SAS Julekalender 2025 [og etterslepet med gavekortene....]

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 01. des 2025.

1. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,120
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppsummering :)

Nå ringte jeg nettopp inn og jeg fikk faktisk betalt de to reisene jeg hadde bestilt med gavekortene mine. :)

Første gang jeg prøvde å betale med gavekort i sist uke, så ble også det ene gavekortet mitt tømt uten at betalingen gikk gjennom.

Men ettersom jeg forstod så har det oppstått to utfordringer når de har prøvd å belaste mine gavekort:

1. Det fungerer ikke når summen du skal betale er høyere enn verdien det er igjen på gavekortet, og man altså må kombinere bruk av gavekort med et annet gavekort eller kredittkort.
    2. Det fungerer ikke å betale for to personer i samme booking samtidig, selv om det er nok penger på et gavekort til å betale for begge.

I dag snakket jeg med ei på engelskspråklig kundeservice, og hun løste det med å betale avgiftene for en og en person om gangen (vi er totalt seks personer fordelt på to bookinger). Det gikk helt fint frem til siste person, da det ikke var nok penger på noen av gavekortene til å betale avgiftene. Jeg spurte da om jeg kunne kombinere gavekortene for å betale resten, og det gikk ikke. Hun prøvde deretter å kombinere et gavekort med kortbetaling, noe som heller ikke gikk. Så da gav jeg opp gavekortene og betalte for siste person med kort. Så på den måten løste det seg for meg. :) Så får jeg heller bruke siste rest på gavekortene på noe annet.

Håper det ordner seg for dere andre som også har utfordringer med dette :)

2. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,151
    Bonuspoeng:
    93
    Wow! Jeg lurer på hvor mange som bare gir opp og gir blaffen i hele gavekortene, dette er da alt for dårlig av SAS. Bra det løste seg for deg, jeg venter alt på at Filippa skal ringe meg :)

tobeornot999 liker dette
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se dette rotet med gavekort uten selv å ha gått i den fella der. Da gambler jeg ikke på dette tilbudet hvis det kommer igjen for min del :)

Skarven liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,754
    Bonuspoeng:
    293
    Bra å høre at du fikk en løsning på det hele!

Jeg kan legge til at de heller ikke lenger klarer å "tømme" et gavekort og belaste resten på et annet gavekort (som i seg selv har nok penger til å betale det hele).

Dette har fungert tidligere i 2026, men ikke for et par uker siden.

Skarven and freddyen like this.
  5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynner å bli veldig komplisert! :eek:
    Genialt å kjøre salg på gavekort samtidig som flere funksjoner ligger nede. :cool:
    Sikkert veldig fornøyde på kundeservice.

Skarven and tobeornot999 like this.
  6. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,151
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: SAS har nå kansellert billettene selv om de sa at dette ikke ville skje før 7. november i en av de tidligste samtalene. Sitter nå i "Jazz kø" i mens Filippa snakker med refund avdelingen. Magefølelsen min er at denne saken ikke er over på lenge. Dette er samtale 12!

:(

Last edited: 25. sept 2026 kl 13:07
    EndreD and freddyen like this.
  7. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,151
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering. Voucher er rullet tilbake og jeg valgte å ordne meg billetter på annet vis. Sendte denne som avslutning på mail til SAS, er spent om de gidder å svare.

upload_2026-9-25_14-14-4.png

EndreD, freddyen and holmen like this.
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    113
    Får håpe at kompensasjonen blir i form av poeng og ikke et gavekort :D

9. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,120
    Bonuspoeng:
    93
    Kjedelig å høre hvordan din sak endte, og hold oss gjerne oppdatert når du får tilbakemelding fra SAS.

Jeg må legge til at problemene jeg har hatt med å betale med gavekort, kun har oppstått når jeg har ringt inn for å bestille og betale. Denne uken brukte jeg restbeløpene på de to gavekortene, kombinert med kredittkort, til å betale for en ny reise på nett, og det fungerte helt uten problemer. :)

tobeornot999 and freddyen like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,754
    Bonuspoeng:
    293
    Morsomt innhold her, sammenholdt med navnet på tråden ;)

Vi snakker fortsatt om gavekortene fra desember 2025. Jeg har selv flere på lager.

Nå som vi skriver oktober om noen dager, kommer det snart ny julekalender, med potensielle lekkasjer om hva som skjer når, tier runs i januar-mars, rabatterte gavekort og alt det vanlige rælet på dagene innimellom :p

11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,151
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, når jeg trodde alt var over dukker en SMS opp kl 06:46 om at min opprinnelige booking har betalings problemer. Da kan det virke som om det Filippa sa på fredag om at billettene mine er slettet/gått tapt på grunn av manglede betaling ikke stemmer.

Da ringte jeg SAS og dette ble samtale 13 med kundeservice. Jeg traff faktisk en jeg har snakket med før og nå er han på saken og jeg venter på tilbakemelding!

:)

12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,419
    Bonuspoeng:
    183
    Har fikset navnet :)

Håper på gode kalenderluker som booster nivåpoeng. Tar gjerne en helgetur eller to-tre igjen :)

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      4
    DJasko liker dette

Del denne siden