex Platinum idag. Bestilte Elite på torsdag, og fikk mail like etterpå. Ingen poeng på konto ennå, så kommer nok i litt tilfeldig rekkefølge

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Blir mer grinete hvis det blir tilfeldig rekkefølge på utsendelse av kortene også ;)

3. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Vær obs på at du ikke ser det på saldoen, du må se på statusbaren på sas.no eller app'en.

4. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm... Ser det på statusbaren og statuspoengene, men statusen går ikke opp. Har nå over 100.000 statuspoeng, men fortsatt gull...

5. Anders88

Anders88 Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Dersom en har platinum fra før, tror dere det er lettest å ringe for å få Elite eller søke på nettet ?

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Første gangen jeg søkte fikk jeg også beskjed om manuell behandling, og at jeg skulle motta en epost som aldri kom. Det kunne virke som om noe hadde gått galt i kommunikasjonen med kredittopplysningsbyrået.

Jeg prøvde igjen litt senere, for sikkerhetskyld i incognito modus med alt av adblock ol. slått av, og da gikk det fint. Muligens verdt et forsøk?

7. hakbla

hakbla EBG

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har forsøkt å søke om kortet via sidene til Amex, men får kun opp at det er feil med bankID - noen andre som har fått samme feil? Har sjekket at min BankID fungerer som den skal, så feilen må være hos Amex.

8. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hva slags melding er det som kommer opp hos dere som fikk manuell/utvidet behandling?

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Billigere med 1 eller 2 premium kort omdu ikke trenger grunnpoeng.

10. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk søknad om Elite rett igjennom uten problemer tidligere i dag, trenger ikke statuspoengene denne perioden, men har såpass høy omsetning via utlegg på jobb at det lønner seg greit.

11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Med mindre man er villig til å reise til Chicago.

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    har sett det til både EWR, IAD og HKG ;)
    I allefall 6 seter

October liker dette
  13. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    ...og statuspoengene på konto i dag. Det gikk overaskende fort, det skal de ha (under 48 timer).

14. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Akkurat samme her. Prøvd flere ganger, fra mobil, privatmodus osv. siden torsdag. Får bare beskjed om at jeg vil bli informert om avgjørelsen innen 10 dager, og kundeservice finner ikke søknadene. Jeg tror ikke det gjøres noen kredittsjekk overhodet - det må være der det feiler. Vanligvis kommer det jo gjenpartsbrev fra kredittopplysningsselskapet dagen etter i Digipost, men nå har det ikke kommet noe. Grrr, jeg vil jo fort igang med å opptjene CT for 2019!

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var heftig! Jeg har ikke mottatt noe enda. Søknaden ble godkjent 1/11 15:44. Hva med din?

16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her @Gullars søknad godkjent 2/11 03:28 men ingen grunnpoeng på konto.
    Så det er nok litt tilfeldig kanskje?

17. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nå vet jeg ikke nøyaktig når poengene kom inn i dag, men søknaden var auto-godkjent kl 23:10 søndag kveld, 4. november, så det skulle være ca 47 timer fra dette skrives.

Det betydde ellers at jeg manglet 1500 grunnpoeng på gull, så da konverterte jeg 15000 ekstrapoeng til grunnpoeng på sas.no (Er dette en ny mulighet?) så nå er det gullfarge på kontoen!! Meget tidseffektivt, behagelig og rimelig...

Gullars liker dette
  18. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg fikk godkjenningsmail torsdag kl 16.26. Ikke sett noen poeng enda

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig rekkefølge de håndterer søknadene i. Hadde du SAS Amex Platinum fra før av?

20. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Har det ja. Det er vel mye som virker litt tilfeldig med Amex Norge akkurat nå men det blir sikkert bra etterhvert.

Del denne siden