SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,267
    Likes mottatt:
    36,937
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke noen kan love deg at security er "hyggelige" akkurat der og da. Men jeg har byttet terminaler flere ganger post covid på bla ORD og LAX for å komme til bedre lounge. Har vel fått spørsmål om hvorfor og forklart grunnen og pekt på at jeg har god tid og skal tilbake til riktig terminal i god tid, og er blitt sluppet igjennom.
     
    tobeornot999 and Travellingalf like this.
  2. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er EBG. Får jeg da med både kone og ett barn inn i LH senator lounge? Noen erfaringer med dette? Flyr business, så business loungen kommer vi alle inn i, men senator er da noe bedre..
     
  3. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Lounge på LHR, hva anbefales? har EBG og Sas Plus
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs jo hvilken terminal du er på, men antar terminal 2 om du flyr med *A inkl SAS ;)

    Den/de beste loungene er på terminal 2B.

    På terminal 2A, like etter sikkerhetskontrollen og til høyre, har Lufthansa en stor lounge hvor du får en strekkode på en liten lapp som slipper deg inn i Senator loungen innerst (ala gullstua), men verken den vanlige eller Senator er veldig mye å skryte av. Mye likt gullstua til SAS på OSL, egentlig - helt gjennomsnittlig.

    Selv foretrekker jeg Singapore's lounge i terminal 2B (10 minutters rask gange hver retning fra terminal 2A i undergrunnstunnell, ingen sikkerhetssjekker eller annet som hindrer deg), men også Air Canada har en bra lounge med en spesielt bra bar med laaaaang bardisk - om dette er noe som frister.

    Man kan jo gjerne kombinere også, hvis du har litt tid å ta av :)

    Om du googler Heathrow terminal 2 lounges, får du opp masse bilder og reviews av alle loungene.
     
    Calling and OyvindN like this.
  5. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen hjertelig takk for svar og gode tips, flyet går 1730 fra LHR så har noen timer der da :)
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Senator lounge er maks 1 gjest pr gullkort
    Har gjentatte ganger vært på vei i retning av loungen og ser umiddelbart at dragen forbereder seg på å avvise oss, frem til det vises til at både jeg og konemor har gull og vi kan ønskes velkommen inn :cool:
     
  7. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Det vil avhenge av barnets alder. Dersom barnet er under to år regnes det ikke som gjest og kan følgelig tas med på loungen uten at det påvirker begrensningen om en gjest per gullkort.
     
    Henrik liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig, men fikk ikke inntrykk av at det var tilfellet her.
    Kan forøvrig nevne at min kone fikk med seg to barn på et tidspunkt, 12 og 3 år, men det er nok ikke å forvente.
     
    tobeornot999 liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,245
    Likes mottatt:
    7,622
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel United sin lounge som har laaaaang bardisk? Eller.. mulig begge har, jeg har bare vært på Air Canada sin en gang :)

    Uansett.. hvis man først har giddet å gå over til Terminal 2b så er det jo like greit å sjekke ut alle tre og finne ut hvilken man liker best selv :cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Begge, om jeg husker rett.

    De har jo vært covid stengt alle 3 loungene der ute veldig lenge nå. Så det er en stund siden siste besøket mitt dit.

    Uansett, helt enig med deg: alle 3 bør testes når man er på 2B, siden de ligger vegg i vegg. Hvis man har god tid.

    Har man ikke allverdens tid, ville jeg prioritert et godt måltid og en Singapore Sling hos SQ.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,245
    Likes mottatt:
    7,622
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der. Det dummeste som kan skje er det som skjedde en gang jeg og en kompis skulle hjem fra London og vi ikke gadd å gå over, men ble sittende i Lufthansa-loungen. 10 minutter før boarding fant vi ut at flyet faktisk gikk fra B-piren for en gangs skyld og vi fikk det plutselig travelt og var ganske irriterte på at vi ikke bare hadde gått på en av de bedre loungene i utgangspunktet. Så det anbefales å følge med når gate annonseres på LHR :rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Helt sant!

    Og de pleier å skrive på skjermene tidspunktet man kan forvente gate announcement. Dessverre skjer announcement gjerne først når det begynner å bli temmelig nær go-to-gate tid.
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Om man har Sas pluss billett har man kun tilgang til Sas sin egen på EWR?
    Gull kan gjeste inn 1 på alle de tre som ligger ved siden av hverandre?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,245
    Likes mottatt:
    7,622
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, SAS plus teller ikke som C interkontinentalt, så man har kun tilgang til SAS sin lounge.
    Gull (eller C) gir tilgang til alle *A-loungene på EWR, men det er kun to av disse som ligger i Terminal B. Den andre er Lufthansa sin, med en gullavdeling lenger inn, akkurat som på LHR.
     
    Maggie liker dette
  15. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Barnet er fire år, så det høres ikke lovende ut nei. Får gi det et forsøk uansett. Business-loungen er som regel uhyggelig full.
    Takk for svar:)
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er StarAlliance loungen på AMS fortsatt stengt?
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,607
    Likes mottatt:
    63,626
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk beskjed på mandag at vi ikke hadde tilgang til loungen. Vi fløy med SAS. Men, om den er åpen i det hele tatt, det vet jeg ikke. :)
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var kanskje hos kontraktsloungen som de fleste (utenom SAS) tilbyr som alternativ til stengt *A-lounge?

    https://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=AMS
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,607
    Likes mottatt:
    63,626
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden