SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Leste feil, tenkte å bestille "feil" klasse og endre til noe annet. Det var no-go fikk jeg beskjed om

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. Nei du må nok finne en business en annen dag...

3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer å finne meg en business reise nå i nærmeste fremtid. Men man kan jo ha opptil 8 segment, såfremt ingen går utenom det dyreste segmentet hvis jeg har forstått dette riktig?

Må man da ringe SAS for å ordne dette? Kunne tenkt meg flere legs og flyplasser når jeg først turer på :D De fleste long distance er jo bare innom ARN eller CPH, som da blir totalt 4 leg?

4. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo en del som flyr fra et gudsforlatt sted og trenger et fly til Oslo først..
    Men er nok vanskelig å få full pupp med MC-rabatten. SAS har ikke stort nok nettverk..

5. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Men er det mulig? F eks OSL - ARN - HAM - CPH - MIA - ARN - OSL burde jo teoretisk sett være mulig?

Noen som har prøvd å booke MC via telefon?

6. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig det lar seg gjøre via bonuspoeng, men billetten lar seg nok ikke kjøpe ellers.

Skal man strekke strikken litt ville det jo vært artig å fly OSL-ARN-LPA-CPH-AGP//AGP-ARN-TOS-LYR-OSL.

Helt "ape" måte å komme seg til og fra Malaga, men sikkert veldig artig :)

Fredrik81, Stuttfeiten and veeegard like this.
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Vet det ikke går når man booker CT-tur, mrn er det mulig med bonusbilletter (og da samtidig benytte MC-rabatt) å fly OSL-TOS-KKN-OSL (evnt OSL-KKN-TOS-OSL) med stopp over 24t både i TOS og KKN? Altså som én t/r billett.

8. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir vel egentlig en enklere utgave av mitt spørsmål. Casen her er vel om segmentregelen lar seg kombinere med MC-rabatten? Og følgelig, hvordan bestilles dette i praksis?

DanH liker dette
  9. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har jo en regel vedr award flyvninger som heter at de forbeholder seg retten til å velge "most reasonable" rute mellom to destinasjoner. Det har jo resultert i at man ikke lengre får award billetter mellom Europa og Asia via USA. Vil ikke tro at de tillater å reise via Spania for å komme til cph eller arn.

10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.

Stopp over 24 timer tillates ikke på award foruten SAS long haul..

11. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Det var synd, hadde gjort det billig å besøke familie i Tromsø og Kirkenes. Men samtidig så slipper jeg nå å bruke mer enn en helg på en tur og tenger derfor ikke bruke noen feriedager. Jaja..

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ta en overnatting hos hver :)

Eller, litt mer tungvindt men fullt mulig:

OSL-TOS-KKN/KKN-TOS-OSL
    20 timers stopp i TOS begge veier..

Eller bit i det sure eple og betal de ekstra 6000 poeng for en enveisbillett mellom de to respektive byer.
    Så får du OSL-TOS//TOS-KKN//KKN-OSL

Funker til og med fint å booke på nett, "Hjemreise fra annen by". Du trenger ikke MC-rabatten din på TOS-KKN uansett fordi det flys av widerøe..

DanH liker dette
  13. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Gode idéer dette her, takk! :)

14. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Noen som vet hvor ofte "Fly Premium Poengsaldo" oppdateres? Tror min ble oppdatert på mandag, men er usikker. Den gikk da fra 184 tusen til 198 tusen... Så nå som jeg er så nært 200.000 så må jeg jo helst gjøre en innsats på å bikke den så fort som mulig(!)

IMG_4827.PNG

Det kjipe er at den 30., 31. august og 1. september 2016 samlet inn 14.700 poeng, så de forsvinner kanskje om bonusen oppdateres de kommende dagene...

Siste innspurt på doble poeng?!!
    Ser jo også at det tar 1-3 dager før kjøp gjøres (fra reservasjon) til de blir registrert. Om kjøpet gjøres 31.08 og endelig bekreftelse skjer en dag eller to etterpå. Noen som tror på doble poeng (bonus) for kjøp på siste dag?

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har du ikke noe Trumfkronasjer du kan smelle over da?

C

chrt liker dette
  16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har Trumf liggende på lur ville jeg gjort en overføring nå. Min erfaring er at den oversikten der oppdateres relativt raskt etter en Trumf-overføring.
    Edit: alt for treg på avtrekkeren..

chrt liker dette
  17. chrt

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde det i forrige uke ;)

Chrisbgg liker dette
  18. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Mastercard-appen syncer så fort det er endring på Eurobonus-saldo.

Poengene du samlet i august, vil forsvinne ved overgang til ny mnd september.

Vil tro doble poeng går på når mastercard har registrert at kjøpet er trukket.

19. chrt

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Dette høres naturlig ut, men ser også ikke helt ut til å stemme(!).
    - Eurobonus poengene ble oppdatert kjapt når jeg overførte trumf, og det kan være statusen på Fly Premium poengsaldo oppdaterte seg like mye. Men i går (eller siste 2 døgn) så har Fly Premium poengsaldo endret seg med eksakt +15.000 poeng, uten at jeg har hatt noen endringer på saldo for Eurobonus. Dog heller ikke noen endringer som kunne ha påvirket fra August 2016(!). Lurer da på hvor de 15.000 poengene kom i fra. Noen som kan gjette på noe? Bonus??

20. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tror de har hatt problemer med korrekt opptjening, samt at de har problemer med korrekt opptjeningsperiode. Min opptjeningsperiode står fremdeles til 2018-06-30, som den alltid har gjort, men jeg fikk også 30k ish flere poeng i går. Hvis du regner poengene dine fra august 2016 til august 2017 så stemmer det sikkert med fly premium saldoen din nå.

chrt liker dette

Del denne siden