SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Har kommet inn, ja. En bolk for de vanlige og en for de doble. Og 1/4 av de totale som level

2. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har store mangler, antar de doble. Fått en overføring og nivåpoeng kom i går.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,794
    Bonuspoeng:
    293
    Hm… Får ta en telefon. SAS eller MC?

WingmanWizard liker dette
  4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    Sas mc, egentlig SEB. Jeg bruker meldingsfunksjonen i appen under hjelp. Får alltid svar etter noen dager. Alltid fått positive svar på problemstillinger som du beskriver.

RoadKing, holmen and stekus like this.
  5. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du noe avklaring fra dem? I samme situasjon selv.

6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde to transaksjoner søndag kveld innenfor dbl poeng kampanjen men som til slutt ble bokført mandagen, utenfor kampanjen. Sendte melding på chat og fikk svar at selvfølgelig skulle de fikse det.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,794
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fått somlet meg til det enda. :)

8. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Noen tips til cashback etc ved kjøp av ny dyr Macbook Pro, kan bli 25-30K kr så.. Ser nå at Viatrumf har utelukket nye modeller som eksklusjoner i listen hos Apple.

Mulig det beste er å få en nevø med studentbevis, som gir opp mot 10% - og så kjøre SAS MC. Vurderte få et Amex Elite som har kampanje på 80K poeng med 45K forbruk, et stort jafs går jo da med sånt kjøp... o_O :)

Ikke det, flyr oftere Norwegian ut av Norge pga at SAS sluser 90% via CPH...Anser det nesten som innenriks-selskap for oss som ikke bor i Oslo. :rolleyes:

9. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, artig scenario du presenterer her, sitter tilfeldigvis med akkurat samme selv!
    Får jo mest cashback/EB poeng for kjøp med ViaTrumf, der kan du vel kjøpe den hos Komplett, Proshop eller Dustin Home.

Antall poeng du får for tilsvarende kampanje med Amex Elite er nok verdt å vurdere da. Spesielt om du tar med CT i regnestykket, enten i år eller i hvert fall i løpet av det neste året siden du uansett binder deg til årsprisen.

Mac til 45k:
    - 3.1% ViaTrumf hos Dustin Home = 45k * 0,031 = 1395 Trumf * 13,5EB/Trumf = 18.832 EuroBonus poeng + For kjøpet med f.eks SAS MC 45k * 0,15 poeng/kr = 6.750 + 18.832 = 25.582
    - Eller 80.000 EuroBonus poeng fra Amex Elite kampanje + 45k * 0,2 poeng/kr (selve kjøpet) = 80.000+9.000 = 89.000 EuroBonus poeng

Blir jo litt mindre gjennom ViaTrumf også, siden det aldri er hele beløpet man får bonus av. Ganske bra regnestykke for Amex Elite sin del på kampanje, selv uten å kunne få noe fra ViaTrumf (Bare Apple som tilbyr betaling med Amex)

brwinds liker dette
  10. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    WingmanWizard and GlennDi like this.
  11. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Da er man også avhengig av at det ikke er noen begrensinger i antall gavekort du bruker per transaksjon hos selger.

12. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Netonet har ingen begrensinger står på nettside dems. Og vi har hatt handel på 18K der.

Preference liker dette
  13. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Artig at vi var i lik båt. :) Jeg tror at 3-4000kr rabatt med studentpris for meg er mer verdt enn 6-7000 sas-poeng fra viatrumf. Som du sier, mva, frakt etc som regel ikke med i grunnlaget.

Ville ikke handlet noe så dyrt hos Proshop heller tror jeg. Så er det det at de har færre varianter i andre butikker, om man vil ha en viss spec.

Så blir nok å handle direkte hos Apple. Vurderer sterkt å få Amex Elite nå da, ser på det i kveld.

Potensielt, kunne dette vært en ekstra omvei:
    https://onlineshopping.flysas.com/nb-NO/butikker/apple/01896307-ed8b-737f-9bf9-3fa9286a565c

Macbook står ikke nevnt som unntak, kan jo være feil men.. 10 poeng per 100kr er jo lite, men litt bedre enn ingenting. Spørsmålet er om de beregner studentpris som voucher eller rabattkode. :D

"Benytter du vouchers- eller rabatkoder, frafalder muligheden for optjening af point."

Er ingen kode eller voucher som student, bare egne sider, så ja hvem vet..

14. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93

Godt poeng. Blir nok Apple med Amex for min del. Skal sjekke ut om jeg kan ordne meg studentrabatt også. På den SAS siden står det også unntak for de nyeste modellene, så er vel det samme som ViaTrumf dessverre

15. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    > Kun én zupergift-kode kan brukes per kjøp på zupergift.com.
    Betyr det at kjøp med dette gavekortet må gjøres via zupergift?

Ser også at det er Svensk. Vi får vel ikke noe problem med å bruke det i Norske nettbutikker?

Siden disse er digital gavekort, så kan man vel ikke bruke de i de fysiske butikkene?

Ser det er mange andre gavekort man også kan kjøpe direkte hos diverse butikker/nettbutikker.

Hva betyr det når det står?
    3 220 poeng eller 100 kr

For Zalando kan jeg kjøpe gavekort inntill 1000kr.
    Der står det også "Maks 2250 kr i gavekort per kjøp.".
    Betyr dette at jeg kan bruke 2 gavekort (2000kr) per kjøpt?

16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    At prisen for å kjøpe det gavekortet er enten 100kr eller 3220 EuroBonus poeng.

17. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    183
    Med 180 gavekort som hver var på 100 kr?

Godt jobba, og begrenset timebetaling for jobben ;)

19. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    1000kr per gavekort
    med 100kr ville ikke brukt tid i iallfall jeg

Spielhaug liker dette
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro at det kommer en mail i morgen med info om at det blir dbl poeng helg 6-8 desember.

petrate, mrt, OleMarius and 2 others like this.

Del denne siden