Lufthansa har ikke lounge på ORD. Lufthansa bruker United sin terminal 1 og man har tilgang til United-loungene. SAS går fra terminal 5. Med gull kommer du vel imidlertid inn hos Swiss i terminal 5 (hvis den er åpen)?
Jeg har ikke vært der selv, men skal ditt i september om mulig. Slik jeg har lest er det mulig å sjekke inn bagasjen hos SAS tre timer før avgang, ta buss til terminal 1 og gå gjennom sikkerhetskontrollen der. Så kan man bruke United Polaris loungen. Deretter er det airside transport tilbake terminal 5. Vet noen om alt dette er riktig?
Swiss ja. Det er en stund siden jeg har vært på ORD, husket det var en lounge til der og trodde det var LH. Men Swiss duger det og
Det var ihvertfall mulig i nov 2019. Bare pass på at siste buss airside fra terminal 1 til terminal 5 går en stund før SAS-maskinen (hvis du skal med kveldsmaskinen til CPH).
Terminal Transfer Bus har ikke kommet i gang igjen etter korona, så status i dag er at man må ut og gjennom ny sikkerhetskontroll når man beveger seg mellom terminalene. https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx
...og det ville jeg definitivt ikke tatt sjansen på, med mindre man har veldig mange timer å gå på og kan sette av 2 timer før avgang til å komme seg gjennom security igjen i tide hvis det blir litt hikke (eller bare vanlig kø) underveis...
Reisende uten booster må vise covidtest ved Lufthansa Lounges FRA. https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information.html https://www.lufthansa.com/no/en/lounges Ved MUC og VIE må du ha FFP2 maske.
Har dere erfaring med om Loungefinderen til *A er oppdatert disse dager? Ser at den sier at Polaris Club er "temporarily closed", mens The Points Guy forteller at den åpnet for et par uker siden. (Med så ny artikkel velger jeg å tro på den.) Er ikke loungefiner oppdatert om dagen? Koronatiltak? K PS: Skjønner jeg riktig at polaris på SFO er greit plassert for oss som reiser SAS? (Og ikke krever terminalbytte som de fleste andre flyplasser i USA.)
Ja, alt av *A internasjonal trafikk (og forsåvidt det aller meste av internasjonal trafikk på SFO) går fra terminal G. Der er også Polaris, så alt er innenfor relativt kort avstand, og ingen terminalbytter eller nye sikkerhetskontroller for SAS avganger.
Ja, på SFO flyr du fra terminal G. Polarisloungen ligger til høyre inn en liten gang rett etter sikkerhetskontrollen, så avhengig av hvilken gate du får har du muligens et lite stykke å gå. Du er også i helt motsatt ende av den forholdsvis nye uteterrassen som er digg å besøke.
SAS business lounge… …stenger halvtime før siste SAS-avgang på OSL leser jeg. Jeg skal fly ut med LH tre kvarter etter siste utenlandsavgang med SAS. Regner med at det er innafor å da benytte seg av innenlands loungen?
Noen som har vært på SQ loungen på LHR T2 i det siste? Jeg ser på hjemmesiden til SQ angående LHR loungen at de krever PCR test tatt innen 48t før oppsatt avgangstid fra LHR. Jeg skal snart ut på tur og reiser jo ikke direkte til LHR fra OSL Men da medfører der at jeg ikke rekker å ta en PCR test i Norge før avreise fra OSL for å komme innenfor de 48t. Men på den annen side har jeg også lest at de nå heller krever vaksine eller test, men blir usikker så lenge SQ hjemmesiden sier noe annet.
Jeg var innom alle *A-loungene (United Club var imidlertid stengt) forrige helg, og SilverKris ville bare se vaksinasjonsbevis. Samme ville AirCanada, men ikke Lufthansa. Vedlagt er deler av menyen (for den dagen?), dersom en ville bestille måltid. Det vare noe mindre greier i tillegg som ikke måtte bestilles.
Takk Var dette menyen på F loungen til SQ? Jeg skal sende mail til SQ også siden hjemmesiden deres sier fortsatt at man må ha PCR
Nei, har sent mail til SQ i UK men ikke fått noe svar. Skal prøve å ringe dem seinere hvis jeg ikke får svar. Viktig å avklare dette da jeg ikke rekker å få tatt PCR test som er innenfor 48t da jeg flyr via WAW til LHR.
Kan ikke svare på meny, men det var noe lignende med det som er postet lenger opp. Når det gjelder COVID regler holder det med fullvaksinert eller negativ test. Dragen i døren gadd ikke en gang se på min dokumentasjon. https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/flying-withus/before-the-flight/lounges/silverkris/