SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,116
    Likes mottatt:
    33,428
    Bonuspoeng:
    293
    Plus gir ingen lounge tilgang. Hvis du er EBG eller bedre kommer du inn i United lounge.
     
    Kerguelen liker dette
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,336
    Likes mottatt:
    1,529
    Bonuspoeng:
    113
    Avreise Flyplass FRA via Cph til Bgo
    Kabin Klasse Eco
    Flyselskap (SAS,
    Flyselskap Program (EuroBonus
    Flyselskap Program Status Nivå (Gull

    Null lounge i Deutschland? Kommer vel ikke inn på LH eller Air Canada sine?
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,524
    Likes mottatt:
    5,714
    Bonuspoeng:
    183
    Du kommer inn i begge med EB-gold
     
    Neonex liker dette
  4. Kerguelen

    Kerguelen Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok... Men biz da, det må vel gi adgang? Prøver evt å oppgradere. Hørt Uniteds lounge ikke er noe særlig å skryte av?
     
  5. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Begrenset med erfaring i UA-lounger, men den i San Diego er begredelig om du skulle vurdere den på hjemreisen.
     
    Kerguelen liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,116
    Likes mottatt:
    33,428
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det du sier??? Jeg var på den i mai og syns den var helt fin. Målt opp mot amerikansk standard vel og merke. Den forrige loungen de hadde i San Diego, DEN var trist den. Den som er nå, er mange hakk over. Men selvsagt ikke noe sammenlignet med Senator lounger i FRA/MUC og dess like.
    Dog, skal man legge seg på minnet at av *A internasjonale avganger fra SAN, så er det vel bare Air Canada som har dette. Slik sett er loungen mer å betrakte som en domestic lounge, til amerikansk domestic lounge å være så vil jeg si den var bra.
     
    Kerguelen liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,116
    Likes mottatt:
    33,428
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du reiser i biz klasse kommer du inn. Standard på United sin lounge avhenger veldig av hvor du reiser fra. UA sin lounge i SAN er i hovedsak en domestic lounge, til det å være så er den bra. UA sin lounge på LAX er fin. Men generelt så er ikke UA lounger på nivået som f.eks Lufthansa, Singapore m.flere har.
     
    Kerguelen liker dette
  8. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Min opplevelse er kanskje farget av at jeg var på plass grytidlig og ikke var spesielt lysten på alkoholservering, men heller en noenlunde frokost og kaffe. Førstnevnte måtte jeg skaffe utenfor lounge grunnet særdeles dårlig utvalg. Kaffen var OK-. Jeg hadde fått mer ut av havregrøten på Café Loungen til SAS for eksempel.

    Men for all del, det var et OK hyggelig sted å tilbringe én times tid, det var rolig og godt med plass + lite folk. Begredelig var kanskje å overdrive en anelse.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,116
    Likes mottatt:
    33,428
    Bonuspoeng:
    293
    Ser den, når det er sagt, så med mindre man er på top notch hotell og betaler deretter så er inkludert frokost på hotell i USA sørgelige greier, og kaffe utenfor proffe kaffebarer som Starbucks? Det er farget vann. Skjønner godt at du ble skuffet hvis du kom dit med forventning om en alminnelig grei frokost og velsmakende kaffe. Det får du dessverre ikke på noen domestic lounge i USA (eller andre steder nesten).
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Avreise Flyplass: OSL-CPH-SIN-NRT
    Kabinklasse: Business (I)
    Flyselskap: SK og SQ
    Flyselskapprogram: EB
    Flyselskapprogramstatus: EBS

    Skal fly med SK fra OSL til CPH og SQ fra CPH via SIN til NRT.
    Hvilke lounger har vi tilgang til?

    Avreise Flyplass: NRT-ICN-FRA-CPH-OSL
    Kabinklasse: Business (I)
    Flyselskap: OZ og SK
    Flyselskapprogram: EB
    Flyselskapprogramstatus: EBS

    Skal fly med OZ fra NRT via ICN til FRA og SK fra FRA via CPH til OSL.
    Hvilke lounger har vi tilgang til?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,523
    Bonuspoeng:
    183
    indahla and Edvard like this.
  12. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Skal ut og fly SQ via Singapore. Klarer ikke ut fra nettsiden å forstå hvilke(n) lounge man har tilgang til, og eventuelt hvilken lounge jeg bør velge? Er det slik at SilverKris lounge er bedre enn KrisFlyer Gold? Ser at min Star Alliance Gold ikke gir tilgang til SilverKris, men til KrisFlyer Gold. Jeg reiser med SQ i business. Har jeg da tilgang til SilverKris? Ser at The Private Room også står listet opp under SilverKris. Har jeg tilgang dit?
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 10. april 2018
    Peregrin liker dette
  14. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Edvard liker dette
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Må si jeg synes at Loungene til SQ i sin egen hub er mange hakk dårligere enn hva de har rundt om i verden.

    Silverkriss loungen er stor og slitt og matuvalget er litt så som så.
    Den loungen har et kjempebehov for en total makeover.
    Det å finne en strømkontakt er så å si umulig.
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    True. Changi T3 ble åpnet Januar 2008 og loungen er den samme. Det er planer for oppussing.

    Singapore Airlines is readying plans for a massive makeover of its decade-old SilverKris lounges at Singapore’s Changi Airport Terminal 3 – but the all-new lounges are unlike to open their doors before 2020.

    “We are expecting to look at what we what to do with our lounges in T3 starting this year,” says Singapore Airlines CEO Mr Goh Choon Phong, "but the lounge is a huge project in T3 so it would probably take a few years.”


    https://www.ausbt.com.au/singapore-airlines-promises-revamp-for-flagship-changi-t3-lounges

    Mars 2018 review fra Lucky:

    https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/03/11/singapore-airlines-business-class-lounge-review/
     
    chrisbu liker dette
  17. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Jada, jeg er jo fersk i loungegamet, så forventningene var nok høyere enn de burde vært. Dette var også min første UA-lounge så hadde ingenting å sammenligne med utover SAS utland og div andre. Hadde ikke veldig høye forventninger, men noe utover en frokostblanding søtet beyond belief hadde jeg trodd jeg kunne forvente. Synes det er vanskelig å svelge å betale, hva er det, 50-60USD for UA club access der matutvalget er det samme som på et 2-stjerners motell der «frokosten» serveres i motellresepsjonen. Nå betalte jeg heldigvis ikke denne gang, men ved en annen anledning hadde jeg nok fort kunnet gå på en smell der dinerosene kunne vært brukt mer fornuftig utenom.

    Off-topic: synes for øvrig hotellfrokostene i USA har kommet seg kraftig de siste 3-4 årene :) Evt. har jeg fått bedre råd.
     
    Last edited: 10. april 2018
    RoadKing liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Den kan ikke så Air China Tianjin :D
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Så forstår jeg hvordan den overlevde SAS' forbedringer av tredjepartslounger: De kan umulig betale spesielt mye for dette.
     
    Travelmate liker dette
  20. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg flyr sjelden Star Alliance fra Amsterdam, og denne loungen er så dårlig at den er et argument for å velge andre all den tid jeg har tilgang til KLMs lounger på Schipol.
     

Del denne siden