SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Beklager, har ikke fulgt med så nøye på detaljene i overgangen fra SA til FB. Om jeg som EBG kjøper bonusreise med TG i economy for en reise i oktober regner jeg med jeg ikke slipper inn i noen SA lounger i BKK?
     
  2. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Om du gjør en gratis status match til Miles and More Senator så skulle det nok ordne seg med lounge også etter 1. september
     
    tobeornot999 and Nordlands like this.
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    https://lufthansa.statusmatch.com/
     
    Cumulus liker dette
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser SAS Business fra T5 på ORD om en ukes tid (mens SAS fremdeles er i *A), og har lyst til å ta en tur på Polaris på T1.

    Er det kurant å komme seg mellom disse terminalene airside?

    Kun håndbagasje, så ikke noe styr med innsjekk og slikt.
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du får sjekket inn i app og får boardingpass på mobil kan du dra rett til T1 og passere sikkerhetskontrollen der, se etter «Premier Access» for fast track. Etter loungebesøk tar du airside buss til T5.

    https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx
     
    tobeornot999 and Wanderlust like this.
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Planlegger utreise fra BGO og kan velge KLM, LH eller SK.
    SK gir vel uansett ikke tilgang.
    Slik jeg leser det har jeg tilgang dersom jeg har BIZ KLM, eller er elite plus.
    Dette er ikke alternativer.
    Er senator, så da kommer jeg inn med LH flight med øko?
     
  7. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Jeg og fruen skal returnere fra Milano (MXP) til OSL søndag 1. september og lurer om noen vet om det vil være mulighet for lounge på MXP?
    Jeg er EGB og vil etter overgangen til SkyTeam være "SkyTeam Elite Plus-medlem".
    På: https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/ er ikke MXP nevnt, men søker jeg på MXP på SkyTeams sin LoungeFinder side kommer det opp tre lounger på MXP hvor "SkyTeam Elite Plus" har tilgang: https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder/

    Noen som vet om muligheter for loungetilgang på MXP og evt hvilken vi bør velge?
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Den ene av de er utenfor passkontrollen (ut av Schengen) så det er da to aktuelle. Om ingen kommer med gode tips så "ta en for laget" - stikk innom begge to og gi en kjapp oppsummering for forumet ;) (om du kommer inn på begge, og hvordan de er..) Om det ikke finnes en "SAS-Skyteam lounges"-tråd så bør den vel opprettes nå...
     
    Cumulus liker dette
  9. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Vi rakk kun å besøke en av loungene, Sala Monterverdi. Denne var ellers full når vi kom så vi ble vist ned til kjelleren til en "avlastnings lounge?".

    Avlastningsloungen i kjelleren var ikke mye å skryte av. Matserveringen var heller dårlig, men det var mulig å få seg noe å spise. Av drikke var det tilgang på øl, vin, juice, brus og kaffe.

    Kaffemaskinen var kapselbasert, men instruksjonene var visst bare på italiensk. Jeg benyttet meg ikke av denne, men det oppsto en god del irritasjon blant de som ville ha seg en kaffe og ikke skjønte hvordan maskinen fungerte og de som villa ha noe kaldt og drikke, da kjøleskapet med kald drikke var plassert under kaffemaskinen…

    Jeg så ingen ladepunkter ved noen av bordene så hvis en planlegger å jobbe mens man venter på flyet er det lurt å lade enhetene godt før du kommer.

    lounge.jpg
     
  10. Laupestreng

    Laupestreng Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Skal fly OSL-VIE-SOF til helgen med Austrian, er det noen loungemuligheter igjen på OSL for senator? Loungefinderen til Lufthansa lister fremdeles opp SAS-loungene, men denne er vel ikke oppdatert…
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

    Ingen av de andre alternativene gir inngang.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Nei.

    Ikke hvis du ikke flyr business. Da har du adgang til SK loungen (men ikke gullstuen).
     
  13. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt billetter gjennom SAS fra OSL til TLV. På denne reisen har jeg en lengre mellomlanding i CDG hvor jeg skal fly videre med El Al, som SAS har en codeshare-avtale med. Vil jeg ha tilgang på lounge i CDG, eller må jeg ha status hos El Al for å få det?

    Jeg er EGB / SkyTeam Elite Plus / *A Gold.
     
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    10sek søk -> El Al nettside sier business og passasjerer med El Al status har adgang til kontraktslounge Extime i terminal 2B. Ellers må du nok ev. betale deg inn et sted om du ikke har loungekey eller prioritypass.
     
  15. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, jeg kjenner til El Als regler. Mulig jeg ikke ordla meg så bra. Jeg bare lurte på om siden reisen var bestilt gjennom SAS.no og oppført som en SK-flight, om fordelene med å være gull i SAS også gjaldt på det ene strekket som opereres av et annet selskap gjennom codeshare-samarbeidet. Jeg regnet ikke med det, men ville bare sjekke for å være sikker.
     
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det nei, har lest lignende tilfeller hvor reisende er blitt nektet adgang til lounge. Det blir en annen sak når codeshare flygning er innen samme allianse, som heldigvis er mer vanlig.
     
  17. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Feil info fra @tobeornot999, Lufthansa-gruppen (LH, OS, LX, SN) har tilgang til SAS loungen om de reiser i business, og har tilgang til gullstuen uansett hvilken klasse de reiser i dersom de har Senator-status. Reisende i economy har ikke tilgang dersom de har Star Gold gjennom annet program, EBG/EBD hjelper heller ikke med LH.
     
    Cumulus liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Har du en kilde for dette?

    Og du er klar over at dette endret seg fra 1 september?

    Etter at LH-gruppen ikke egentlig har tilgang til SAS lounge i det hele tatt, og motsatt. Men hvor tilgangen til (business-, ikke gull-) loungen nå bygger på en ny avtale og ikke den gamle *A regelen.
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,167
    Likes mottatt:
    114,758
    Bonuspoeng:
    350
    Eriksan har helt rett og jeg testet det selv ut på tirsdag.
    Link til Lufthansa sin oversikt her:
    https://www.lufthansa.com/ao/en/lounges
     
  20. twt2

    twt2 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Startet M&M senatorlegrun i dag, kom inn på SAS gold lounge med min Swiss-billett
     
    tobeornot999 and Staralliance like this.

Del denne siden