SAS EuroBonus Executive Business Card

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 27. mai 2026 kl 11:14.

Tags:
  1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,338
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det et nytt "bestill, få poeng og si opp kort" ?

1. Opprett ENK
    2. Bestille kort
    3. Få 20.000 nivåpoeng
    4. Si opp kort

PS: Ser jeg akkurat fikk invitasjonen selv. Har et passivt ENK.

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,820
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk invitasjon og har meldt interesse.
    Enig med @DJasko at de bør komme med mere fordeler sett fra bedriftens vinkling. Nå fremstår det mest som enda et kort for å samle ekstra mye fisk-og-banan-poeng på Kiwi under trippel Trump.
    Men alltid bra med litt konkurranse blant tilbydere av kredittkort, kanskje de andre må skjerpe seg litt for å henge med!

3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,820
    Bonuspoeng:
    183
    ... og bare samarbeid med Scandic kjeden. Utenfor norden har de vel noen få properties i Tyskland, og et par i Polen. De er faktisk langt verre en selv Thon og Stordalen på internasjonal dekning. Uforståelig at SAS ikke klarer å koble en litt mer internasjonal kjede, selv Radisson er jo langt bedre.

4. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Kan virke som at de sender e-posten til alle som har TPC-kobling? Eller er det noen som har fått uten en slik assosiasjon? Jeg sitter som eier/admin + bruker av en TPC-konto, men det var bruker-epost-adressen som fikk invitasjonen (aka mistanken om at det er TPC-brukere som får e-posten).

oslo.to.unknown and tobeornot999 like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,338
    Bonuspoeng:
    293
    TPC?

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,756
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk e-post og har ikke hatt TPC de siste 8-10 år.

Travel Pass Corporate
    https://www.sas.no/sas-for-work/travel-pass

7. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Da er jeg litt nysgjerrig på hva slags seleksjonskriterie de har brukt for å velge ut de som får e-post. Ikke at det er så veldig «eksklusivt» sånn sett, siden det både er nyhetsartikkel om det, samt at URL-en for registrering er åpen for alle. Men, ja. Analytics-delen av meg er alltid nysgjerrig på sånne ting (-:

edit: Ser ut som det er unsubscribe-link i e-posten, så da er det kanskje bare helt normal SAS-epostliste (aka alle som har meldt seg på, noe mange har gjort pga. avhengighet til MC-bonushelger epost-utsendelse).

8. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det er mye snakk om prisen her.

Dette er jo et bedriftskort, så kostnaden er før skatt pluss fradrag for kostnaden i regnskapet. Alt i alt derfor ca 60-70% billigere enn å betale personlig etter skatt….

oslo.to.unknown liker dette
  9. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,641
    Bonuspoeng:
    93
    På Amex Corporate Card (Centurion) har arbeidsgiver mulighet til å dekke kortavgiften for ansatte (i hvert fall for Grønnkortet som ikke gir den ansatte noe særlig fordeler), men arbeidsgiver får en cashback basert på omsetning på bedriftskortene. Jeg vil tro at en del større arbeidsgivere vil vegre seg for å dekke kortavgift for et slikt kort, mtp innrapporteringsplikt og regnskapsmessige vurderinger rundt ansattgoder.

10. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,440
    Bonuspoeng:
    113
    Bare gullstatus her (Lifetime riktignok) og aldri hatt TPC, men fikk epost

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,338
    Bonuspoeng:
    293
    Mottatt mail. Aldri hatt noe TPC. Eller jobbet i en bedrift som har hatt noen avtale med SAS (som jeg vet om).

12. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    235
    Bonuspoeng:
    33
    Mottok også epost, ikke begynt å jobbe engang da jeg enda er student, men EBD et par år. Virker som normal epost-liste ja, selvom det er markert som «Eksklusiv invitasjon».

Har selv vurdert dannelse av ENK eller evt AS, men får se litt mer ettersom mer detaljer kommer frem. Nå blir tross alt opptjeningen min byttet fra segments til nivåpoeng, så disse 20k poengene hadde kommet godt med for å oppnå LTD/LTG.

13. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,644
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i teaseren eller FAQ ikke spesifisert hvor stor %-andel v omsetningen som gir statuspoeng?

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,966
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er så langt fra regnskapsfører man kommer, men håper noen smarte mennesker lager en oppskrift på hvordan et lite holdingselskap med to-tre transaksjoner i året kan finansiere eiers kredittkortkostnad.

En tidligere kollega sa det på en fin måte. Han hadde hørt at regnskap måtte balanseres mellom debit og kredit, så han brukte debetkortet like mye som kreditkortet. Allikevel var han tom for penger på slutten av måneden.

Storbaba, btm, kiev and 5 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,613
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg snakket med et par kolleger i kontorlandskap i dag.

Alle 3 hadde fått samme "eksklusive" tilbud. Kun jeg selv av oss 3 bruker TPC (og er admin for bedriften i TPC).

De samme 3 har alle EBG, men bare de 2 andre har SAS Amex. Jeg har Amex platinum, men det vet ikke SAS noe om - siden poengene mine aldri har gått til andre enn BA med det kortet.

Mønsteret er litt uklart :p

16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,939
    Bonuspoeng:
    113
    Synes mønsteret begynner å se ganske tydelig ut - absolutt alle har fått dette "eksklusive" tilbudet :D

17. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,043
    Bonuspoeng:
    93
    "Alle" har fått denne mail.
    Har spurt EBB holder med 1 reise for 3 år som eneste kontakt med sas,som også har fått.

18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som tenker at et enkeltmannsforetak vil kunne kvalifisere for dette kortet?

19. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Alle bortsett fra meg tydeligvis :D men jeg får ingen mail fra SAS marketing (kampanjer og invitasjoner) til tross for at alle tillatelser står på i profilen, alle reise-relaterte mail fra SAS kommer fint frem til samme adresse og har flere ganger hatt kontakt med diamant-support hvor de hevder de har fikset det. SAS marketing har bestemt seg for å boikotte meg ;)

Når det gjelder dette kortet så har det selv om jeg har en ENK ikke overbevist meg som et bedre alternativ totalt enn SAS MC m/FP og Amex Elite m/CT.

phileas liker dette
  20. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Kan avkrefte at alle får mail.
    Ingenting her ihvertfall

Del denne siden