Nå tenker jeg å bestille meg en tur til Japan for mars/april 2025. Er nok sent ute med å kapre meg en gunstig tur. Jeg lurer på hva mulighetene er for å finne seg billige billetter nå i januar? Mener å huske at SAS har pleid å ha nyttårssalg?
Ofte nyttårssalg ja, men ruter med godt belegg er sjeldent mye rimeligere under salg, det er datoene det er en del ledig som du får ok priser på. Som regel.
Har ikke sett at SAS har startet salget, men fant mye rimeligere billetter til min planlagte mars-Paris-tur nå enn jeg har gjort i høst. K
Noen som har funnet hyggelige priser i bookingklasse A intercontinentalt? NYC kommer på 8000 t/r, hadde håpet på 6600 kr. Var kampanjen på adventskalenderen med doble poeng fro reiser tom 31. mai? Ikke funnet noe ledig i bookingklasse A eller P til BKK i vinter eller påskeferie..
Det meste av USA ligger ute til ca. 6900,- t/r fra OSL. Fikk sikret meg en langhelg for to til LAX i til denne prisen. 1. mars - 31. mai.
Platetektonisk lander man vel i Nord-Amerika, men KEF var uansett ikke så verst priset en del datoer jeg sjekket.
ORD var ikke akkurat rimelig under dette salget. Go Light for 7000kr i august...fikk Plus Smart for 6500 tidligere salg...
De beste prisene på long haul er forbeholdt reiser frem til midten av juni. VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 03FEB 25 AND ON/ BEFORE 14JUN 25. Pris for A-klasse t/r:
Som nevn her er det billig før sommeren, men dyrt etter til USA. Selv om tilbudet skal gjelde hele året.
Vet ikke om dette har vært diskutert før, men den doble poeng kampanjen som ble annonsert i julekalenderen 4 desember hadde jo presisert at reisen måtte skje med sk metall eller sas marketed route. Det tolker jeg som at dersom det er SK flightnummer, så er det greit. Tjukke slekta bestemte seg for å ta en tur til Singapore, det ble fra Køben med hhv SK8001 og SK8000 (SQ opererte flights). Slekta bestemte seg for å sjekke for sikkerhets skyld. Diamantservice konstaterte at flightene ikke kvalifiserer. Jeg har alltid trodd at er det eget SK nummer, så er det SK market, er dette feil? De må jo regne med at noen kommer til å bli sure…
Kjøpte USA t/r billetter på 50% tilbudet i desember til 30k poeng. Øko ut, biz tilbake. Nå har det åpnet seg biz billetter på den ene retningen. Noen som vet hva kostnaden blir for å endre fra øko til biz på den ene retningen? Må hele billetten bookes om, sånn at det blir altså 60k istedenfor 30k (har FP4)? Endringsverktøyet til SAS virker ikke for meg (siden laster ikke inn), så man må vel ringe inn. Men greit å vite om det blir verdt det i utgangspunktet,
*and* Ja, det gjør jo forskjell, hvis man leser det slik Jeg tolket det som to separate kategorier. Jaggu fine print gitt
Noen som kan forklare hvorfor sasno/booking/award/flights har annerledes priser enn lavpriskalenderen? award/flights: business BKK-OSL 12.feb 112500p vs. lavpriskalender: business BKK-OSL 12.feb 50000p
Den reisen til 50k poeng er en ren sas-award. Den på award/flights er nok en partner award, altså en reise der du kan kombinere flyvninger fra alle skyteam partnere. De reisene er mer fleksible da de gir tilgang til hele skyteam-nettverket, men koster også flere poeng. For reiser som kun inneholder sas-flyvninger er det ingen hensikt å booke dem som partner award.