SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det er en slags type CT de skal lansere? derfor de sier kjøp bonusbilett i GO/pluss og fly i biz? hadde vert fett med en konkurrent til amex. eventuelt slik at vi har en type CT og bruke på *A(Amex plat) og MC sin på SAS
     
    Snabelfaen, Misterix and Stuttfeiten like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    The end of the world as we know it...?

    Eller

    The beginning of the world as the Swedes have known it? Med grunnpoeng i belønning?

    Blir spennande, men eg er litt som du. Eg har bachelorgrad i "det her går aldri bra!", og synes Ludvig frå Flåklypa burde fått fortjenestemedaljen for sin innsats for pessimistar.

    Eg er redd eg, Solan!
     
    Cphexpat, miura, Mbj and 8 others like this.
  3. Peter

    Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har fått til å oppgradere? Jeg forsøkte å oppgradere i appen og på pc med både BankID på mobil og vanlig.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror noen har lagt ut den siden litt prematurt. Jeg får også bare feilmelding, tipper dette egentlig skal lanseres senere?
     
    Ursa liker dette
  5. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Tipper det først er tilgjengelig i morgen jeg, etter at SAS er ferdig med sine oppgraderinger. Men ser jo veldig spennende ut. Hadde tenkt å kvitte meg med SAS MC, siden både Amex og DNB MasterCard gir bedre opptjening, men dette gir meg mer lyst til å kaste DNB MC!
     
    RoyceCrazy and Fredrik81 like this.
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare jeg som ikke får opp dette? Verken i nettbank på PC eller mobil...
     
  7. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, sliter mitt med betydningen av forkortelser, derfor har jeg blitt missforstått ved ett par anledninger, jobber med saken, har rettet denne feilen på tallknuser innlegget mitt nå. Videre så ser jeg at bud for oppgradering blir boostet etter nivået vi har på eurobonus, noe som er veldig interessant :)
     
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne jo f.eks. implementert noe ala ett gratis bud hos plusgrade. Men gjenstår å se, akkurat det med oppgradering er den jeg venter på før jeg bestemmer meg. Blir den funksjonen så bra at jeg får noe igjen for det så sitter jeg klar til å oppgradere!
     
  9. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det er litt rart med det å oppgradere kort for endel folk her inne. Det funket for meg, og for Dama mi :D... Ser andre sliter med å få det i boks, men det løser seg nok for de fleste i løpet av av uken som kommer, det er jeg sikker på :)

    Ser ut til at MC-Premium kortet ødelegger poenget med Amex Premium for min del. Derfor lurer jeg på om jeg skal søke ett standard Amex, hente inn 25.000 Reward poeng, også ser jeg i løpet av høsten hva jeg gjør med de poengene, eller om jeg oppgraderer kortet til Amex Gull på nyåret :)
     
    Last edited: 14. mai 2017
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Er enig med @Ursa , det lukter devaluering lang vei, og har gjort det en stund.
    Men, jeg kommer nok til å oppgradere kortet.
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bud boostet ja. Men regnskapet ditt blir det samme uansett status om du går ut fra kjøp av reise for poeng. Det vil si besparelsen blir 40 000poeng = 2880trumf uansett status. Blir spennede å se om det også vil gjelde en med reisende.
     
    Snabelfaen liker dette
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er også redd for ytterligere forbedringer hos SAS, som devaluering og høyere poengkrav for de forskjellige statusene.
     
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Trodde jeg fikk 5% rabatt på sølv, 10% på Gull og 30% på Diamant, så jeg la det inn i regnestykket på fortjeneste, da prisen i poeng for SAS go blir justert etter medlemsnivået :confused:

    EBS er 60.000 Poeng, minus 5% poengrabatt = 60.000 x 0,95 = 57.000

    EBG er 60.000 Poeng, minus 10% poengrabatt = 60.000 x 0,9 = 54.000

    EBD er 60.000 Poeng, minus 30% poengrabatt = 60.000 x 0,7 = 42.000
     
    Last edited: 14. mai 2017
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det må være noe helt nytt i så tilfelle.
    Det er kun best tilgjengelig og bud på plusgrade hvor status gir noe fordel etter hva jeg vet og har erfart.
     
  15. OutsideFlyer

    OutsideFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Lett å bli lurt her. Det kan se ut som du i tillegg får 1000 grunnpoeng hver måned. Men leser du teksten nøye så ser du at det bare er poengkravet for å oppnå nytt nivå som senkes med 1000 poeng hver måned. Slik at på ett år trenger du 33 000 poeng for å få gullkort i stedet for 45 000 poeng.

    Og 15 ekstra poeng for hver 100 kroner er omtrent det samme som du får på gratis Shell Mastercard når du kjøper poeng for opptjent trumf.
     
    Snabelfaen liker dette
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjelder bonusreiser booket med poeng i F slik det ser ut, også for du boosting av bud i plusgrade, dette kan også være ett regnestykke i seg selv. Derfor må jeg sjekke hva dette betyr når det blir tilgjengelig, og jeg logger meg inn på spesialsiden dems, det finner jeg ut når kortet er kommet i posten :)
     
  17. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke så sikker på at det blir så stor devaluering, men kanskje de justerer kravet for EBD da de har hatt en freudian slip med at EBD blir 100.000 Poeng, eller 100 Flyginger. Ellers så ser dette kortet utrolig bra ut, men når jeg leser den lille skriften, så dette kortet full av feller en kan gå i. Derfor ville jeg ikke anbefalt dette kortet til noen som ikke har tenkt å bruke poengene på en langflyging Business Class til USA, Kina eller Japan.

    Dette kortet vil ikke kunne konkurrere med Shell MC i min menig for en som ikke skal på langflyginger i løpet av året, fordi du kun vil få 1,11 poeng ekstra pr 100 lapp i forhold til dette kortet med trumf, og da skal det skal utrolig mye til for å spise opp 1000 kroner på så lite poeng for flyginger kun innenfor Europa eller Norge.
     
    Last edited: 14. mai 2017
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det gjelder ikke på firstclass heller. Som sagt kun rabatt ved best tilgjengelig. Hvor poengene blir verdsatt til ca 10øre om jeg husker rett i farten og man kan kombinere betaling med poeng og cash. Ikke en spesielt god ordning, men nesten grei om man er EBD og har mye poeng å brenne av og ingen CT.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blir mer poeng om man bruker det i utlandet og til betaling av reiser hos SAS, men er enig at det ikke er for alle på lik linje som Amex platinum ikke er like bra for alle. For min del så er 12 000 poeng mot status er bra ting for de som primært flyr til utlandet med SAS og som da vil prøve å ta status på poeng.
    I utgangs punktet kan du da få deg gullkort på to Longhaul reiser i pluss og noen små reiser til Europa.
     
    Last edited: 14. mai 2017
  20. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tenker i de samme baner, men hvis det er beste tilgjengelighet i stedet for beste pris, så er vi like langt. Derfor bør vi lese den lille skriften i forhold til dette, for jeg ser endel feller SAS har lagt ut i dette kortet her :( Særlig hvis du er EBG, da bør du være ekstra forsiktig :confused:
     

Del denne siden