SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Har tikket inn hele 239 poeng fra Amex. Bærer preg av totalt endret bruksmønster fra juni.. :cool:

Travellingalf and holmen like this.
  2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen grense for hvor mange personer man kan ha i en booking med Fly Premium? Sitter å leker med tanken å booke tur til hele familien (6 pers tilsammen) i Plus til Spania.

3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare å teste det.. ;)

PS! Gjorde det for deg, og det går fint. Altså med 6 pax. :) Om det finnes en grense vet jeg ikke..

Misterix liker dette
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke skaffet kortet enda så derfor jeg spurte. Takk for at du sjekket! :)

Baldrick liker dette
  5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, sånn å forstå ;)
    Bare hyggelig det! :)

Misterix liker dette
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Grensen er vel hvor mange bonusbilletter du finner..
    Til Spania for 6 personer høres veldig dyrt ut.

7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så galt om 3-4 av disse er barn og man vil reise i høysesong da billettene ofte koster 5000kr per person i go. Ofte er det kun ledig i plus på disse destinasjonene. Vurderer nesten å gjøre dette selv. Er enig at det spørs om man finner 6 billetter på samme fly, det er nok lettere en på Longhaul.

8. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et poeng. Om man da finner slike billetter som bonus i det antallet i samme periode.
    Innenriks virket det som det er flust med billetter. Vi fikk jo bl.a. 7 seter på Widerøe sin 35 seter.. Begge disse flightene ble faktisk byttet til et større fly etter vi booket. Lurer nesten på om det er en sammenheng:D

Fredrik81 liker dette
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Are @Fredrik81
    Så faktisk ut til og være masse billetter. Og da 180 000 poeng med Fly Premium for 6 pers i Plus tur/retur Spania syns jeg virket fair.

Fredrik81 and Are like this.
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Hva koster de samme i kr?
    Tror det hadde været tøft for meg med så mange poeng i Europa..

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det husker jeg ikke dessverre men det billigste jeg noen gang har funnet med SAS i Plus til AGP tur/retur har vært rett i overkant av 2000 pr pers. Men stort sett ligger prisen på over det (hvert fall di gangene jeg har sjekket).

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen barn? Barn har halv pris.

Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel jeg verdsetter poengen til minst 10øre og kun så lavt om jeg har nok av dem :) Fordelen er utvilsomt at disse er fleksible. Man kan kjøpe disse og om et bedre tilbud kommer så bestiller man disse. Har man ikke utsikter på CT tur i F så er dette et greit alternativ, men om man reiser innenlands i Norge så er det enda bedre uttelling, samt når det kjøres kampanjer med ca 50% rabatt.

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Fornuftig det du skriver, men hang ikke med på koblingen til min kommentar om barn :)

15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Yngste er vel 16 så går vel ikke som barn da :(

Fredrik81 liker dette
  16. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De under 12år går for halv poengene, men betaler man med penger er rabatten ca 20% om jeg husker rett. To barn koster det sammme som en voksen( F.eks 5000kr) i poeng pluss litt i avgifter (Ex 4000krx2-5000kr=3000kr mer spart ved bruk av poeng.)

17. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Driver og tester litt. Har i grunnen testet helt siden 1. juni. Det er nevnt tidligere i tråden at noen får rabatten bare på innland og noen får ikke rabatten i det hele tatt. For meg virker det slik:
    Har 54.000 poeng siste 12 mnd. Dette bekreftes i MC'appen. Der står det nivå 2 med fri oppgradering innen Europa. I følge min "Account Activity" har det kommet inn 54.000 poeng siste 12 mnd. Det at jeg har brukt 10.000 poeng i perioden influerer ikke på nivåsettingen. Så dette var et tema lenger oppe i tråden.

Jeg har flere ganger ukentlig i perioden, senest i dag, testet kjøp av bonusreiser på følgende strekninger:
    KSU-NCE
    OSL-NCE
    TRD-OSL
    KSU-GDN
    OSL-GDN
    KSU-TXL
    OSL-TXL

På de 3 første får jeg poengrabatten trukket ifra. På de 4 siste får jeg ikke fradrag. Ville satt pris på om andre kunne testet de samme destinasjonene for å sjekke om det er noe hos meg eller om det er en merkelig feil i systemet.

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Testet på andre datoer til samme destinasjoner for å se om det gjør noen forskjell? Har ikke fått meg MC enda så får ikke testet selv.

19. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Beklager dårlig testbeskrivelse. Alle tester er tatt med utreise 17.10 og hjemreise 18.10. Har også sporadisk testet mange andre datoer med samme resultat. Det ligger ikke der.....

20. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det ha noe med at det ikke er rene SAS flighter, om de flys av Cimber.Har ikke tilgang til PC så beklager at jeg ikke får sjekket dette nærmere. Vil også legge til at om disse destinasjonene er målet så tror jeg det er bedre å bruke poengene på innenlandsruter. Det er typisk veldig billige destinasjoner, og koster 3 ganger en billett i Norge.(F.eks Stavanger-Svalbard)

Last edited: 09. juli 2017

Del denne siden