SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Da har jeg også oppgradert til premium, får teste det ut å gjøre meg opp en mening om hvor bra eller ikke det er etterhvert.

fikk bekreftelsen på oppgradering via SMS før neste side hadde lastet, ca 1 sekund. Ganske imponerende må jeg si.

2. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,714
    Bonuspoeng:
    183
    Bye bye Shell Mc. Godkjent på noen minutter. Nå skal det sankes poeng i sommer.

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Godkjent her også, digg! Redd det ble et problem at jeg har flyttet til Danmark. AmEx nekter jo å oppgradere meg selvom jeg kvalifisirerer..

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Thank you Baldrick!

Eg trudde fyrst at det var200k poeng på dette kortet. Såg for meg Pandion-kort også om eg skulle kjøpe flybillettar på SAS.no for 800000 for å havne på nivå 4. Har vore litt for opptatt med jobb, plenklipping og andre uvesentlege saker til å fokusere på dei viktigaste tinga (IF og Now Or Never). Greit med ei lita oppklaring :)

Baldrick liker dette
  5. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Det var kjapp sakshandsaming, ja. Då får vi berre sjå korleis Fly Premium fungerar! 200.000 poeng siste år går vel greit om eg løyser inn litt Trumfpoeng.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,910
    Bonuspoeng:
    293
    Topp! Legger du ut screenshot, så kan vi alle bruke det om vi ikke får poengene vi skal ha? :D

Xflipper and Stuttfeiten like this.
  7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

Bruk i utlandet gir 20 poeng per 100 kr. Er det slik at dobbel bonus også gjelder i utlandet? Slik at vi da får 40 poeng i sommer? Samme gjelder for kjøp på SAS.no også så dette vil da gi 2*25 poeng i sommer?

BendikHa liker dette
  8. holmen

Likes mottatt:
    63,910
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke se at det står noe annet, kun at det ikke gjelder kontantuttak.

9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    De skriver følgende :
    "Når et Fly Premium nivå oppnås, kan man booke på dette nivået de neste 12 månedene."

Så hvis jeg har samlet 200.000 eurobonus poeng siste året siden mai 2016 via SAS Amex Platinum, Fjordkraft, DNB Mastercard, Elkjøp o.l så teller alt med i denne summen ikke sant?

Hvis jeg da bestiller en tur til USA når jeg har de 200.000 poengene så betaler jeg da kun for billetten i GO og bruker ingen bonuspoeng på turen og jeg flyr i business?

Er poengene rullerende, dvs at etter denne turen må jeg tjene opp 200.000 poeng til før jeg kan bestille neste tur til USA og betale for GO i business?

Beklager hvis noen av disse spørsmålene er besvart før.

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Må vel også være billigste måte å oppnå 12 000 grunnpoeng i året så bare det i seg selv er grunn nok for meg å anskaffe kortet.

11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer også på om alle poeng teller mot nivåene. Har selv ca 300 000 poeng de siste 12 mnd.
    Det står at det er ubegrensede oppgraderinger på nivå 2-4.

12. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Vilkår på reiseforsikring er det samme som på SAS Mastercard premium, og vanlig SAS Mastercard. Dette gjør at jeg fortsetter SAS Amex Plat., når reiser bestilles med bedre vilkår på reiseforsikring. Etter kundeservise på SAS Mastercard, så blir trolig endring mellom premium og vanlig kort etter hvert.

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men står ikke om vi må spare opp nye 200.000 poeng på nivå 4 før vi oppgraderer en gang til. Kan vel ikke være så bra at det er ubegrenset uten å måtte opparbeide seg til nivået en gang til?

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Er desverre redd det må være ledig i award C for at det skal fungere. Noe det ikke er(ikke for tiden ihvertfall) Prøv og finne til feks HKG? selv ikke 11 mnd fram på dagen er det ledig som det har vert alltid tidligere :(

Se videoen postet noen sider tilbake. det er ubegrenset og du trenger ikke opparbeide deg nivået på nytt.

15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo bare helt supert! :D:)

Men for å gjenta meg litt selv og det er kanskje et dumt spørsmål men vi bruker vel egentlig ikke noen Eurobonus poeng her ikke sant? De 200.000 poengene jeg har kan jeg bruke på SAS AMEX Platinum CT tur i tillegg? De 200k er kun for å komme opp på nivå 4 som jeg da beholder i 12 måneder? Kostnaden til USA f. eks er hva det koster å kjøpe billetten i GO? Da er det vel dyreste GO klassen som gjelder regner jeg med?

16. holmen

Likes mottatt:
    63,910
    Bonuspoeng:
    293
    Du må booke bonusbillett i GO, også blir den "oppgradert" til Plus eller biz. Men det må være tilgjengelig billett i høyere klasse..

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Alt er nytt, så vidt jeg skjønner gjelder dette kun award biletter. SÅ du må bestille en award GO bilett til 60K poeng, så skal du da få en C(biz) award bilett istedenfor.
    Alt jeg sier må taes med en klype salt da ingen har erfaringer fra det enda.
    Du må opptjene minst 200ebp(ekstra eller basis) i løpet av 12 mnd så blir du nivå 4.

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du booker poengtur i go, og så skal plus/biz komme opp om det er tilgjengelig..

Slik tolker jeg det

C

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, takk for svar. Så når de sier "betal kun for GO" så mener de da egentlig "du blir kun trukket for antall eurobonus poeng i GO" ? Siden de skriver "betal" tenkte jeg at det var prisen for GO i kroner og ikke poeng.

20. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det spennende med dette er at man i utterste konsekvens, da kan kjøpe 60k poeng på sas.no for 12knok. Og dermed betale 12k for biz tur...

Spennende..

C

BendikHa liker dette

Del denne siden