SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113

    Burde vi samle opp spørsmål folk lurer? Jeg lurer på om de kommer til å forsøke å få til samme løsning som Sverige har med Pontus in the Air for dem med vanlig Amex platinum. Akkurat nå et kortet ganske svakt, men en lounge mulighet på Gardermoen og kanskje en samarbeid med Nordic Choice så kan det bli bra.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan gjerne overrekke noen spørsmål når jeg snakker med han over sommeren. Hva mener du med svakt?
    kortet er ganske bra mener jeg(?), det eneste som er problemet er at folk slutter og bruke det etter 100 tusen. Så hadde det endret det til 100k per CT eller 150(slik som vår søta bror) så hadde det vært topp. Flere fordeler er jo selvfølgelig ikke å forakte, og hadde gjort kortet mer attraktivt uten tvil.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte på vanlig Amex Platinum, regner med de relansere disse også. SAS Amex Plat synes jeg er balansert i verdi, etter Star* CT (og chip:)) kom, spesielt for EBD. Enig at en ekstra CT eller noe på 200’-250’ hadde gjort seg.
     
    Xflipper liker dette
  4. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skulle glatt jobbet litt ekstra for å klare 200k i omsetning årlig, om det kommer en ekstra CT i postkassen:)
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, to CT-er på samme kort hadde virkelig gjort seg :) Spesielt hvis man kan få et ekstrakort som partneren kan benytte seg av for felles opptjening. Tipper kanskje jeg hadde droppet SAS MC Premum da, ettersom jeg uansett kommer til å ha EBG-opptjeningen min på legs og heller tar to *A F i året enn én *A F og én SK C :)
     
    Xflipper liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge man har små unger et det gull å ha flypremium.
    C til billig pris og i tillegg 50% for ungene.. Strålende verdi for penga. Og CT til meg og kona når ungene er hos besteforeldre.. :)
     
    Olelink, MrPutter, kepiblanc and 9 others like this.
  7. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Høres ut som fasiten for meg.
     
  8. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mye vil en Australia tur komme på med fly premium for 2 voksne og 2 barn, kontra 2 CT for samme reisefølge. I C?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    SAS flyr ikke til Australia. Fly premium er kun for SAS, mens CT(platinum) er for hele *A
     
    DanH liker dette
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Fly Premium-rabatten kan bare brukes på SAS flights og SAS flyr ikke til Australia. Så her må du nok bruke CT eller betale fullpris.

    Edit: slått på målstreken
     
    Xflipper liker dette
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker på det samme, men utfordringen blir å finne 3 ledige C-seter til Miami i juli...
    Alternativt kjøpe ett sete, og 2 på Flypremium. Blir likevel rimelig totalsum, og far får en god bunke poeng :)
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Miami er vel også værste tenkelige destinasjon for SAS award.
     
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr faktisk 3 +1 på C tim MIA nå i juni. Fornøyd med 150k poeng og noen 100-lapper for den reisen.
     
    NoLimit, Origo, Gullars and 2 others like this.
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Amex produktet i Sverige blir stadig bedre, nå med Fasttrack
    https://www.americanexpress.com/se/formaner/the-platinum-card/flygplatslounger.html

    «Med ditt Platinum-kort har du från den 4:e juni 2018 alltid tillgång till fast track på Arlanda terminal 5 vid SAS-incheckningen vid stora säkerhetskontrollen. Denna förmån gäller oavsett vilket bolag du reser med.»

    Lover godt når Amex tar over egne kort i Norge.
     
    tgarm, Lnbre, holmen and 4 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Men dette er vanlig Amex, ikke SAS Amex?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Har tidligere hatt Amex Plat, men synes verdien var for dårlig. Vil vurdere det på nytt hvis det blir det svenske.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Mavo - Jeg tipper det er derfor PB har fått lavere krav. Saga var i utgangspunktet et produkt som skulle differensiere kundesegmenter. Etterhvert ble det nokså utvannet, og med det tror jeg de mistet en del kunder.
     
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er nok korrekt. Nå er jeg dog ikke langt unna det tidligere kravet for Saga sånn totalt sett, men det var med all sannsynlighet en pakkedeal for å få meg til å gå for bankbytte.
     
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Er det sant at SAS Amex forsvinner i løpet av året og at CTen er da bare gyldig i år? eller vil alt være som normalt framover?
     
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Du spør i en tråd som omhandler akkurat det du spør om over 6 sider, men jeg kan oppsummere for deg:

    Amex kommer til Norge som medfølger ar lisensen til DNB utgår.
    Ingen grunn til å tro at CT verken forsvinner, eller blir ugyldig tidligere som følge av dette.
     
    SAJblue, Mavo, Kalsnes and 1 other person like this.

Del denne siden