SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Det hender den ikke blir trukket fra for meg. Da starter jeg bare søket etter billetter på nytt så vises den.
     
  2. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har prøvd et utall ganger nå uten hell.. Får bare smøre meg med tålmodighet :rolleyes:
     
  3. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Er en av legsa er med Widerøe? Da gis det ikke rabatt :)
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått det med WF ;) Selv om pluss ikke gir alverdens hos WF.
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det skjer hvertfall når jeg prøver å booke business tur/retur feks USA eller Asia, og en av leggene i Norge er med WF, da får jeg ikke valgt rabatten. Det er kun tur/retur though. Fikk booket en vei x2 og slått sammen, så er nok en bug
     
    Xflipper liker dette
  6. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor ofte er det kampanje på dette kortet? Kjedelig å 3.000poeng for å skaffe kortet i dag hvis jeg kan få det dobbelte neste uke..
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Kampanjen neste uke er på forbruk. Du får ikke doble poeng på velkomstbonusen, så er bare til å bestille nå. Du kan dog bestille det til 300 først, få velkomstpoeng for det, og så bestille Premium og få velkomstpoeng for det (og refundert årsavgift for det billigere kortet).
     
  8. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Kan må gjøre det motsatt? Bestilte premium med en gang... hehe
     
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Glemte å oppdater her, men fikk et nytt svar litt senere:

    Og jeg fikk som lovet ;)
     
  10. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Har ikke finregna, men på oversikten på sas.no ser det ut som de månedlige 1000 statuspoenga vi får teller med i total saldo og kan brukes? Trodde ikke man kunne booke bonusreise for de poenga - eller at de telte ifht Fly Premium-nivå?
     
  11. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    De kan ikke brukes.. De står i statusoversikten din, men er ikke med i den totale saldoen din.
     
  12. Upintheair

    Upintheair Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har sittet og fulgt med på tilgjengelighet på SAS long haul C billetter en god stund, og det er ganske håpløst hvor lite som ligger tilgjengelig utenom newark, Washington, Chicago og Beijing.

    Spørsmålet da er hvor mye verdi SAS MC premium gir, gitt at man ikke trenger 12K statuspoeng? Shell MasterCard vil gi lik opptjening med fast trekk fra trumf til EB og ikke ha samme grense på Payr. Er det andre som bruker amex med CT og fortsatt ser at de får god verdi av flypremium?
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes Plus for Go-pris innenriks forsvarer dette kortet i seg selv. Business (evt. Plus om man ikke når 200K poeng) rundt i verden er bare en pluss.
     
    Storbaba liker dette
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,852
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Jeg har brukt dette mye. Har sikkert 30+ innenriksturer siden jeg fikk kortet, 6 langdistansebookinger pluss et par familieturer til Granka og fastlandet i Spania i henholdsvis vinterferie og høstferie. Akkurat turene til Spania synes jeg plus har svært liten verdi, men forsåvidt grei verdi å ta bonusturer i perioder hvor billettene er dyre å kjøpe kontant.

    Vurderer nå også å fly til Beijing før jeg booker separat billett videre til Japan isteden for å bruke opp en CT.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Newark, Washington, Chicago og Beijing er jo en ganske stor andel av SAS' long haul-nett? Da er det LA, SF, Tokyo, Shanghai og Hong Kong igjen (kan ha glemt noen?) Boston hadde også mye ledig da jeg booket meg en tur dit.

    Men, ellers er jeg vel enig i resonnementet ditt. Om man ikke trenger 12k statuspoeng, og aldri bruker/får brukt FlyPremium, da er det nok ikke så mye poeng med kortet. Men man får 25p på bestillinger på SAS.no.

    Jeg bruker Amex med CT, og FlyPremium i tillegg. Om verdien er god, det må man nesten vurdere selv..
     
  16. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Booker en del bonusbilletter innenriks og der synes jeg kortet har en klar verdi. Fleksible tur-retur billetter i Plus (med 3 kolli) er ikke dårlig for 10k poeng :)
     
    Storbaba liker dette
  17. AlexanderEkornes

    AlexanderEkornes EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    er det noen som vet om årsgebyret for premium (1495kr) er mulig å dele opp slik at det kommer en liten del på hver mnds faktura f.eks? eller må det kun betales i en engangssum på første faktura?
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Betales alt med engang. Alternativt kan du jo dele den opp, men da med renter.
     
  19. sindrelillegraven

    sindrelillegraven Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bestilt American Express kort nå. Hvordan sier jeg opp Eurobonus Mastercard Premium ?
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Seriøst?
    1. https://saseurobonusmastercard.no/
    2. Logg inn
    3. Melding
    4. Skriv ny melding
     

Del denne siden