SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt med gjest som reiser på samme fly, men ikke samme booking. Gikk helt fint.
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Kravet er at man er på samme flight. Om det er samme booking eller ikke spiller ingen rolle.
     
    Staralliance liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Edelweiss er ikke med i Star og du får ingen fordeler av Star gold..
     
  4. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    1,133
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter og venter på Fiumcino. Skal fly FCO-CPH-OSL, og ser det står Star alliance og SAS på skilt her, men kommer ikke inn. De sier SAS har sagt opp avtaler og SA-Gold-loungen er midlertidig stengt.
    Er skg. Ser i *A lounge finder, det skal være tilgang i en annen terminal, men er litt skuffet. Noen med samme erfaring her?
     
  5. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Du har vel kun adgang til Star Alliance Gold-loungen, med mindre du flyr noe annet enn SAS og på høyere klasse.
     
  6. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    1,133
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men den er tilsynelatende midlertidig stengt, og jeg finner ingen erstatning.

    Vi dro på et brasiliansk/meksikansk/japansk sted med plastseter. Hadde nok ikke fått den opplevelsen ellers
     
    Cumulus liker dette
  7. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    312
    Bonuspoeng:
    53
    Sitter på LHR i dag, kommet noen timer tidligere og hopper litt fra lounge til lounge.
    Kommer inn i samtlige lounger bortsett fra Air Canada - her har det plutselig kommet ny regel om at det må være mindre enn 3 timer til avgang?

    Etter en del tasting bak skranken der slipper jeg likevel inn uten at jeg sa noe særlig mer om at jeg ikke hadde hørt om reglen før. Tydeligvis en ny policy som de driver å innfører.

    Lufthansa, United og Singapore slapp meg inn uten spørsmål.

    EBG status i SAS Go om det skal ha noe å si.
     
    Cumulus and 1884derby like this.
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan også ha med å gjøre at de styrer litt hvem som skal komme inn og først og fremst ønsker at det er de som reiser med AC sine fly. SQ gjør det samme med sin lounge på LHR til tider for å sørge for at det er plass til sine passasjerer. Begge loungene er sånn middels store og blir fort fulle når det nærmer seg avgang.
     
  9. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    831
    Bonuspoeng:
    93
    LAX

    Vi er 4 stk (2 i biz og 2 i Plus) som flyr LAX-CPH.

    Vi to i biz prøver nok Polaris Lounge, men skulle gjerne fått de to som kjører Plus inn i en Star A Lounge. Kun jeg har gold. Regner med at jeg kan gjeste inn en av de til United Club eller Air Canada lounge, før jeg selv går til Polaris? Men jeg har vel ikke mulighet til å gjeste dem inn i hver sin lounge?

    Andre tips om lounge i LAX mottas også gjerne :)
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,757
    Likes mottatt:
    872,740
    Bonuspoeng:
    293
    Min datter kom med Swiss fra GRU med mellomlanding i ZRH og videre med Edelweiss til BGO. Edelweiss hadde LX og WK nummer, hun kom inn på Swiss Lounger i Zurich med EBG. Hun reiste i økonomi.
     
    Last edited: 19. aug 2023
    Skarven, Einar and Kristian like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,757
    Likes mottatt:
    872,740
    Bonuspoeng:
    293
    Star A Loungen i LAX er svært bra og ligger i "riktig" terminal, jeg hadde ikke gått til Polaris hvis jeg hadde gjester som skal være med.
     
    Meursalt liker dette
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du skal kunne gjeste de inn i hver sin lounge men har ikke prøvd. Noen som har testet?
     
    1884derby liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Fristende å si at hun hadde flaks.. Ville i alle fall ikke forventet det. Samme måte som Widerøe ikke spanderer Lounge på senatorer.

    Kanskje en mulighet om det er booket med LX nummer?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,757
    Likes mottatt:
    872,740
    Bonuspoeng:
    293
    Det var booket gjennomgående med LX
    Jeg var i tvil, men ba henne prøve å komme inn
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med å kjøpe inngang til lounge på BKK? Ankommer i business, men skal videre til DPS i økonomi. Har drøye 3 timer der så skulle gjerne fått slappet av i en lounge hvis mulig. Er kun Sølvmedlem.
     
  16. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke testet selv, men jeg vet Coral har et utvalg lounger på BKK. Priority Pass, Lounge Key funker, og du kan også kjøpe tilgang via hjemmesiden. Ser ut til å koste THB 1000 for Coral Cosmo Lounge på Terminal C, den åpnet i slutten av juni i år. 30 min fotmassasje er inkludert, og det er både treningsrom og dusj. Soverom kan kjøpes for THB 350/time.
     
    Magnus77 liker dette
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke denne går på flaks, det skal jo være adgang.

    https://www.flyedelweiss.com/ch/en/fly/at-the-airport/lounges-short-haul.html

    Når billetten har Swiss og Edelweiss flightnummer så er jo stjernegull innafor for adgang
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt i Star Alliance et det reglene til operating carrier som gjelder ved code share, og ifølge oversikten er det kun SEN/HON og gull fra UA/AC som gir tilgang:
    Screenshot_20230821-081132.png
     
    Wiolenze liker dette
  19. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes gåturen til Polaris-loungen var i overkant lang på LAX (hadde litt gnagsår). Maten var topp og alt det der, men om jeg var i samme situasjon som dere hadde jeg nok bare oppholdt meg samlet på *A-loungen. Der hadde du også en flott utendørs terrasse.
     
    Spielhaug and 1884derby like this.
  20. ewaul

    ewaul Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om innenriks loungen på Gardermoen har treningsrom?
     

Del denne siden