Har ikke prøvd men det høres ikke urimelig ut. Jeg ville prøvd å si at du ikke fikk booket på nett uten å spesifisere at det er pga. gavekort. Har ikke inntrykk av at de sjekker det veldig nærme uansett.
Prøver å booke en reise i mars. BGO-CPH-BKK t/r, tenker GO ut og BIZ hjem. Noen som vet hvor mange statuspoeng jeg får? Har gullkort. Viser ikke noe i verken app eller via PC hvor mange poeng man tjener. Dette var vel vanlig før?
Hvor mye poeng du opptjener avhenger også av billettklasse. Eks. Ikke alle "Go Smart/Pro" billetter gir samme poengopptjening Se https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/scandinavian-airlines/ Under er tabellen til/fra Bangkok. Ps. Om du meldte deg på doble poeng kampanjen i julekalendern 4. Desember får du det dobbelte(både status poeng og bonus poeng) av hva som er oppgitt her.( Gjaldt for reiser Mars t.o.m Mai
SAS legger på 20% i verdien ved kjøp av gavekort. https://www.sas.no/giftcard/store/ Noen grunn til å ikke hamstre litt gavekort? Er vel ikke noe særlig begrensninger på bruken av de? K
Brukes så vidt jeg skjønner likt som voucher. I så fall begrenset til maks 2 per bestilling. Greit med 2 års utløpsdato, med voucher som har kun 1 år har jeg av og til måttet bestille noen allerede bestilte reiser på nytt for å få brukt de opp i tide. (Ønsker å gjennomføre reisen før utløpsdato sånn at man ikke mister beløpet ved ev. avbestilling.)
Regner med man kan bruke gavekortet på alle flygninger som kan bestilles fra sas.no - også SkyTeams? Sto ikke noe spesielt. Ut over "alt på SAS.no".
Mye forskjellig fra callcenter om dagen, men det har tidligere vært rapportert at eneste måte å bruke gavekort for å betale skatter og avgifter på bonusreiser har vært å ringe inn. Maks 5000kr per gavekort og maks 2 gavekort per booking kan jo være en form for bruksbegrensning.
På nett har jeg kun sett at det kan brukes til vanlige SAS «cash» bestillinger, ikke SAS-bonusbilletter eller SkyTeam-award. Over telefon kan man bruke gavekort på de to sistnevnte avhengig av agentens ferdigheter.
Tenkte ikke på bonusbilletter. Men en typisk reise vi bestiller er til Bogota, da er det ikke bare SAS som flyr.
«Du kan kjøpe opptil 10 gavekort til en samlet verdi av 5 000 NOK.» på denne kampanjen, så vi som bruker det i løpet av de neste to årene har vel lite å vente på. Ligner en gratis tusenlapp. K
Ja det jeg mente med SAS cash-bestillinger, det andre var bare for å presisere. Bonusbiletter og SkyTeam-award bookes jo også fra sas.no men kan likevel ikke betales med gavekort online som du ga inntrykk av.
Dunket nedpå 5 gavekort lille julaften på tilsvarende kampanje. Da var det vel også doble poeng på SAS MC. Ettersom jeg vet at jeg får bruk for dem innen utløpstidspunkt så er det 5x1,000 rett i foret for min del.
Sparer vel litt formuesskatt på dette også, så her kan man med kreativ matematikk spare enda mer penger.
Takker, det gjør jo hele tilbudet bittelitt mindre attraktivt. Samtidig kan omsetningen gå på saga kortet da.
Den er herlig regne inn formuesbesparelse på gavekort kjøpt i desember. Ikke får å helle malurt i begeret, men da bør det også regnes inn tapt rente ved å kunne gjort en alternativ investering. Blir fort en negativ nettoeffekt,
Neinei. Kreativ matematikk er den hvor du bare regner på det du vil, og ignorerer det andre som ikke er i din favør.
Liker den! Er rammet av det konseptet selv alt for ofte☺️ Har skuffen full av ‘Asiatisk’ tørrmat fra Meny etter sist kampanje.