SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det blir 1. april da.. 350-kronersgrensen fjernes når departementet bestemmer at den nye ordningen der utenlandske butikker krever inn mva på forhånd kan tre i kraft og det er budsjettert med at det skjer 1. april :p
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Noen utenlanske butikker (eller, egentlig Ebay (Global Shipping Program)) kan kreve inn både mva og evt toll i dag.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men jeg tror det er noe annet enn ett nye systemet. Det har jo også vært mulig i ganske mange år. Enten har de laget noe greier selv, eller så kjøper de en tjeneste fra DHL, UPS eller lignende
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Playstation Store og Netflix krever også inn mva, og regner med de betaler videre til Siv.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Elektroniske varer og tjenester kjøpt fra utenlandske tilbydere har det vel vært mva.-plikt på siden 2011
     
  6. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer bestille dette kortet nå. Hvor lang tid går det fra jeg bestiller kortet, til jeg kan benytte meg av fordelene? Tenker da på å bestille Plus til Go-pris (Har mer enn nok poeng siste 12 mnd).

    Ikke mye hjelp å få hos kundeservice. Hun jeg snakka med sa at jeg måtte:
    1) Bestille kortet
    2) Vente til det dukka opp i postkassen
    3) Opptjene 50k SAS EB før jeg kunne benytte meg av disse fordelene...

    Hun blei så borte i 5 minutter mens hun snakka med en overordna. Var da enig i at det var de siste 12 måneders opptjente poeng som gjaldt. Men hun mener fortsatt jeg må vente til kortet dukker opp i postkassen før jeg kan bestille f.eks Plus for GO.
     
    Last edited: 13. jan 2020
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du har opptjent nok poeng så skal du kunne bestille fra dag en Som hun fant ut via overordnet. Tipper fordelen blir synlig på SAS sine hjemmesider etter at du har fått registrert kort via app eller hjemmeside, og ikke før. Så du må vel vente til du får laget en bruker. Og hvis jeg husker riktig må du vente på kort for å registrere dette i app feks. Men om du nå har bestilt kortet, går det jo an å se om du får lag en bruker på app før kortet er kommet fra fysisk. Hvor lang tid det tar fra registrering til rabatten eventuelt er synlig hos SAS for booking kan jeg ikke svare på
     
  8. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Regga meg for kort i dag og fikk godkjent søknad umiddelbart. Fly Premium virka nå etter 5-6 timer, uten at jeg har gjort noe mer inne på sas.no. Endra min booking til London førstkommende fredag fra Go til Plus, betalte noen hundrelapper ekstra i avgift så gikk det gjennom :)
     
    democomputer liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis med å nyte godene av bonuslivet:)
     
    rookietrader liker dette
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har erfaring med pointearner kortet til samboer?
    - Splittes det tydelig på faktura mellom kortene?
    - Teller opptjening mot eb-nivå for å booke business til pris av go?
    - Forstår det slik at om jeg har Mastercard Premium, så vil det bli samme opptjening for ekstrakortet?
     
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    - Mnja (du får jo eFaktura på hele beløpet, men hovedkort og pointearner står oppført seperat på fakturaen).
    - Ja (alle poeng går til din konto)
    - Ja
     
    Darkcho liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    - ja, også i app. Null problem å holde oversikt.
    - ja
    - ja
     
    Darkcho liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Takker og bukker.

    1. Ekstra kortet er forsikret om de betaler og reiser alene?

    2. Ekstra kortet får eget navn trykket på kortet?
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ikke sjekket men vil anta det
    2. ja
     
  15. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg mangler noen poeng for å nå det siste nivået i FP. Vil det telle hvis jeg kjøper bare manglende poengene?
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det funker, men i vilkårene står det at det ikke gjelder med kjøpte poeng ;)
    vel og merke litt gammel info jeg sitter på, så ta det med forbehold om at de kan ha endret det.
     
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    AmEx eller trumf poeng teller umiddelbart mot FP nivå, trenger ikke å vente for slutten av måneden som poengene fra MasterCard
     
  18. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Avhengig av hvor mye du mangler, men noen poeng er veldig litt å få til. En tur innom sumo (her blir det masse poeng hvis man er i nærheten), handle noe frukt og fisk på kiwi, kjøp trumf av venner/familie/kollegaer.
     
  19. Khers

    Khers Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ny periode starter nøyaktig 12 mnd etter første periode. Dersom du bestemmer deg for å kansellere kortet midt i perioden,får du returnert månedsavgiften for resten av perioden din.
     
  20. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har et spørsmål. Jeg har bestilt en bonusreise fra Oslo til Dublin, der jeg benytter meg av Fly premium, og både tur og retur er i SAS Plus. Men så må jeg gjøre en endring på utreisen, som fører til at utreise foregår i SAS GO pga. at en av flyreisene er med Lufthansa, og det er kun ledig i economy. Kan man da bruke Fly Premium på kun hjemreise? Eller vil poengprisen på en slik endring da øke, pga Fly premium forsvinner på hele reisen?
     

Del denne siden