SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ta med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og egne barn) inn i loungen når du reiser med SAS, Star Alliance eller Widerøe. Når du reiser med SAS til/fra Asia eller USA, får du også tilgang til loungen ved ankomst.
    Gyldig fra 3. mai 2021: Du kan ha med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn) inn i SAS Gold-loungen når du reiser på samme flygning med SAS, Star Alliance eller Widerøe. Når du reiser med SAS til/fra Asia eller USA, har du også tilgang til loungen ved ankomst.

    Siste setning har godt meg forbi som gullmedlem. Gjelder dette kun SaS sine egne lounger? Eller gjelder det samtlige A, siden det står t/r Asia eller Usa, finnes vel ingen SaS lounger i Asia?
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Nye regler i hele *A, kun gjester på samme flight.

    K
     
    Maggie liker dette
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183

    Aha, så jeg kan ved ankomst Dulles til påsken ta med meg hele familien på burgerfest i Polaris loungen?
    Hvordan løses dette enklest? Imigrasjon, baggasje og så finne Polaris?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Du har tilgang til SAS sine lounger. Du har tilgang til Polaris ved innkommende flight med Polaris eller utgående Star Alliance business.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Så kun tilgang til Sas sine egne ved ankomst? Finnes de ved noen lokasjoner i Asia? I USA er det kun i New York og Chicago?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Sas.no/lounger
     
    Darkcho liker dette
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det ikke mye glede seg over. Kun de to i New York og Chicago og når man har ankommet der er sjansen liten for at man ønsker en tur i loungen. Men lært noe nytt i dag, viste ikke at man har tilgang ved ankomst OSL. Mulig det er mer aktuelt. Men hvordan ordner man det best i praksis? Drar til loungen ved ankomst og lar baggasjen rulle rundt på båndet?
     
    Last edited: 11. mars 2022
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager at jeg sådde et spor av misforståelse, det siste nye er som jeg skriver at du ikke får ha med gjester med mindre de er på samme flight. Men setning du har oppdaget som gjelder diamant er SAS sine egne lounger der du slipper inn ved ankomst. Antall gjester er da som ved reglene ved avreise.

    Ankomstlounge nytes best med kun håndbagasje.

    K
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,008
    Bonuspoeng:
    183
    Når du reiser med SAS til/fra Asia eller USA, har du også tilgang til loungen ved ankomst.

    https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/gull/?rid=@0/Tu74NVPhRhxR0bRz0SbA==&utm_source=ac&utm_medium=email&utm_campaign=220220_AGC_ReNew_NO_EBG&utm_content=GoldFastTrack&eCodsId=wKMXXxcK5M6E2I/Y43Ps5g==&dclid=CK2syO-Av_YCFVBlGQodOHANXg

    Står oppført som en gull fordel også, kun når man kommer med SAS fra Asia eller Usa.
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Har du sett. Noen som har prøvd dette som gull? En pussig smal liten differensiering som neppe mange benytter. Har alltid lest og tenkt at lounge ved ankomst er en diamantfordel. Men det står ganske tydelig at det skal man få i usa/Asia som gull. Og veldig pussig at de skriver så generelt når det kun gjelder de to stedene SAS har lounge i usa.

    K
     
  11. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,174
    Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    På ORD er for det første SAS loungen stengt nå, og du kommer deg uansett ikke dit ved ankomst. Du sluses rett fra gate ned i kjelleren og til immigrasjon. Hvis du skal videre innenriks skjer ikke det fra terminal 5 med mindre du flyr med Frontier. På ORD er dette dermed praktisk sett umulig.
     
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,909
    Likes mottatt:
    9,395
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ikke noe annet sted
    Er det printer på sas gold på osl?
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, kun EWR og ORD. De er ikke akkurat blant de beste *A loungene der ute heller.

    Ingen i Asia, eller utenfor Norden, bortsett fra de 2 i USA.
     
    Maggie liker dette
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Nei.

    Men pleide å være på OSL innland. Ble tatt bort ifm covid, og sist jeg så for noen uker siden var den ikke tilbake der inne "stille-rommet".
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,909
    Likes mottatt:
    9,395
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Takk. Da får jeg gjort det unna før avreise
     
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du spør så printer de. Jeg glemte skjema til usa i vinterferien. Gate tok betalt noen hundrelapper, men de skrev ut gratis i loungen.
    K
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,909
    Likes mottatt:
    9,395
    Bonuspoeng:
    183
    Supert. Da vet jeg det. Takk :)
     
    democomputer liker dette
  18. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Reiser OSL - MUC - PMI i Lufthansa business. Jeg er EBD, kone og barn EBB. Vil jeg få med alle inn i Senatorloungen på MUC eller blir det businessloungen på oss?
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Du får en liten Senator bong på papir.

    Kan vel egentlig bare ta med 1 gjest (og barn har ingen fribilletter), men det går helt fint ja. Dere må være bittelitt frekke, men det er jeg sikker på at går bra :)
     
    Norfindir liker dette
  20. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,394
    Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Evt gi gull til kona om du ikke har gitt det bort tidligere.
     

Del denne siden