SAS Friends & Family

Tråd i 'Reisedeals' startet av larssas, 10. des 2019.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja og nei. Det er jo mulig å dele mailen man får med venner og familie, samtidig som de lenge har forsøkt å hindre fri deling (feks på IF) av tilbudet til absolutt alle.
     
  2. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg trodde denne ble sendt ut til alle diamantmedlemmer, men da jeg etterlyste den på diamantmailen fikk jeg beskjed om at det bare sendes ut til et utvalgt gruppe. Lurer isåfall hva de utvalgskriteriene er...
     
    Shyneno liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk samme svar. Har tidligere mottatt alle tilbud rettet mot EBD, men gikk glipp av invitasjon til treff i Oslo og siste F&F.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Aner ikke hva kriteriene er, men jeg er kun EBG og får alltid disse tilbudene.

    Jeg får e-postene i kraft av å være aksjonær, selv om det er lenge siden jeg eide aksjer i selskapet. Kan se ut som dette er et register som ikke vaskes mot aksjonærregisteret veldig ofte.
     
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk heller ikke invitasjon til treffene, dvs jeg gjorde det i.f.m en klagesak via diamantmailen, men ikke som markedsføring. Om de bare har utvalgte grupper, så burde det vel variere litt. Hvis ikke ville det vært interessant å vite hva som er kriteriene for at noen av oss ikke får noe. Jeg flyr f.eks mye mer enn min kone (som fikk mailen) og som vil falle ned på gull nå. At aksjonærene får er jo greit nok, men trodde ikke det var ulike grupepr av EBD.
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har sikkert vært spurt om, og besvart tidligere, men våger meg likevel til å spørre:rolleyes:

    Booket nå noen SAS Plus billetter til England og de registreres som P-klasse og Plus Pro. Som det nevnes over her, betyr det samme opptjening som Pro, noe som selvsagt er hyggelig. men hvordan er det med avbestilling? Koster det noe å avbestille når det legger seg i P-klasse og Plus Pro?
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg booket meg noe turer. Lite besparelse i SAS Go Smart, men over 900 kroner spart i SAS Plus fra TRD til MUC. I tillegg 2 x 350 poeng ekstra.

    Jeg har også lagt merke til at dem skriver 1 stykk bagasje i bestillingsprosessen, men 2 stykk bagasje i billetten:

    upload_2023-3-13_22-20-1.png

    upload_2023-3-13_22-19-4.png
     

    Attached Files:

    tkrunning liker dette
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ser ut som Plus Smart F&F gir både poeng og bagasje tilsvarende Plus Pro.
     
    tkrunning liker dette
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med tyvärr-telefonen og de kunne bekrefte at det kostet å avbestille, men det var vanskelig for dem å si hvor mye. Jeg tenkte i mitt enkle sinn at det kanskje var en fast sum, men det virket ikke slik. Noen som har en formening om hva reglene er her? :)
     
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Prøve å finne ut av det selv men det var ikke veldig lett. En ting er jo selve avbestillingsgebyret men det virker også som at største parten av summen er ikke-refunderbare avgifter. Så antar at det er bare smuler igjen
     
    watchaddicted liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Betingelsene oppgitt i bestillingsflyten var de samme som for ordinær SAS Plus Smart. Avbestillingsgebyr på 650 kr per sektor/strekning.

     
    watchaddicted liker dette
  12. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Når det står på sas.no at SAS Plus Pro er fullstendig refunderbare, så er de vel nettopp, fullstendig refunderbare uavhengig av billettklasse?

     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer dersom man valgte Plus Pro i bestillingen. Forvirringen oppstår ved at F&F Plus Smart ligger inne med en fare basis basis av type Plus Pro som gir fordelen av økt poengopptjening, men med restriksjoner.
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Supert, takker for avklaring:)
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Er det snart ett nytt spesialtillbud? Sikter inn på SAS Plus til Bangkok i November til Desember :)
     
  16. rexmag

    rexmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Fant følgende på naboforumet insideflyer.dk:
    Det er nok lidt af en konspirationsteori, men det virker som om, der har været lidt af et system før i tiden, hvor en ny F&F-kampagnes rejseperiode starter cirka én til to måned(er) før, den sidste F&F rejseperiode er udløbet. (bortset fra den sidste periode)

    Eksempel:
    F&F Kampagne 4. april 22 - 10. april 22.
    Rejseperiode (Skandinavien og europa): 25. april 22 til 31. august 22

    F&F Kampagne 7. juni 22 - 13. juni 22.
    Rejseperiode (Skandinavien og europa): 4. juli 22 til 15. december 22

    F&F Kampagne 27. september 22 - 3. oktober 22.
    Rejseperiode (Skandinavien og europa): 1. november 22 til 31. marts 23

    F&F Kampagne 6. december 22 til 12. december 22.
    Rejseperiode (Skandinavien og europa): 2. januar 23 til 31. marts 23

    F&F Kampagne 6. marts - 13. marts 23
    Rejseperiode (Skandinavien og europa): 17. april 23 til 30. september 23



    Hvis man skal prøve at følge samme "logik", så burde næste F&F rejseperiode vel starte en gang i juli eller august, så der stadigvæk er et overlap.
     
    NoLimit, ina, Earl and 6 others like this.
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug, Shyneno, eventyrer and 4 others like this.
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper den kommer i løpet av de nærmeste dagene. Tror ikke SAS har lagt så mye tanke bak mønster akkurat. At den kom på 8.juni i 2021 og 7.juni i 2022 betyr ikke at den nødvendigvis kommer 6.juni i år
     
    Shyneno liker dette
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ny runde
    EXCLUSIVE DEAL FOR SAS FRIENDS
    Summer is here and to celebrate this we would like to offer you and your closest friends and family a special deal on trips this summer and fall to selected destinations in Scandinavia, Europe and the US. So make sure to share this exclusive deal to your closest ones and look forward to making new memories ahead.

    Travel period: 17 July 2023 – 31 March 2024
    Book by: 20 June
    Promotional code: SASFAMILY2023

    Welcome on board.
    JOURNEYS THAT MATTER

    Please note! As this offer is by invitation only, it can only be booked via this e-mail. Just click the button (below) and insert the promotional code (above). The Friends & Family offer is valid for all SAS flights. You may combine SAS Go Smart and SAS Plus Smart fares.* Your friends and family members may travel without you as a travel companion (but we think you deserve to travel too). Limited number of promotional seats available on each flight. Special terms and conditions apply for Friends & Family fares.**


    https://flysas.com/en/friends/
     
    Last edited: 14. juni 2023
  20. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen gode deals? :)
     

Del denne siden