SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,109
    Likes mottatt:
    33,420
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig, det vet jeg ikke. Jeg tenkte generelt.
     
  2. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,175
    Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa har ikke lounge på ORD. Lufthansa bruker United sin terminal 1 og man har tilgang til United-loungene. SAS går fra terminal 5. Med gull kommer du vel imidlertid inn hos Swiss i terminal 5 (hvis den er åpen)?
     
    Last edited: 05. jan 2022
    paron liker dette
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,545
    Likes mottatt:
    4,085
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke vært der selv, men skal ditt i september om mulig. Slik jeg har lest er det mulig å sjekke inn bagasjen hos SAS tre timer før avgang, ta buss til terminal 1 og gå gjennom sikkerhetskontrollen der. Så kan man bruke United Polaris loungen. Deretter er det airside transport tilbake terminal 5. Vet noen om alt dette er riktig?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,109
    Likes mottatt:
    33,420
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss ja. Det er en stund siden jeg har vært på ORD, husket det var en lounge til der og trodde det var LH. Men Swiss duger det og :)
     
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,175
    Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ihvertfall mulig i nov 2019. Bare pass på at siste buss airside fra terminal 1 til terminal 5 går en stund før SAS-maskinen (hvis du skal med kveldsmaskinen til CPH).
     
    themichael liker dette
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Terminal Transfer Bus har ikke kommet i gang igjen etter korona, så status i dag er at man må ut og gjennom ny sikkerhetskontroll når man beveger seg mellom terminalene.

    https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx
     
    Flymunda and themichael like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    ...og det ville jeg definitivt ikke tatt sjansen på, med mindre man har veldig mange timer å gå på og kan sette av 2 timer før avgang til å komme seg gjennom security igjen i tide hvis det blir litt hikke (eller bare vanlig kø) underveis...
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    kaiarne liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Har dere erfaring med om Loungefinderen til *A er oppdatert disse dager? Ser at den sier at Polaris Club er "temporarily closed", mens The Points Guy forteller at den åpnet for et par uker siden. (Med så ny artikkel velger jeg å tro på den.)

    Er ikke loungefiner oppdatert om dagen? Koronatiltak?

    K
    PS: Skjønner jeg riktig at polaris på SFO er greit plassert for oss som reiser SAS? (Og ikke krever terminalbytte som de fleste andre flyplasser i USA.)
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,395
    Likes mottatt:
    8,796
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, alt av *A internasjonal trafikk (og forsåvidt det aller meste av internasjonal trafikk på SFO) går fra terminal G.

    Der er også Polaris, så alt er innenfor relativt kort avstand, og ingen terminalbytter eller nye sikkerhetskontroller for SAS avganger.
     
    haifinn, indahla and democomputer like this.
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,276
    Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, på SFO flyr du fra terminal G. Polarisloungen ligger til høyre inn en liten gang rett etter sikkerhetskontrollen, så avhengig av hvilken gate du får har du muligens et lite stykke å gå. Du er også i helt motsatt ende av den forholdsvis nye uteterrassen som er digg å besøke.
     
    democomputer and jgroneng like this.
  12. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    831
    Bonuspoeng:
    93
    SAS business lounge…
    …stenger halvtime før siste SAS-avgang på OSL leser jeg.

    Jeg skal fly ut med LH tre kvarter etter siste utenlandsavgang med SAS.

    Regner med at det er innafor å da benytte seg av innenlands loungen?
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,215
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan benytte både innenlands eller utenlands. Stenger som du sier i henhold til SAS avganger.
     
    1884derby liker dette
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har vært på SQ loungen på LHR T2 i det siste? Jeg ser på hjemmesiden til SQ angående LHR loungen at de krever PCR test tatt innen 48t før oppsatt avgangstid fra LHR. Jeg skal snart ut på tur og reiser jo ikke direkte til LHR fra OSL:) Men da medfører der at jeg ikke rekker å ta en PCR test i Norge før avreise fra OSL for å komme innenfor de 48t.

    Men på den annen side har jeg også lest at de nå heller krever vaksine eller test, men blir usikker så lenge SQ hjemmesiden sier noe annet.
     
  15. andm

    andm Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg var innom alle *A-loungene (United Club var imidlertid stengt) forrige helg, og SilverKris ville bare se vaksinasjonsbevis. Samme ville AirCanada, men ikke Lufthansa.

    Vedlagt er deler av menyen (for den dagen?), dersom en ville bestille måltid. Det vare noe mindre greier i tillegg som ikke måtte bestilles.
     

    Attached Files:

    TravelManBiz and funkenstein like this.
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Takk:) Var dette menyen på F loungen til SQ? Jeg skal sende mail til SQ også siden hjemmesiden deres sier fortsatt at man må ha PCR
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,109
    Likes mottatt:
    33,420
    Bonuspoeng:
    293
    Få høre hva de sier.
     
  18. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    93
    Noe nytt her?
     
  19. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, har sent mail til SQ i UK men ikke fått noe svar. Skal prøve å ringe dem seinere hvis jeg ikke får svar. Viktig å avklare dette da jeg ikke rekker å få tatt PCR test som er innenfor 48t da jeg flyr via WAW til LHR.
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,523
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke svare på meny, men det var noe lignende med det som er postet lenger opp.

    Når det gjelder COVID regler holder det med fullvaksinert eller negativ test.
    Dragen i døren gadd ikke en gang se på min dokumentasjon.


    https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/flying-withus/before-the-flight/lounges/silverkris/


    Screenshot from 2022-02-09 09-37-30.png
     
    TravelManBiz liker dette

Del denne siden