SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,041
    Likes mottatt:
    3,019
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble desverre ikke så bra,
    Vi får 2t i FRA og 5t i MUC på utreise (merket ikke at agent hadde valgt feil fly før etter bookingen var gjort.)
    Måtte uansett via FRA på retur da agent ikke fant LX avgang ZRH-CPH på retur.
    Dette gir oss snaue 4timer i FCT på hjemreisen.
    På utreisen avhenger det av om vi lander remote på tiden og kan bli kjørt til kjappeste utgang så tipper jeg vi går til FCT. Ankommer vi langt ute på A-gates tar vi oss inn på FCL.
     
  2. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hvor en finner en oversikt som sier når EB-sølv har tilgang lounge? (OSL). Er jo kliiiin umulig å finne ut noe på sas sine sider og den chatroboten deres er jo fullstendig ubrukelig!

    (Lillesøs er EBS og lander på OSL 0340 20 jan fra utlandet. Flyr videre med sas innenriks ca 7 timer senere. Har med seg type uten status)

    Går vel mot at de må kjøpe seg inn, tenker jeg. Hvor strenge er de på tiden der? Er vel begrenset når du kjøper deg inn? De har jo tross alt 7 timer å slå ihjel.
     
    Last edited: 03. jan 2024
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke sølv har hatt adgang på i verken jula eller lørdager om sommeren på et par år. Lander de 20. desember, altså om 11 måneder og 20 dager? Mye kan skje før den tid men per i dag kan de kjøpe seg inn i den nye OSL innenriksloungen for 350kr for tre timer. SAS solgte loungetilgang ved innsjekk tidligere, usikker på om de fortsatt gjør det. OSL-loungen åpner 05:15 og SAS åpner en time før første flight. Førstkommende fredag vil det si den åpner først 07:00.
     
  4. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Helsikke. Januar!

    Ja blir vel å kjøpe seg inn. Kanskje spørre pent om litt utvidet tid.
     
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    754
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    stemmer det fortsatt at hvis man reiser ut av CUN med TK Biz så er det lounge tilgang?
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,172
    Likes mottatt:
    7,865
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemte ihvertfall i september. De har byttet lounge, til en som visstnok er bedre, jeg har ikke vært i den tidligere. Du får en god forklaring hvor du skal gå når du sjekker inn. Eller så kan du søke opp en post jeg skrev i en god morgen tråd i september en gang.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke i følge Lounge Finder'en til Star Alliance. Det var uansett ikke mye til lounge, liten og overfyllt. Det er den nest dårligste loungen jeg har besøkt etter Lounge Key-loungen på Catania, Sicilia.

    Hvis det stemmer som nevnt over at de har byttet til den som ligger ved siden av den 'gamle' i kjelleren på CUN så ser den meget bra ut.

    Edit;

    På Turkish sine egne sider står det at man har tilgang til Mera Business Lounge på terminal 2 og 3.
     
    XIII liker dette
  8. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser på å gjøre et krumspring innom Zurich ZRH på vei ned til Malaga AGP med Swiss business i sommer, i stedet for å legge ut 10k for kjedelige Norwegian billetter.
    Prøver å friste kona (hun som elsker å fly direkte) med tilgang til lounge, men sliter litt med å finne ut om jeg kommer meg til Terminal E (non-schengen) med toget uten å skulle fly videre fra nevnte terminal.
    Jeg har EBG, mor og barn på 4 har ikke.

    Er det noen som har gjort lounge-run intra europa på ZRH og prøvd seg bort til Terminal E?

    Jeg ser det går busser til observation deck på Term. E for vanlige dødeligehttps://www.flughafen-zuerich.ch/en/passengers/experience/experiences/observation-deck-e, men dette er kanskje utforbi "innsjekket område" og ikke en vei rundt systemet om toget ikke fungerer for oss?
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Hele E-terminalen er non-Schengen og du må gjennom passkontroll på vei ut. Min erfaring fra et par år tilbake er at grensevakten godtok "the lounge" som svar da han spurte om hvor jeg var på vei.

    Dersom fremdriftsplanen til Anko går etter planen vil ikke EBG bety noe for reise med Swiss til sommeren, men business-billett vil uansett gi loungetilgang.
     
    Flymunda, NoLimit and Oddvar like this.
  10. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann! Venner av meg skal fly BNE-SFO-FRA, og har en lang connection i SFO (8 timer). Hva er det beste alternativet med tanke på lounge her? De flyr i Star Alliance, men bare en av de har gullkort, og de er fem som reiser. Vil det beste være å få oppgradert to til av reisefølget med gullkort, slik alle kommer seg inn i loungen?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Den beste loungen er Polaris, men da må alle fly business. Ellers er det bare United Clubs og det er ikke særlig å bruke 8 timer i.
     
    thestig84 liker dette
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har nylig erfaring med Polaris Lounge tilgang og SAS biz flights.....

    Jeg ser jo at det blir mindre og mindre samarbeid der connecting flights som tilbys av sas ikke lenger er United.

    Kan man stole på at så lenge SAS er *A medlem så slipper vi inn i Polaris Lounge med en SAS biz flight ?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, med mindre det skulle komme eksplisitte unntak om SAS eller andre partnere i vilkårene til Polaris.
     
  14. Perry

    Perry Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om jeg har adgang til North Sea Lounge i svg med Lufthansa eco billett og EBG når flighten er med sas?
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,490
    Likes mottatt:
    8,943
    Bonuspoeng:
    183
    Perry liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,243
    Likes mottatt:
    7,618
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis lufthansa har solgt deg billetten, men du flyr ut fra BGO med SAS så har du dessverre ikke tilgang. Er det motsatt så har du tilgang. Det er selskapet du flyr med som må stå på listen @Spielhaug linket til
     
    Perry liker dette
  17. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Hva om det er codeshare? Om LH har solgt billetten så er det kanskje et LH flightnumber på billetten? Da burde han jo få loungetilgang via EBG selv om flighten er operert av SAS?
     
    Perry liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,490
    Likes mottatt:
    8,943
    Bonuspoeng:
    183
    I stand corrected. Flyselskapet må stå på lista. Jeg tror ikke du kommer noe vei med codeshare, men du kan jo spørre i loungen å høre hva de sier.
     
    Perry liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,342
    Likes mottatt:
    5,278
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr MIA-ARN i C med TG, men måtte ta til takke med eco med SAS siste strekket fra ARN-OSL. Regner ikke med vi har tilgang til lounge på ARN? 2000 poeng unna gullet, men tror ikke jeg rekker det før avreise, så er bare EBS pr nå.
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Antar det er BKK-ARN om du flyr med TG? Isåfall stemmer det at du ikke har tilgang til lounge på ARN med billett videre i SAS Go.

    For MIA-ARN og SAS Business gis det tilgang til lounge ved ankomst, uavhengig av billett videre:
    upload_2024-1-24_20-50-53.png
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden