SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Plus teller som Business på flyvninger i Europa når det gjelder lounger og sånt, så du har tilgang. På TXL er det så vidt jeg vet en Lufthansa-lounge
     
    Oslo1989 liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en lufthansa lounge på TXL.
    Men merk at den er utenfor sikkerhetskontrollen så er greit å beregne litt tid til å gå til gaten og igjennom sikkerhetskontrollen..
    Som en bonus er det jo ikke helt samme terminal som SAS flyr fra, og du må ofte ta buss til flyet..
    TXL er rett og slett en drittflyplass.....
     
    furlong, Adrian E, anders82 and 2 others like this.
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Luftwaffe businesslounge på TXL - før sikkerhet! Der har du adgang når du reiser SAS plus. Beregn god tid fra abfahrt fra lounge til boarding, ettersom du må forsere sikkerhet, som på TXL ikke alltid går like raskt selv om man befinner seg i gode gamle Preussen.
     
    Oslo1989 liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt. Men åpenbart ikke like dritt som Brandenburg :D Slik går det når øst-tyskerne, selv etter noe tilsvarende 15 000 000 000 000 euro i rene subsidieoverføringer fra gamle BRD siden tidlig 1990-tall, skal prøve å bygge moderne lufthavn.
     
    Are liker dette
  5. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for gode svar
     
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har mistet flyet på grunn av det der den gangen SAS rotet til appen og skrev avgangstid istedet for boarding på boardingpasset i wallet. Gikk 15 minutter før det jeg trodde var boarding og havnet bak en familie med tre damer i Nikab i security i buss-terminalen. Ingen sjans til å gi beskjed og da dro flyet...
     
    Wiolenze liker dette
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    TXL.... kjente det gikk grøssninger gjennom kroppen, skal hvert fall ikke dit på MR mer!
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    En gang kommer Willy Brandt internasjonal til å åpne, da blir alt så mye bedre :cool:
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    TXL er kanskje hakket bedre en Schonefeld?
    Husker eg skulle ha ein flyging fyrste veka Brandenburg/Brandt skulle opne. Var de3 veker før eg fekk beskjed om at opninga vart utsett? , og det er nokre år siden!
     
  10. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Sas har flyttet avgangene sine til hovedterminalen (hadde i alle fall det de tre siste gangene jeg har vært der), så du slipper buss, men må fortsatt igjennom Security. Har du *A Gold kan du også benytte deg av Senator Loungen.
     
    Jorge liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr til TXL i morgen og hjem igjen på søndag, så kan rapportere. Jeg var der sist på vårparten i 2017 og da var det bussbonanza.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Når var du der sist?
    I september måtte vi forlate terminalen og gå til den lille på siden mener jeg..
    Nå er det jo ikke nevneverdig langt å gå vel og merke..
     
  13. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Sep 2018, Feb 2018 og sep 2017 (en av gangene var det til CPH, ikke OSL).
     
  14. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har på senator lounge noen uker siden, endringer i form av at Business lounge og Senator lounge har samme mat. Godt utvalg til lunsj . Veldig hyggelig .
     
    Last edited: 04. des 2018
    Jorge liker dette
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har der første uken i november. Da både kom og gikk vi fra gate uten buss. Fremskritt!

    Men Gud hjelpe meg security var tregt...
     
  16. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fungerer EBG/EBD+ 1 gjest i praksis;
    Kan man gjeste inn en person og så 30-60 minutt etterpå gjeste inn en annen eller blir gjesten koblet med EBG/EBD ?
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,308
    Likes mottatt:
    35,195
    Bonuspoeng:
    293
    Det korte svaret er ja (til begge deler). EBG/EBD-ombordstigningskort avleses like i forkant av av gjest sitt ombordstigningskort. Om EBG/EBD koser seg i loungen to minutt eller to timer før gjesten ankommer er dermed irrelevant. Var det et svar på det du lurte på eller misforstod jeg spm? :)
     
  18. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte mer på om man først gjester inn 1 gjest om denne da forlater lounge etter 1 time kan man da gjeste inn en ny gjest?
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,308
    Likes mottatt:
    35,195
    Bonuspoeng:
    293
    Se der, morgenhjernen får ikke med seg alt... Jeg tror ikke systemet er smart nok til å forstå scenarioet som du beskriver, så det er vel mulig, men nå driver jeg vel egentlig bare med synsing og fabulering.
     
  20. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Lounge-access er greit nok når jeg flyr alene, EBG får meg jo inn uavhengig av klassen jeg flyr videre med så lenge det er Star Alliance. Juleferien går til MIA via MUC i Premium Economy sammen med kone og datter (11 år). Hvor sannsynlig er det at jeg klarer å få med meg begge to inn i en av Senator-loungene?
     

Del denne siden