SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble en annen rute! Ankomst med Lufthansa F på HND, neste fly er ANA business. Jeg har vel ikke tilgang på ANA F loungen da, kun business? Det skal vel være lov å gå ut av flyplassen med en connection tid på 6t 20 min? Er det noen forskjell på lounge tilgangen om jeg forlater flyplassen eller ikke?
     
  2. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,077
    Likes mottatt:
    7,094
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, jeg skal en tur innom VIE snart, for transfer til VIE-BKK i OS C.
    Har vage minner (fra pre-corona) om at non-schengen lounge er nokså stusslig. Ser på *A lounge finder at Schengen-loungene står som "Temporarely closed", både Senator og Business. Har noen fersk info som kan bekrefte, eller helst avkrefte, dette? Det står ingenting om erstatningslounge, og synes det virker rart om de ikke har noe tilbud på hjemmebanen sin. (Finner ingen info om stengning på OS hjemmeside).

    Og et annet spørsmål: Jeg er EBD, men krediterer denne flighten til TKs Miles&Smiles: er det da fare for ekstra hassle for å slippe inn i Senator?
     
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var innom Austrian Senator lounge Schengen på fredag. Alle loungene der var åpne. *A lounge finder har ikke vært oppdatert på flere år, den viser bla. fortsatt TK lounge på SAW som ble permanent nedlagt under korona.

    Vanligvis er det ikke noe problem å komme inn om du viser gullkort og billett selv om du krediterer annet program, men en liten risiko at de vil printe nytt BP og samtidig endre kreditering til EB.
     
    funkenstein liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,931
    Bonuspoeng:
    293
    ANA First Class: Lounges|International flights|ANA

    Du skal ha tillgang til biz loungen ja. Som i alle hovedsak er lik. Men litt travlere.

    Special F/HON Services at different airports - Page 113 - FlyerTalk Forums

    her er det bare å lese- det burde stå noe der, men har ikke lest113 sider selv. ps. les bakfra.-----

    Men i følge tråden skal du ha PA som følger deg. De har nok oversikt ;)
     
    Last edited: 04. juni 2024
    Scrooge liker dette
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,628
    Likes mottatt:
    4,484
    Bonuspoeng:
    113
    Litt rusten på det her med F lounge tilgang i FRA, så håper noen kan hjelpe.
    -Lander FRA torsdag kveld med avgang videre i F fredag, har vi noe tilgang til F lounge i terminal A ved ankomst ?

    -Lander i FRA lørdag sist på ettermiddagen og skal videre til OSL med siste fly.
    har vi mulighet for FCT da ?? (ser LH´s hjemmeside skriver at det ikke er tilgang for incoming passengers)

    håper noen har litt up to date erfaringer her
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet har du kun tilgang til F-lounge samme dag som en F-flight, men skader ikke å spørre. Jeg hadde en tilsvarende reiserute for et par år siden og endte opp med å bli vinket inn etter at loungeverten gav opp å finne et definitivt svar i manualen sin.

    Praksis er at at man slipper inn i FCT så lenge man er i transit og reiser videre med Lufthansa-gruppen samme dag.
     
    Preference and Schlandy like this.
  7. dubidubno

    dubidubno Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg spurte på dette formuet for noen måneder siden om jeg har Lounge-tilgang på Heathrow med SAS Plus Pro-billett. Svaret var da ja, alle Star Alliance sine. Jeg har ikke fulgt så godt med og SAS bytter jo allianse. Jeg reiser søndag førstkommende. Har jeg fortstatt tilgang? Og hvilken lounge bør jeg i så fall velge? Terminal 2.
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. SAS bytter ikke allianse før i september. Hvis du har tid så bør du gå over til Terminal 2B og besøke enten United eller Air Canada sin lounge (eller begge). Singapore Airlines sin er dessverre stengt for oppussing. Det er ca 10 minutter å gå hver vei. Hvis ikke du har tid og/eller gidder gåturen så er det Lufthansa sin lounge i Terminal 2A som gjelder.
     
    dubidubno liker dette
  9. dubidubno

    dubidubno Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for raskt og informativt svar.
     
  10. dubidubno

    dubidubno Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Et tilleggsspørsmål: Er det noen grense for hvor lenge før flighten man får tilgang? Jeg blir kasta ut av rommet klokka ti og avgang er klokka 15:35.
     
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal gå helt fint. Utgangspunktet er at du har adgang så lenge du flyr samme dag.
     
    dubidubno liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå helt fint. Det som pleier å begrense dette i utlandet er om SAS-innsjekk er åpen, men på LHR går det flights til diverse byer hele dagen, så den er ganske sikkert åpen. Pluss at du som regel ikke trenger å ta turen innom skranken i London hvis du ikke har bagasje.

    Et annet tips er å følge med på når gateinformasjon kommer opp for flyet ditt. Det hender (selv om det er ganske sjeldent) at SAS får tildelt gate i Terminal 2B og da er det ganske kjipt om man allerede har tatt turen tilbake til 2A o_O
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada har en grense på tre timer før avgang:

    We invite you to access our Maple Leaf Lounges, Air Canada Cafés, and Signature Suites within three hours of your scheduled departure time (or of your original departure time in the case of a flight delay). Connecting? Please join us anytime as you wait for your next flight.

    https://www.aircanada.com/no/en/aco/home/fly/premium-services/maple-leaf-lounges.html#/
     
    Nordlands liker dette
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly ut av HAN med TK kl 23.05 med business og *A Gold. Noen som har erfaringer med tilgang til lounge og dusjmuligheter?
     
    cire913 liker dette
  15. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    TK bruker kontrakt lounge i HAN som heter «Nia Business Class Lounge» de åpner til kl 00:00 og ja, det er dusjmuligheter for deg;) bare spør dem for dusjeamenities
     
    mrt liker dette
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Nydelig! tusen takk
     
  17. Perry

    Perry Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, noen som kan anbefale Lounge i IST?
    Reiser med TK i c til HAN. Er EBG.
     
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Det er egentlig bare TK Business lounge som er aktuell for deg, en stor og fin lounge synes jeg. Bra utvalg mat, lite utvalg i alkoholholdig drikke. Du kan også komme inn i TK miles&smiles lounge som EBG, men den er nesten identisk med TK Business lounge og er som regel mer full av folk.

    Merk at det kan være langt å gå til gate, det står tidsanslag på skjerm.
     
    Perry liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket også opp dette. Strengere enn SAS siden det bare gjelder barn i tillegg til den vanlige +1

    En annen ting jeg ikke visste er at som First Class passenger så kan man ha med +1 og i tillegg spouse/life partner og barn. Hvis det gjelder FCL/FCT også, så gjør jo det ting litt mer fleksibelt. Og dette fant man ut rett før SAS tar sin hatt og går :rolleyes:
     
    Last edited: 10. juni 2024
    RoadKing liker dette
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om man kan kjøpe seg inn i SAS Loungen i København med economy billett? Lander med SAS og flyr videre med Croatia Airlines.

    Billetten er kjøpt via supersaver med når jeg prøver å gå inn på SAS siden for å kjøpe adgang så kommer jeg ikke gjennom. Noen andre alternativer som man kan bruke hvis SAS Loungen ikke er et alternativ?

    Ser også at Eventyr loungen bare gir tilgang til dem som flyr ut av schengen.
     

Del denne siden