SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,330
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som har utfordringer med å utføre betalinger og innlogging i app ikveld?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer ikke inn i app akkurat nå.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,600
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer heller ikke inn.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Nå virker appen. Og det er en melding der som viser at jeg er påmeldt kampanjen. Det har jeg ikke sedd før, tror jeg.

5. noob69

noob69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet om man får refundert deler av årsavgiften dersom man kansellerer kortet midt i året?

Tenkte jeg skulle prøve å ta ut Premium-kortet for å få de 10 000 poengene, men har allerede Amex og føler ikke jeg kommer til å få brukt Fly Premium (SAS Plus i Europa er jo nesten verdiløst, og kommer uansett til å satse på en *A-reise med CT for mesteparten av årets poeng), så tenkte å avbestille igjen med en gang poengene er på konto.

6. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Har kredittgrense på 80k. Har brukt mer enn dette siste 30 dager, men nullet ut saldoen, noe som ikke skal fungere i følge kundeservice som sier kortet har en rullerende grense på kredittgrensen per 30 dager. Blir ikke helt klok på dette. Ser ut som jeg får brukt ca. 110k. Så er det stopp. Med 50 k I disponibel kreditt.

Noen som har forstått systemet? Seb kundeservice forstår det ikke

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    183
    Høres rimelig ut det da. Du har en kredittgrense, og så har du mulighet til å bruke rundt 35% ekstra før automatiske sperrer slår inn.

Kredittutsteder sitter jo med en risiko her og de ønsker ikke fullstendig frislipp selv med innbetalinger - de har gjort en vurdering av deg som kunde med gitte parameter og de vil fort stå i en kinkig situasjon med et forklaringsproblem/være nødt til å varsle om mulig hvitevasking hvis en med en gitt inntekt og forventet forbruk tar 5-gangen av det som er normalt eller oppgitt i søknad.

For praktiske formål kan de nok ikke sperre umiddelbart når du har omsatt for kredittgrensen. De må kunne ta høyde for refusjoner til kort/reklamasjoner, som gjør at man kanskje har gode grunnet til å bruke over kredittgrense innenfor en periode. Å legge det i et intervall mellom 30% og 40% virker rimelig og fornuftig på meg.

holmen and trygveat like this.
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har betalt inn ekstra og så brukt kortet betraktelig mer enn 35% over kredittgrense et par ganger (i forbindelse med doble poenghelger). Kanskje det er fordi jeg hadde en god del høyere kredittgrense før, men valgte å frivillig redusere denne for å ikke komme helt feil ut i gjeldsregisteret.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Nå har jeg glemt akkurat hva min «hemmelige» grense er, men la oss si din er 110k. Da kan du bruke 110k per rullerende 30 dager. Det vil si at hvis du hadde en transaksjon på 10k 2. juni skal du kunne bruke 10k til i dag. Skjønner?

oslo.to.unknown liker dette
  10. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Hvis det faktisk er en hemmelig grense synes jeg bare det er frustrerende å ikke vite den og måtte prøve/feile meg frem til den.

Skal ta å regne ut dette litt mer presist.

Takk for gode innspill

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kredittgrensen er den du skal forholde deg til, og den er ikke hemmelig. Den andre handler, som @Henrik sier, mer om mulighet til å bruke mer i tilfelle refusjoner og vil også være til nytte i de tilfellene man makser kortet rett før faktura og dermed trenger litt mer innenfor de rullerende 30 dager. For de fleste er ikke dette et problem, for noen her inne er det mer aktuelt. Det skal være mulig å ringe inn og få den grensen, de oppga den i hvert fall til meg.

12. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle øke kredittrammen også fikk jeg opp denne meldingen.

Tjener man ikke eb over 200k I forbruk?

Mener å ha lest på hjemmesiden at det er ubegrenset opptjening

Attached Files:

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Bare på premium

14. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Jeg har premium, så er rett og slett feil

15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også den meldingen da jeg økte kredittrammen her om dagen. Ikke noe å bry seg med. :)

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ahh, the irony, fra dagens nyhetsbrev:

"
    Tilpass kortet ditt
    Vi vet godt at den ene måneden ikke er lik den andre, og noen ganger bruker man kortet mer enn andre ganger. Med hjelp fra oss kan du være forberedt hvis noe uforutsett skjer. Du kan søke om å endre kredittrammen i kortet ditt med inntil 20 % av årsinntekten din. Da har du handlingsfrihet hvis de ekstraordinære tilfellene skulle oppstå.
    "

17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    20 % av årsinntekta i ramme på eit kredittkort? Jaujau

18. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke selv fått denne eposten, men min tolkning:

De skriver jo på nett at "Oppgi siffer i intervaller på 5000 (max 15 % av din årsinntekt). " når du søker endret kredittramme, så det kan jo hende at man da kan få ekstra 5% (tilsammen 20%) ved spesielle behov.

Altså med 1MNOK i inntekt kan du ha kredittramme på 150.000, men har du behov kan du ringe inn og få opp til 200.000

Det kan jo virke romslig, men når man legger ut for storfamilien på sommerferie så kan det være småtrangt.

K

OyvindN, Xflipper and Flyingdutchman like this.
  19. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde meg på et søk, men med 268 sider ble det litt mye å lese igjennom og filen som linken til FAQ på første side er borte, så med fare for at det er enkelt forklart et sted, så prøver jeg meg likevel med et spørsmål her;

Jeg har Am.Ex Elite og har egentlig for en stund siden oppnådd begge CT'ene for i år. Da kom vi på at vi signet fruen opp for en Fly Premium for en stund tilbake og at vi kanskje burde begynne å bruke det på mer av husholdningsforbruket. For vår del er det derimot egentlig kun det øverste nivået som er aktuelt og da står det at man må ha 250000 poeng. Er poeng her det samme som opptjente bonuspoeng med MC'et i løpet av et år? I såfall tilsvarer vel det egentlig et ganske hinsides forbrukt (langt over de 300'/år som man trenger for to CT hos Am.Ex) eller er det noe jeg har misforstått her? Den introvideoen til MC ga hvertfall ikke mye svar...

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal være 200.000 poeng opptjent siste 12 mnd på hvilken som helst måte: fly, kredittkort og trumf feks.

tmolvik liker dette

Del denne siden