SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    876
    Bonuspoeng:
    93
    tobeornot999 liker dette
  2. altejoha

    altejoha Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Men hvorfor er det å forbli på T2 et alternativ, når alle SkyTeam-loungene er på T3?
    Dette er tross alt snakk om en av verdens største knutepunkter, med overvekt av forretningsreisende, som jo er selve nedslagsfeltet både til EBG/Elite Plus generelt og da loungetilgang spesielt.o_O
     
  3. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man få med seg fire venner på samme TAP øko booking inn noe sted i LIS som LH Senator? Har au LoungeKey, men den PriorityPass loungen i LIS er tragisk om det er samme...
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,616
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare Virgin Club som er Skyteam lounge i T3 og du har kun tilgang hvis du reiser business med Virgin, Delta eller Aeromexico. Skyteam Elite Plus har ikke tilgang i økonomi, men top tier-medlemmer i Virgin, Delta og Flying Blue får tilgang hvis de flyr Delta eller Virgin. Kanskje vi har flaks og EBD får tilgang på sikt, men Gull er mindre sannsynlig og uansett ubrukelig hvis man skal til Oslo.

    Ellers bruker Skyteamselskapene som flyr fra terminalen tredjepartslounger.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Det aller mest sikre er at de ikke blir igjen på T2, som ellers ikke har ST medlemmer og er dedikert som *A terminal.

    T4 er fortsatt mest sannsynlig. Jeg skrev om dette her for lenge siden, da SAS i ST ble kjent første gangen.

    Kjenner LHR (på godt og vondt) som egen baklomme, gjennom 30+ år nå :)

    Alle de små/uviktige/dårlige (velg ditt eget ord) ST-selskapene er på T4. SAS hører dessverre veldig tydelig inn i denne gruppen - også fordi de har relativt få avganger på LHR sammenlignet med feks Delta.

    De eneste unntakene i ST er nettopp Delta og Virgin som er store selskaper og ikke fikk plass på T4. Så de er på T3.

    Beste SAS kan håpe på, selv om T4 er mest sannsynlig, er at de havner på T3 fordi T4 er full.

    Og T3 er en gammel, men langt bedre terminal enn T4.

    SAS har vært der før, btw - lenge før LHR ble inndelt i allianser like tydelig som idag. Da SAS, United, LH osv hadde startet *A var de også med på å starte inndelingen som ledet til at allianse medlemmene søkte seg sammen på samme terminal for enklere transfer. Alle de nevnte var på T3 ca midten av 90-tallet og utover en god stund (har ikke sjekket årstallet).
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Litt skeptisk til "holiday-piraten" i linken der :)

    Uansett, det er lett å se av kartet over LHR at plan om T2+T3 som én terminal er et kleint prosjekt.

    Ganske enkelt på grunn av den fysiske avstanden mellom terminalene.

    Det er mulig å gå til fots, i tunnel, mellom de to allerede, for å komme til det som pleide å hete "Heathrow Central" fra begge terminalene. Eller gå videre til den andre termnailen (selv om akkurat dét sjelden er nyttig). Altså buss/undergrunn/tog stasjonene. De endret visstnok navnet fordi endel turister trodde at Heathrow Central også var en flyterminal :p

    Alle som har forsøkt tunellene vet, selv om de gjør et litt krokete løp under jorden der - at en forbindelse bør bli veldig mye kortere dersom de skal slå sammen terminalene.

    Derfor tror jeg ikke det skjer.
     
  7. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    437
    Bonuspoeng:
    53
    Ikke overraskende er det litt motstridende eller utydelig informasjon på sas.no, så jeg prøver lykken om noen medforumister har vært til ORD etter 1. september.

    Sky Team Lounge Finder hevder øverst på siden at STE+/Business på SK-flights kun har tilgang til SAS lounge, og at ingen andre slipper inn i SAS-loungen heller. Men, på lounge access policy lenger nede så ser det ikke så tydelig ut lenger.

    Noen som har flydd som SK Biz / Sky Team Elite+ og sluppet inn på Delta Sky Club på Chicago (ORD) siste ukene?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,616
    Bonuspoeng:
    293
    Den eneste som taler for at SAS skal inn på T3 er vel at det er mye høyere sannsynlighet for at SAS sine transferpassasjerer på LHR skal videre med Delta eller Virgin enn selskapene på T4, men det samme kan jo forsåvidt sies om KLM.
     
    tobeornot999 liker dette
  9. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Flyr TAP economy med LH senator status i morgen. Vet noen om jeg har tilgang til OSL / OSL Premium? Får jeg evt. ta med kone og 3-åring?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
    Senator har generelt lov å ha med 1 gjest og mindreårige barn.Men det er nok SAS loungen du må på.
     
  11. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-LYR, regner med det da er passkontroll gjennom utland siden det ikke er tech-stop i TOS - har man da tilgang til utenlandslounge eller må man ta til takke med innenlands?
     
    Cumulus liker dette
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis flyet går direkte OSL-LYR, må de gjøre passkontroll gjennom utland/non-schengen slusen ja. Med mindre de setter opp noe midlertidig på selve gaten da.

    Har aldri hørt om det siste, så det mest praktiske for dem er vel å bruke den vanlige passkontrollen (og -maskinene). I så fall er du i utenlands-pir før du går gjennom passkontroll ja. Og kan bruke lounge der.
     
  13. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har faktisk fått tilgang i OSL-loungen (utenlands) på en flyvning OSL-TOS-LYR. Jeg hadde sett feil, da det var to flyvninger til LYR samme tidspunkt, den ene direkte og den andre via TOS. Endte med å sitte i loungen til like før avgang, og måtte deretter løpe gjennom hele flyplassen, inkludert ut gjennom ankomst og bagasje og inn igjen gjennom sikkerhetskontrollen, for å komme til riktig gate. Var rimelig svette da vi kom til gate, men vi rakk flyet.
     
    livinspeed, RoadKing and Kristian like this.
  14. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det på CDG om dagen, er det mulig å gå innom AF lounge på T2 selv om det er feil bokstav?

    K
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis spørsmålet er om man med avgang på T2[ikke F] kommer inn på loungen på T2F, så er min erfaring at det går fint. Pass bare på at du har nok tid til å komme fra A til B. Merk at det kan være noe knotete med SAS-flighter pga distansen.
     
    democomputer liker dette
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Takk

    Mente feks avgang med SAS fra 2B, ja. Det blir ny runde sikkerhetskontroll?

    K
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Her fra veikrysset i kjelleren på 2F. Det ser av denne oversikten ut til at det ikke er ny sikkerhetskontroll fra 2F til 2B.

    IMG_7565.jpeg
     
    democomputer liker dette
  18. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Topp.

    Men man må gå og gjennom pass/id og ta buss. Totalt beregnet 50 minutter.

    K
     
    Rapolo liker dette
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly siste *A bonustur. Første leg er OSL-BRU med Brussels Airlines i Biz. Kommer jeg inn i SAS loungen på OSL med LH Senator?

    Evt kommer jeg inn i OSL lounge?

    Er EBD men det hjelper nok ikke. Er også Thai Gold.
     
  20. mrtrond

    mrtrond Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Er det ingen lounge i terminal 2b på CDG? Man må over til 2D eller 2F? Virker som det blir veldig mye styr da gjennom sikkerhetssjekk på ny?
     

Del denne siden