SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,295
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen bookinger frem i tid med Sky team partnere. Såvidt jeg kan se så er det fortsatt ikke mulig å registrere SAS Eurobonus på bookingene - kun de gamle SkyTeam som ligger inne. Det kommer vel kanskje etterhvert. Noen som har fått til det på annet vis ? (dvs.Sky Team booking som ikke er booket gjennom sas)
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått lagt på EB-nummer ved å ta kontakt med KLM på Messenger. Dette var betalt billett i biz og da står det uansett sky priority på boardingkort. Har ikke fått poeng for denne enda, så mulig det fortsatt lugger litt. Men på mine bookinger viste EBD-nummer og dette ble også bekreftet i gate ved boarding.
     
    turaga008 and TomF66 like this.
  3. Flightpath

    Flightpath Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig du refererer til en annen problemstilling, men jeg har en KLM bestilling frem i tid. Fikk endret denne til Eurobonus ved å kontakte KLM KS og få dem til å fjerne Flying Blue nummeret mitt. Deretter kunne jeg søke opp bestillingen manuelt med referansenummer og legge til Eurobonus
     
    TomF66 liker dette
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,295
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig problemstilling, men gjelder Delta. Der finner jeg ikke Eurobonus som mulighet med oppslag ref nummer..... men det kan jo hende det løser seg i løpet av en uke eller to :)
     
    Jomik liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,013
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk lagt inn EB nummeret på KLM flight ved å bruke web siden deres og booking ref.
     
  6. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Noen her som har fått til gratis setevalg på KLM flights når man har fått lagt til EB nummer? Vi er 2 som reiser men får ikke valgt seter uten å betale. Diamond og Sølv som skal gi STE+ og STE.
     
    1884derby liker dette
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk valgt seter gratis i KLM-appen. Utreise med AF og retur med KLM. Biz
     
    Insomnia4u liker dette
  8. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg valgte seter gratis i Business på KLM OSL-AMS-LAS-AMS-OSL. Er EB Gold. Jeg gjorde det på KLM nettsider.
     
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    304
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43

    Nope. Appen/Nettsiden sier at medlemsnummer er oppdatert, men ingenting vises som (ingen eurobonus/skyteam elite plus..) Får bare sete mot betaling..
     
  10. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    629
    Likes mottatt:
    3,102
    Bonuspoeng:
    93
    Får baggasje som Elite Plus, med EB-nummer, men ikke velge sete gratis. Forstod det sånn at gratis setevalg er forbeholdt Flying Blue-medlemmer?
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,821
    Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    113
    Har bestilt bonusreise med KLM, Biz begge veier (ingen info om billettklasse), men setevalg får jeg ikke opp noe sted. Får man virkelig ikke setevalg i KLM Biz (i hva som i *A ville vært klasse I) selv med EBG/Skyteam Plus? Skyteam FAQ sier ingenting om det, hvilket pleier å være flyselskapspråk for at det får man ikke.
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Setevalg gjøres i KLM-app eller KLM-webside.
     
  13. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    340
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en business-class til Dubai i april via AMS, og selv i app får jeg 1700kr pr sete opp som forslag.. Bestiltt via SAS, lagt til i app med referansenummer.
    EBD.

    edit: kan nevnes at jeg fikk velge gratis fra AES til AMS og AMS til AES på samme bestilling.
     
    Shyneno liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Det var overraskende. Mange her poster at de får valgt seter på KLM sin app, men ikke hos SAS sin. Har du forsøkt KLM sin webside?
     
  15. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    340
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, samme der.
    upload_2024-9-8_18-9-27.png
     
    Insomnia4u liker dette
  16. Igor

    Igor Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Får ikke valgt jeg og, men bare på longhaul både AF og KLM, inne i EU mulig å velge.
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Får heller ikke valgt, ref. vilkår kreves det FB Silver eller høyere for å få valgt gratis. Tenker å prøve en statusmatch når det nærmer seg min reise neste år.
     
    Insomnia4u liker dette
  18. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på hvem som gidder å betale 1700 for ett sete?:eek:
     
    Shyneno liker dette
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    739
    Bonuspoeng:
    93
    Tror de ofte ligger rundt 10,000.kr for forhåndsvalg av sete hos BA i Biz LHR-JFK hvist du ikke har status.
    De har tydligvis ikke noe problem med å selge dette når dette er verdens mest lukerative rute.
     
  20. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt noen lignende syke summer nevnt i £.
    Klarer ikke skjønne det for en så kort flight. Men en del mennesker i de to byene svømmer vel i penger...
     
  21. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,109
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri betalt for sete på star... enda en "forbedring" =)
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden