SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly fra Berlin snart, har jeg tilgang til noen lounge med SAS Pluss?
    (Dritt flyvning kl 20:55 på kvelden..)

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa sin lounge. Sist jeg var der så var det ganske langt å gå fra SAS sin gate. Loungen var ikke noe å dra til flyplassen tidlig for...

3. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Du får fast-track også i BER nå du reiser Plus.
    Det er ca 10-15 gater hver vei på BER når du kommer ut i midten av flyplassen etter exit hos DutyFree.
    LH-Loungen er nederst på Høyre side når du kommer ut av DutyFree.
    Ca 5 å gå,så det er ca 5 min å gå neders til Venstre også hvist du får gate der.
    Alle gangene jeg har flydd fra BER har SAS hatt gater på Høyre side,untatt 1 gang da de hadde gate i Midten.

RoadKing and oddA like this.
  4. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fine folk:)

Kanskje en av dere vet. Hvis jeg bestiller en EB-billett gjennom SAS nå, men som flys av Widerøe i september, hvor har man da loungetilgang som gull/Diamant? Antar kanskje det blir Air France sin, men usikker..

Dette gjelder BGO-MUC tur-retur i Plus hvor tur er i august og da regner jeg med vi har tilgang på loungen på utland Flesland, mens returen er jeg altså mer usikker på.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Avtalen SAS har med Widerøe har ingenting med Star Alliance/Skyteam å gjøre, så det er ikke sikkert det blir noe forskjell fra 1. September. Denne avtalen er allikevel allerede sagt opp på grunn av Norwegian-oppkjøpet. Sist jeg hørte noe så løper den ut i oktober, men det var lenge siden så det kan være det har endret seg.

watchaddicted liker dette
  6. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gir ko selvsagt mening. Det betyr at man sannsynligvis ikke har noen loungetilgang på MUC uansett?

Edit:

Oversikt lounger Widerøe:

https://www.wideroe.no/fly-med-oss/fast-track-og-lounge

Lounge MUC:

https://www.munich-airport.com/airport-lounge-europe-725693

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis Widerøe tilbyr Lounge på MUC og avtalen med eurobonus fortsatt er aktiv så har du nok tilgang. Aner ikke om de gjør førstnevnte... Men jevnt over så er Widerøe flinkere til å betale for tredjepartslounger enn SAS er

watchaddicted liker dette
  8. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, stemmer, ser de har loungen på MUC, ref. edit av posten over.

Edit svar fra Widerøe angående EB-avtalen:

Det er pr. nå ikke satt en dato på når avtalen med SAS går ut, men når det blir gjort så vil det komme info ang. dette. Så pr. nå er det fortsatt mulig å tjene poeng på noen ruter + fordelene som eurobonuskunde.

Last edited: 02. mai 2024
  9. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    93
    Takk :)
    Håper på velddigg sein checkout, men får se hva dagen bringer. Takk for kjappe svar :D

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    1,085
    Bonuspoeng:
    93
    Lurte nesten på om jeg skulle lage en helt ny tråd for dette spørsmålet ved navn "SAS / SkyTeam - Har jeg lounge tilgang?" :p men vi kan kanskje bare ta alle SAS spm her, og så rename tråden etter 1. sept?

Er det noen ekstra gode SAS/SkyTeam lounger i Tyskland? Skal til Berlin i Oktober, og vurderer nå hvilken annen by jeg skal reise hjem fra - skal ikke basere valget mitt bare på grunn av lounge altså! Men kanskje?

oddA liker dette
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,653
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes Senator Loungen på BER var veldig bra, vel verdt å stikke innom.
    I tillegg til buffeten var det en varmmat stasjon med tyske spesialiteter.

Preference, oddA and sheim like this.
  12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Tyskland er og blir Lufthansa land. Ser at AirFrance/klm har tilgang på Business Lounge Tempelhof på Berlin. Dette er 3 parts lounge så usikkert om SAS kommer til å kjøpe tilgang der, men kanskje?. Ellers har Air france lounger i både Frankfurt og München. Der får du nok tilgang med SAS fra 1.sept

Preference liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Sitert fra overgangstråden. SAS ønsker visstnok å beholde lounge på de flyplassene som allerede har det. Da er det vel naturlig at de kjøper seg inn i tredjepartslounger på de flyplassene Star Alliance har lounge, men ikke SkyTeam

Preference and Ololsen like this.
  14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    AF/KLM loungen i MUC er ikke noe å rope hurra for, og den ligger i T1, så med mindre SAS flytter dit, så er det ganske prosjekt å komme dit (aner ikke om det er mulig).

Preference liker dette
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,165
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly first fra Fra-Pvg fredag, vurderer å ta en ekstrarunde via zrh/muc for å sjekke ut deres first class lounges. Er det sånn at jeg har adgang til first loungene i Zrh og Muc når jeg flyr first ut fra Frankfurt selv om jeg bare flyr eco/biz ut fra zrh/muc? Leste en plass at man måtte ha first bestilling hele veien får å komme inn i first class lounge i Zurich.

Og hvis jeg skal velge en av dem, hvilken anbefaler dere som har vært begge plasser av first class lounge i Munchen vs Swizz air first class lounge Terminal E?

16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,165
    Bonuspoeng:
    93
    Ankommer MUC i kveld kl 21, flyr ut igjen i morgen til HKG i first via FRA. Har jeg tilgang til noen lounge i kveld når jeg ankommer munchen?

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    På LH sine sider står det at F-passasjerer har lounge-tilgang ved ankomst, om det gjelder når du ankommer med en biz-flight på en F-reise vet jeg ikke, men det kan godt være du slipper inn i dette tilfellet.

https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rules

Magnus77 liker dette
  18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,236
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort denne litt motsatt, fløy OSL-FRA-ZRH-BKK hvor siste leg var Swiss F. Det ble inngang både på FCL og FCT i FRA siden jeg hadde F med Lufthansa gruppen som Swiss er sel av samme dag.

Magnus77 liker dette
  19. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Ankomst med Thai F på BKK, neste fly er ANA business.
    Har jeg da tilgang på Thai F loungen?

20. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,303
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Du finner en dame ved utgangen av flyet som følger deg.

Scrooge liker dette

Del denne siden