SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Når vi snakker om årsavgift, er det noen som vet om du får deler av årsavgiften tilbake ved å avslutte premium ?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Det er normalen.

3. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Det vet jeg ikke, men fordelen ved at man kan handle plus til prisen av go når familien skal på tur, mener jeg er verdt årsavgiften.

4. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke for meg. Etter boligkjøp så er rett og slett blakk.
    Blir lite reising uansett og heller mer på å oppgradere leiligheten.
    Jeg blir nok en av de som skaffer seg et Coop-Mastercard og drar på sydenturer til gran canaria ;)
    jaja...jeg har nå UA*G så kan utnytte det når reisen går over dammen for litt Walmart shopping i framtiden :D

Bubba, Eddie47, holmen and 2 others like this.
  5. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    SEB tjener nok minimalt med penger på årsavgiften, da den antakelig blir brukt for å kompensere poengkjøp når vi flyr Business/Plus fremfor Go... SEB har muligens også erfart at de som er Diamant også generelt er de "dårligste betalerne" - altså de som gjør opp hele regningen ved forfall. SEB tjener jo penger på renter og kunder som betaler på avbetaling. Således ville det nok være mer riktig at hvermansen på "lavere familiebudsjetter" fikk halv pris på kortet mot at de bare fløy PLUS intra Norge/Europa og la igjen mer penger på avbetalinger. Det at jeg (med flere) får gratis oppgradering interkontinentalt er jo en "kostbar status" for SEB... Veldig positivt selvsagt. Det er bare at SEB ikke har tjent rentepenger på meg, så jeg er en "dårlig kunde".

6. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Med de prisene som er på innenriks nå, våger jeg påstanden om at fordelene kortet gir er mer verdifull for meg enn noensinne.

Storbaba, EndreD, 1884derby and 2 others like this.
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge tilgjeligheten kommer opp på en edruelig nivå igjen Så er jeg enig. Men prisen på 10k tur retur kan fort endres om prisene forblir høye innenriks.

8. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Det ser ut som at det har vært/er en kampanje med doble poeng på SAS MC denne helga. Har fått dobbelt opp med poeng for kjøp på fredag 5. juni (det som er bokført så langt). På Facebook-siden til Eurobonusjeger er det flere som rapporterer om det samme.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,537
    Bonuspoeng:
    293
    What?
    De kan da ikke ha kampanje uten å si fra?

10. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Helt ukjent for meg. Første gang jeg ikke har blitt informert hvis dette er tilfelle.

OleMarius liker dette
  11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Også doble poeng her fredag 5/6

12. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her, har heller ikke fått noe info om det. Kanskje det blir litt netthandling i dag...

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Åh, herrejemini! «Flaks» at kona brant av endel lappet hos frisøren, samt at poden måtte ha ny sykkel igår... krysser fingrene for at doble poeng holder seg på lørdagen også!

14. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert vært planlagt en kampanje denne helgen som er avlyst grunnet corona. Men ingen husket å informere IT, dermed ble det likevel delt ut doble poeng.

holmen liker dette
  15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det er doble poeng hele helgen.

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Er et par poeng til her.
    Først og fremst så holder jo disse selskapene på pengene frem til reisen skal utføres. Dvs SAS får ikke pengene med en gang men kort tid før avreise. I denne perioden får de renter ettersom vi betaler inn etter kanskje 30 dager.
    Vi er også ambassadører for dette produktet og roser flyPremium opp i skyene.

Største utfordringen nå er nok rett og slett at vi ikke kjøper billetter i stort monn fremover i tid og snakker til våre venner om dette konseptet..

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,256
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig vil jeg ikke at "alle" skal ha dette kortet så det blir enda vanskeligere å finne de gode billettene akkurat når jeg skal reise. Jeg elsker Flypremium uansett om jeg flyr innenriks, Europa eller langdistanse så skal mye til før jeg kommer til å si opp det kortet.

Det jeg tror de sliter mest med at det ikke er noen incentiver for å bruke kortet. Så lenge man får alle fordelene bare man har kortet, så foretrekker mange heller å bruke Amex eller DNB MC for å sikre CT og statuspoeng. Jeg blir ikke overrasket om det i fremtiden vil komme noen omsetningskrav i tillegg for å oppnå fordeler.

Gullars, Lars J and Xflipper like this.
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig du har rett.
    Jeg bruker praktisk talt dette kortet til alt.
    CT er ikke verd en dritt for tiden og DnB betaler jeg ikke for nå, sikrer uansett end på segment ..

19. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    er det mulig at de fjerner poengene etterpå? Ellers så skal jeg kjøpe noe i dag også...

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,256
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener i normale tider. Jeg har også sagt opp bonusopptjening på dnb nå, det er jo bare penger ut av vinduet siden jeg ikke trenger statuspoeng i år.

Del denne siden