Du får med én gjest som er på samme flyvning som standard i Skyteam. *A har en policy på at barn under 2 ikke regnes i kvoten (alt over gjør det), har ikke sett det samme i ST. Det er vel nærliggende å tro at det kan praktiseres tilnærmende likt. Jeg har sendt en e-post for å spørre. https://www.skyteam.com/en/about/faq/lounge-access
Du sier ikke noe om hvilke flyplasser du skal til. Men hovedregel er 1 gjest, så lenge dere flyr eco, og tilgang til lounge i det hele tatt bare er pga EBG. SAS er rause på lounge ifor familiemedlemmer i Norden, men det er en ekstra service og dessverre ikke en standard fordel rundt om i SkyTeam.
Du verden ... jeg trodde at jeg hadde vært i SilverKris Loungen på BKK for siste gang ..... hvor finner jeg dette?
Da blir det gjensyn med Singapore i BKK neste gang da, det sies jo at vi blir avvist hos Air France og sendt ut på S pieren ..
Hei hei, Reiser med familien i sas plus fra SVG-ALC og ALC-SVG. Har vi tilgang til north sea loungen i stavanger eller må vi bruke lounge key? (har via mastercard upgrade med dnb saga). Og videre når vi skal hjem fra alicante - har vi tilgang til lounge der via sas plus? Takker på forhånd
SAS har ikke avtale med North Sea Lounge, så der er svaret nei ALC vet jeg ikke. Står sikkert noe her: https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder
Reiser fra BLQ til CPH om to dager, men når jeg leser teksten her, så trodde jeg at jeg ville hatt tilgang. Som EDB (reisende med kone som er EBD og sønn som er EBS) er jeg vel SkyTeam Elite Plus, det er en internasjonal flygning og SAS er medlem i SkyTeam? Vet ikke om Plus regnes som business i dette henseendet, men hva er det jeg mistolker som gjør at vi ikke har tilgang, eller har kriteriene endret seg siden denne ble besvart i februar? "Lounge access is reserved for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline or transferring between flights (domestic or international) operated by the following airlines (* exceptions may apply):"
Det er litt knotete skrevet, men avslutningen på setningen er viktig, nemlig at det er "tilgang med følgende selskaper:" Så er det bilde av logoene til de selskapene du må fly med for å få tilgang rett under. Søk f.eks på CDG for å få et utvalg foskjellige svar som illustrerer poenget. K
Ah ok, takk. Jeg trodde det kun refererte til den siste delen var teksten, men da forstår jeg. Takk for svar!
Vi flyr Business med SAS fra CPH til BKK, og videre Business med Vietnam Airlines fra BKK til SGN. Har EuroBonus Diamond og Star Alliance Gold. Følget mitt reiser i samme klasse, men uten status. Vi har 4 timers layover på BKK. Hvilken lounge er den beste vi har tilgang til? Setter stor pris på tips!
Jeg tror din tolkning er korrekt. Hvis "operated by the following airlines" skal gjelde første del av setningen er dette skrevet med ekstremt dårlig språk. Med på den andre siden er det ikke alltid det som står på nettsider er korrekt. Hvor er dette hentet fra?
Regner med at det er lounge i BKK du tenker på, ikke CPH. Tilgjengelig etter 20 sekunder titt på nettsiden til Vietnam Air France er den beste av de du har tilgang til. Men langt fra den beste på BKK.
Det er på SkyTeam sin loungefinder. Det som gjør at jeg stusser er at de føler et behov for å skrive "by a SkyTeam-member airline OR transferring between flights (domestic or international) operated by the following airlines; (hvor bare TAROM er listet)." I mitt hode blir det da at man har tilgang om man enten flyr med et SkyTeam-medlem OG/ELLER er på transfer med Tarom, hvis ikke kunne de bare utelatt den delen med SkyTeam-medlemmer og sagt at det gjaldt med følgende selskaper. Blir nesten av typen, "Heng ham, ikke vent til jeg kommer vs Heng ham ikke, vent til jeg kommer"..........
Enig i at det er litt merkelig. Og gir ingen mening, eller gir bare mening hvis TAROM ikke hadde vært Skyteam eller hvis det er andre regler for transfer. Men det gir jo heller ingen mening. Uansett så er min erfaring med Loungefinderen at den ofte tar feil og at nettavisen til flyselskapene eller tredjepartsloungene er en bedre kilde til sannhet.