SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Fire seter i business er langt fra umulig om man er fleksibel på reisetidspunkt. Normalt legger SAS ut to seter av gangen ~330 dager i forkant, også suppleres det med ekstra plasser avhengig av belegg etterhvert som det nærmer seg.

    Mønsteret akkurat nå virker å være at det legges ut ekstra seter på noen avganger ~120 dager frem i tid, i tillegg til ukene rett før avreise.

    https://awardhacks.se/Changes
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant akkurat 4 biz EWR-ARN 15.okt, så det er fullt mulig. Meeeen, det er langt fra vanlig!!
     
    tobeornot999 liker dette
  3. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Litt OT, men tenkte å betale en bil kjøpt av privatperson via Finn smidig bilhandel. Noen som vet om dette regnes som kompisoverføring, eller om motparten er "e-commerce", evt finansinstitusjon?

    Kan jo da bruke MCP om jeg får poeng.
     
    Last edited: 01. juli 2022
    Anders123 liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Til info: Om man sender melding i appen/nettsiden nå, så er det ca 14 dager ventetid på svar....

    Jeg hadde noen avbestillinger, så jeg hadde plutselig 19k i positiv saldo på kortet. Trenger disse pengene til å betale et annet kort. :)

    Sendte en melding i går, men måtte få litt fortgang i saken, så jeg ringte inn nå. Ca 7 minutter ventetid, og den hyggelige damen så at jeg hadde sendt inn melding, og fikset saken umiddelbart. (Håper jeg)
     
    tobeornot999 liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig at det allerede står her et sted men.....

    Når "besluttes" ny status for Fly Premium? Jeg har status per nå til 2023-02-28. Betyr det at det er per slutten av Feb jeg må ha samlet 200K+ poeng over de siste 12 måneder for å opprettholde ?

    (nå må man jo nesten begynne å følge med på at det samles nok poeng nå som det er litt mindre flyvninger...)
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det oppdateres løpende hver måned.
    Ved hver månedsstart summeres poengene som er opptjent siste 12 mnd. Og hvis du er over en av grensene gjelder dette de neste 12 måneder. Hvis du er under endres ikke utløpet og er da 11 måneder.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Du har status i 12 måneder etter at du har oppnådd nødvendig antall poeng siste 12 måneder.
     
    TomF66 liker dette
  8. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Det var vel en kampanje under korona med lavere krav for å oppnå biz for go. Den ble avsluttet feb 2022 og man har status ut feb 2023. Etter det er det gamle grenser for å oppnå biz for go.
     
    TomF66 liker dette
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner....så en eller annen gang før det utløpet må man være over 200K points for å kvalifisere for nye 12 måneder......
     
    holmen liker dette
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen flere som har problemer med innlogging på app?
     
  11. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt problem med innlogging de siste to dagene.
     
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk feilmelding med ansiktsgjennkjenning, kom inn med bank-id.

    K
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, fortsatt ikke rettet. Men BankID pålogging i appen virker.
     
  14. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    sitat fra hjemmesiden til Sas MasterCard:
    «Akkurat nå er det ikke mulig å logge inn i appen eller verifisere kjøp med Touch ID eller Face ID, pga. en teknisk feil. Vennligst bruk BankID. Feilsøkingen pågår med høyeste prioritet. Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre.»
     
    tobeornot999 liker dette
  15. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte Touch ID på Rema i dag kl 11 så det virker.
    Tror de mener Touch ID i appen for internettbruk.
     
  16. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Finn.no har nå et produkt, Fiks Ferdig, som gjør det veldig enkelt med manufactured spend med MC. Her er det bare å sende hverandre små pakker med murstein. Det er selvsagt avgifter, men veldig enkel måte å sikre seg FP4 om man skulle slite med det. Stort sett billigere enn å kjøpe poeng.

    Bruk med måte, eller så forsvinner det plutselig...
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som noe som burde få det til å ringe i hvitvaskingsalarmen hos Finn rimelig fort hvis man betaler store beløp til samme person over tid? Og ellers burde det vel gå an å finne noe lettere å sende enn murstein :cool:
     
    Frode789, The_Dude and freddyen like this.
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ALDRI gamblet med Finn-kontoen min på denne måten!
    Til dere andre: mange gode "tips" på forumet har NULL risikovurdering bak seg!
    No offence, men nye brukere kan få inntrykk av at dette er hva det vil si å være bonusjeger ("mange bekker små", "en krone her og en krone der" osv....).
     
    holmen and tobeornot999 like this.
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    mulig jeg ikke forstår hva du mener men slik jeg leser det tenker du at det er en god plan å betale feks 89,- for å sende en pakke med ingenting fullstendig unødvendig, for å får høyere omsetning på kortet ditt?:confused:
     
  20. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men det har mindre si på MC (du får bare poeng). Primært interessant for folk som f.eks ikke helt klarer å oppnå ønsket Fly Premium ved organisk forbruk.

    Jeg regner med at folk tar ansvar for egne handlinger. Om du ukritisk gjør ting fordi det stod på internett, så står det på egen regning. Fint med advarsler om hva som kan skje ved misbruk, men angrep på budbringeren er lite elegant.

    Har selv omsatt for over 30k de siste dagene på ekte ting som stort sett bare skal ut igjen til samme pris eller høyere, men helt klart åpning her for litt røffere bruk om man klarer å begrense seg.
     

Del denne siden