SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolket spørsmålet til @Christian som utreise i Business og retur i Plus (eller motsatt) og ikke retur fra annen by.?

Insomnia4u and SAJblue like this.
  2. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel nesten umulig å finne 2 stk i C til LAX i begynnelsen på jan så da ble det til IAD så rutefly derfra til LAS. Med 60.000 poeng per pers + 1700 NOK ble det en grei deal uansett selv om vi må overleve 5 timer på UA domestic i økonomi.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fungerer det med FlyPremium og opptjent poeng siste 12 mnd.?
    Er det rullerende slik at nivået på FlyPremium ser på opptjening siste 12 mnd. og deretter har man dette nivået i X antall måneder?

Fant svaret selv:
    • Når et Fly Premium nivå oppnås, kan man booke på dette nivået de neste 12 månedene

4. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    På SAS MasterCard Premium sin nettside står det at "Hver måned du bruker kortet får du 1 000 poeng som kan øke ditt EuroBonus-nivå hos SAS.".

Jeg har hatt kortet siden Mai-måned og fortsatt ikke sett noe til de poengene. Er det andre som har opplevd det samme?

5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Poengene synes ikke noe sted direkte. Men for min del blir poengsummen som ligger til grunn for status korrigert med 1000 poeng hver mnd.

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    (Grunn)poengene har nok kommet inn, men de er kun registrert på grafen som viser x antall poeng opptjent mot status. Logger du inn på https://www.flysas.com/en/uk/ så vil du se at du har fått 1000 grunnpoeng fra MC hver måned.

Skjermbilde 2017-09-13 kl. 22.12.22.png

7. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Altså, du får ikke økt poengsaldoen din, men hvis du ser på statusbaren på din EB-konto vil du se at den øker med 1000 poeng hver måned - uavhenging om du flyr eller ikke. Mao trenger du å få 45000 - 12000 poeng for å oppnå gull.

8. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar @Krjemb, @Travellingalf og @Edin. Jeg la ikke merke til at antall kvalifiseringspoeng XX av / XX var oppdatert med poengene, ei heller at grensen var blitt flyttet. Jeg antar man bare må telle poengene man har fått inn og trekke i fra?

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Eller logge inn på https://www.flysas.com/en/uk/

BendikHa liker dette
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har nå forsøkt.
    Det var ikke mulig å trekke fra kontoer utenom den som har MC kortet om det skal benyttes MC rabatt.

I og for seg greit nok, men en mer irriterende sak er at man ikke kan booke forskjellig utreise og ankomststed. Eks jeg vil reise fra KRS og slutte reisen i OSL.
    Det var ikke mulig, og enda verre, det var ikke mulig å hive på en OSL-KRS på min dato da det ikke var seter igjen.. Så jeg må bekoste en ekstra reise krs-osl for å få hele reisen.. blæææ

Maverick23 liker dette
  11. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er det ikke bare å hoppe av flyet på OSL på tur hjem?

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig, men problemet er at det ikke finnes en routing til KRS som er gyldig..
    Og den jeg fant, herlige OSL-CPH-SVG-KRS sier telefon-mannen at mangler seter på siste strekket, selv om jeg finner de på sas.no.. Og det etter han sier at de ikke er der.. grrrrrrr...

13. WilliamGjersvik

WilliamGjersvik Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18

Har akkurat samme problemet. Hvordan fikser man dette?

14. WilliamGjersvik

WilliamGjersvik Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen grunnpeng her...

Attached Files:

15. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,933
    Bonuspoeng:
    113
    Det der er jo den norske siden, ikke UK-siden. Les posten som svarte han du siterte.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo veldig flott og logisk at vi i Norge må logge oss på den engelske siden til SAS for å se at vi har fått poengene vi har betalt for.. :rolleyes:

17. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Kan dele at jeg skulle booke en reise fra OSL til MIA. Det fantes kun business for poeng på hjemreisen, men intet på utreisen. Sendte epost til diamant.dk og etter en dag svarte en hyggelig dame at hun fikk plass på utreisen i business via CPH til meg. Da ble dette booket og jeg måtte ikke minne dem at jeg har dette kortet. Det ble trukket 60.000 og ca 480 DKK i skatter og avgifter for en business t/r fra OSL til MIA. Value for money spør du meg.

Hadde en annen forespørsel til en MIA reise senere i oktober men der fikk jeg nei til å få bonusseter i business, kun i GO så der kom kortet ikke til bruk, men det ser ut at det funker m.a.o.

Upsaker and DanH like this.
  18. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt over flere ganger, prøv denne; https://www.flysas.com/en/uk/

Veldig logisk ja :) Men muligheten er der i alle fall. Får bare håpe den engelske siden aldri blir oppdatert til den "nye".

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Ny person har svart, denne gangen var svaret at hun måtte sjekke med en spesialist :p

Kommer tilbake med svar når jeg får det.

Xflipper liker dette
  20. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere ble saldoen for de siste 12 mnd kun endret ved månedsskiftet, men nå ser det ut som de oppdaterer status fortløpende. Sist manglet jeg ca 8000 poeng til 200000 siste 12 mnd, og etter at jeg vekslet inn litt Trumf-kroner har jeg nå bikket 200000 og har fått neste nivå, ut september neste år. Så spørs det bare om jeg finner noen Business-billetter da...o_O

SAJblue liker dette

Del denne siden