SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke skjedd noe på SAS kontoen her i løpet av hele forrige uke, selv om jeg forventet det.

Kan være at SAS MC poengene er blant mange ting som ligger i kø hos SAS IT akkurat nå, men at de har litt interntrøbbel hos SAS.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke uvanlig at det går noen ekstra dager ift. når helgen treffer etter et månedsskifte. I tillegg kan også endringer i IT-løsningene ift. nye beregninger fra 1.2. også potensielt slå inn. Tipper de kommer ila. dagen?

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,912
    Bonuspoeng:
    293
    Nye beregninger gjelder jo ikke for forbruk i januar, så burde ikke spille inn. Men med SKIT vet man jo aldri ..

Men SEB sier jo at det skal komme senest den 10. i måneden så de har jo sitt på det tørre :p

4. Storbaba

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok SEB IT som håndterer dette tenker jeg, SKIT får nok bare ferdige data de skal oppdatere på oss. Selv om det nye beregninger "ikke burde spille inn" så er BURDE viktig. Endringer i velfungerende systemer kan skape følgefeil for noe som fungerte før en gjorde en endring. Hilsen en med noen 10-år bak seg i IT-bransjen...

5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser det ikke i oversikten, men i følge mitt eget skyggeregnskap så stemmer saldo/fremdrift mot status med det jeg forventer, og der er 1000 poeng fra SAS MC med.

K

6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert spurt om før: teller statuspoeng opptjent ved oppgradering til sas amex elite mot fp-nivå?

7. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    I følge mitt regnskap mangler både statuspoeng og ekstrapoeng fra denne mnd.

Fikk utbetalt poeng fra NorgesGruppen etter en tur på Kiwi i dag, så det peker mot at det er hos SEB og ikke SAS proppen sitter.

democomputer liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,917
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fasiten, men det kan jeg aldri tenke meg den tid disse bare teller mot status.

Darkcho liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,691
    Bonuspoeng:
    293
    Statuspoeng teller ikke i det hele tatt mot FP-nivå siden de ikke kan flys for, men jeg er litt usikker på om du mener de 20000 statuspoengene man får en gang i året med Elite eller eventuelle ekstrapoeng man får som oppgraderingsbonus av Amex nå og da. Sistnevnte teller mot FP-nivå.

Darkcho liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,426
    Bonuspoeng:
    293
    Blir noe repriset ja. Men, du har jo statusen i 12 måneder etter at du har fått den.

Ja, 24 timer gratis avbestilling, men siden det er vanlige bonusbilletter, så er det
    Samme her. Ikke fått fra SAS MC.

11. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt ikke kommet noe poeng fra SAS MC ennå.

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,101
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis SASMc eller Seb bank holder på å innføre ny måte å regne ut poengene, så er det noe som trodde de skulle klare å lever riktige poeng til riktig tid?

Sunnfjordingen liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,691
    Bonuspoeng:
    293
    Men ny måte å regne ut poengene på trer ikke i kraft før nå i februar, med utbetaling i starten av mars :) Ikke at det nødvendigvis stopper SEB IT :rolleyes:

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,368
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikkje gjentakast for ofte:

jonss, Kalsnes, Baldrick and 13 others like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,912
    Bonuspoeng:
    293
    De har fortsatt 3 dager på seg ..

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte det samme!

Er det ikke nettopp nå de skal innføre den nye beregningsmåten?

De sier "fra 1 februar" i mailer og på nettsiden, men om det gjaldt januar-overføringene (inkl ekstrapoeng som alltid var en samtidig transaksjon) som kommer i starten av februar eller om det først gjelder overføring tidlig i mars har gått meg hus forbi.

Edit: så senere at @Jorge har svart på dette og at siste bit av setningen over var riktig svar. Da er ikke dette unnskyldningen SEB kunne hatt, likevel :D

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,691
    Bonuspoeng:
    293
    Flere har vært i kontakt med kundeservice, og beskjeden derfra var ganske klar på at det nye systemet gjelder første gang for forbruk fra februar, som dermed har overføring i mars.

tobeornot999 liker dette
  18. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Som er crap siden jeg av diverse årsaker hadde 75.000 i spend i januar og har 50.000 mindre i februar. :confused::D

Staralliance and tobeornot999 like this.
  19. Storbaba

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Og NÅ er januarpoengene fra SEB på plass hos SAS. Da er det ny modell som gjelder :cool:

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Tilbake-datert til 2 februar på EB kontoen dukket de opp i kveld ja.

Med en merkelig porsjon av 3 overføringer (som ble bra i sum, pga en god del spend i januar).

Og ganske riktig med presis 1000 status poeng, for siste gang før de blir litt mer ujevne tall når det knytter seg til forbruk.

Reiseglad and Calling like this.

Del denne siden