SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har kranglet med AMEX flere ganger for å få Platinum uten hell! 30 år, stabil inntekt (alt for nærme Platinum grensen men ikke helt), 0 lån, 0 utestående what so ever men fortsatt no go. Siden jeg da kun får AMEX Premium tenker jeg å skaffe MC Premium for Fly Premium sinn del men beholde AMEX for forsikringens del. Det er vel samme for AMEX Premium og Platinum angående forsikring eller burde jeg bare pælme AMEX for godt?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde droppa det.( premium er verdt lite nå som MC pg fly premium er kommet om en oppnår høyeste nivå)
    Om du virkelig vill ha amex plat kan du prøve og ringe og avbestille og si at du kan bli igjen om du får plat.
    Eventuelt da etterpå når det er sagt opp(og de ikke føler etter kravet ditt) kontakter dnb og sier du ønsker og bli kunde og flytte alt til dem med et krav og det er amex plat ;)
    Hva gjør man ikke for en LH F tur :rolleyes:

swib and Misterix like this.
  3. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Lenge siden du har prøvd. Bare å ringe så fikser de et platinum kort til deg. Alle skal få!
    Vet ikke om jeg har lov å si det, men inntektsgrensen er så og si borte. Sånn er det når konkurransen blir tøffere. Bare en bugg i systemet hvis du søker online. Lykke til!

milehigh and Misterix like this.
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om det er nevnt allerede, men nå fungerer det å velge plus-klasse hvor go ikke er tilgjengelig, og likevel få 50% rabatt. I begynnelsen måtte go-klasse være tilgjengelig for å få rabatten når man valgte plus.

DanH liker dette
  5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det ingen fasit, men heller flere variabler som spiller inn, for eksempel hvor du bor. Bor du på Løkka i Oslo hvor mer eller mindre alle barer/restauranter/cafeer tar Amex og hvor Norgesgruppen har god dekning, vil Amex kanskje være en selvfølge. Bor du på Spongdal og handler på den lokale Prix`n; not so much.

Selv har jeg både Amex Plat. og Mastercard Prem. Først og fremst fordi jeg bor i København, men har flere konsulentoppdrag i Norge. I Danmark tilbys ikke Amex, derfor har jeg beholdt mitt norske kort som jeg først og fremst bruker på nett og i Norge for å kunne opptjene CT. I tillegg kan danskene ta ganske heftige gebyrer på utenlandske kort (har sett opptil 5% påslag for Amex), derfor har jeg et dansk Mastercard Prem. som jeg primært bruker på hjemmebane i Danmark.

6. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at jeg har fått 10 000 poeng fra Mastercard i det kortet ble sendt ut, en form for signup bonus? Har kommet inn som grunnpoeng, det er vel ikke riktig? Litt surt om man blir fratatt status i ettertid om man kun har fulgt poengsaldoen på eurobonus siden og ikke vært en overivrig bonusjeger med tendenser til å være kontrollfreak og oppdaget dette...

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også fått de 10000, men de er ikke med i stauspoengensammendraget.

8. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Var vel rapportert på BC at det var en bug, hvis jeg ikke husker feil.
    Står som grunn poeng, men er ekstra poeng.

9. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om det står grunnpoeng på de 10 000 så er det i hvert fall for min del bare 1000 poeng som faktisk er ført som grunnpoeng hos SAS. Antar det gjelder flere?

10. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde ved starten av opptjeningsperioden for Eurobonus-kontoen min null ambisjon om gull inneværende periode siden jeg prioriterer Oneworld for tiden. Så viser det seg etter lynsalg-tur til Seattle med Lufthansa, lynsalg-tur til Seychellene med Ethiopian og kampanje-tur til Auckland med Singapore Airlines at jeg plutselig kommer til å mangle 2450 grunnpoeng for å nå diamant.

Så jeg har jeg tenkt litt på om jeg skal ta meg bryet med å skaffe de poengene eller ikke. For meg personlig spiller det null rolle om jeg er gull eller diamant. Dog kan diamant gi mulighet for en liten fortjeneste, siden det innebærer et gullkort, som for tiden går for rundt fem laken rundt omkring. MR med SAS har jeg blitt for gammel for. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å bestille det nye SAS Mastercard Premium, ettersom jeg lever godt med kombinasjonen AmEx Platinum og Shell Mastercard. Dog blir det brått interessant med disse grunnpoengene for skarve 1475,- per år. Jeg har en opptjeningsperiode fram til 31. oktober. Det store spørsmålet er om 1000 grunnpoeng for bruk av kortet i oktober blir tellende mot status før 31. oktober?

Kristian, TigerTravel and RoadKing like this.
  11. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Helt på siden av det du faktisk har tråd om, men...dette har du kommet over gjennom disse selskapenes mailinglister, e.l.?

12. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ved å følge med på forum som dette. :)

13. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, klart svar.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,719
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer hvertfall ikke før i den neste måneden hos meg, så jeg ville ikke hatt store forhåpninger.

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Som ambassadør skal man jo gå foran med et godt eksempel for galskapen her på forumet, så 2450 er en no-brainer :) Du kan jo ev kjøpe deg grunnpoengene hvis du ikke har lyst å reise? Vil vel uansett få 1000 grunnpoeng for August om du signer opp nå på MC Premium, da gjenstår 1450...

Herlov liker dette
  16. Trembler

Trembler Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk endelig premium kortet i posten dag.
    Kan jeg nå bare bruke dette ute på reise, istedet for det vanlige gullkortet for lounge, fast track etc?

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.

18. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, ja, du har rett i at jeg burde gå foran med et godt eksempel ... Jeg kan sikre meg 2000 grunnpoeng for august og september til sammen med Mastercard og så kjøpe de siste 450 poengene. Det er vel det jeg ender opp med. ;)

19. Trembler

Trembler Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Perfekt! :)
    Dette gjelder gjerne Sas Amex også da?

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer ikke helt dette. Noen selskaper, f.eks United er veldig på at du må ha SAS eget kort om det ikke klart framkommer av billetten din at du har den og den statusen.

Del denne siden