SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis dette stemmre håper jeg veldig på at The Platinum Card blir "synkron" med de andre platinum kortene i verden, slik at reward poengene blir brukbare og at vi får de samme tilknyttete fordeler. Fordelene med den norske versjonen er per nå sparsomme.. SAS sitt amex kort holder jeg bare pga CT. Hvis denne fordelen skal plutselig koste mye mer, eller falle bort, faller også det kortet bort. Som andre har nevnt her, så bruker jeg det kortet bare til 100k er fylt for året..

2. VMjo

VMjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg vurderer for øyeblikket prosessen å få meg et slikt kort. 100k i året skal jeg klare, men er det fordeler med å vente til året er over og deretter sjekke hvilket kort som eventuelt er lurt å skaffe seg?

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,414
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du klarer 100k før dette året er over, er det bare å skaffe seg det nå. Hvis ikke ville jeg ventet.

Rgjertsen liker dette
  4. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    har snakket med DNB. Stemmer alt som er sagt her så langt ifølge dem der. CT brukbar ut 2019, men ingen nye neste år. Et viktig tilleggspunktum som jeg ikke tenkte på er at AMEX rewards forfaller når DNB mister lisensen (dem skriver "vil bli honorert så lenge DNB er lisensholder). Så IKKE GLEM Å KONVERTERE!

Xflipper and Upsaker like this.
  5. rosj

rosj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Vil heller ha en bedre service enn muligheten til å snakke med dem over Messenger.

Last edited: 13. juli 2019
  6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Bare krysse fingrene for at EU ikke har satt en stopper og amex ikke gidder ta seg bryet med å lansere CT i Norge :(

7. rosj

rosj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tviler. Hvis de har lansert det i Sverige, så er terskelen lav for å lansere det i Norge. Se f.eks: Apple Pay

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Håper på det. Men det har vel vært lenge i Sverige?
    Er jo de siste årene at EU har begynt å sette kredittkort selskapene til veggs ang fee og prøver og sette maks grense på 0,3 mot amex som i dag har 2-3(?)

9. rosj

rosj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Apple Pay er relativt nytt i Sverige, ble lansert i sent 2017.

Godt poeng angående fees. Vi får håpe de ser vekk ifra det :)

10. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    654
    Bonuspoeng:
    93
    Sier du her at DNB har bekreftet at det ikke blir noen CT i 2019 (selv man skulle nå omsetningsmålet i januar 2019)? :(

11. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. Her er det eksakte svaret fra DNB ang. CT:

"Medlemmene mister ikke opptjente Companion Ticket. Siste opptjeningsår for dette er 2018, som vil kunne benyttes ut 2019."

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,741
    Bonuspoeng:
    293
    Det er rimelig rasjonelt at DnB ikke vil kunne tilby dette etter 2018 ettersom de ikke lenger har franchisen.
    Men AmEx som eier konseptet kan / vil vel fortsette med det når de selv etablerer seg her.

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,955
    Bonuspoeng:
    183
    De fakturerte meg 1700,- for årspris på det kortet nå idag....

Radio liker dette
  14. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Må man ha reist innen 2019 eller å man bestille innen utgangen av 2019, men kan reise i 2020?

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vel samme som nåværende praksis. Man kan bestille reise etter 15. januar 2020 via Tallin, men mister CT hvis man kansellerer reisen etter den 15. og du kan ikke endre reisen etter samme dato. Og sas.no lar deg vel ikke bestille reiser med utreise etter 15. januar 2020 i det hele tatt.

Magnus77 liker dette
  16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar:)

Da utgår det å håpe på en first class reise med Lufthansa da i 2020 siden de slipper billettene 14 dager før og man kan ikke endre billetten etter 2020. Da spørs det om jeg må legge turen til slutten av 2019 istedet...

17. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Altså man kan reise etter den 15 Januar 2020, såfremt denne er bestilt via Tallin før den 15/1-20? Er dette dagens praksis?

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan blir det med årsavgift og dette kortet? Jeg har nå opptjent CT men ønsker jo ikke å fornye kortet for et år til hvis jeg ikke kan samle CT. Må man normalt ha kortet i den perioden man skal bestille/bruke billetten, og er det noe unntak fra dette nå?

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Vilkårene sier: Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,875
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlig praksis hos Amex pleier å være: «si opp kortet når du vil og de refunderer resten av årsavgiften målt i antall dager»

Del denne siden