SAS tilbudstråd 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er pålagt å bruke Berg-Hansen, og det er sjelden at de er billigst. Heller tvert om. Ganske irriterende da jeg uansett må gjøre mer komplekse routinger utenfor Europa selv, for så å detaljinstruere Berg-Hansen, betale dem ekstra gebyr + ekstra pris. Jubel...

finn.no/reise synes jeg er meget bra til å se ulike routinger og priser, selv om en må overse de OTA som opererer med skjulte gebyr.

Om jeg kan velge (eller overser BH-policy av og til) bestiller jeg som regel alltid direkte hos flyselskapet. Ved irrops er det uansett dem som må utstede ny routing (Ja, jeg har testet ut BH sin 24t vaktservice. Ble henvist til selskapet).

Earl, DJasko and Spielhaug like this.
  2. Dusk

Dusk Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen grunn til optimisme for at det snart kommer et friends and family-salg fra SAS? Hadde håpet vi skulle hatt det nå

3. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo hende det kommer med tanke på doble poeng-helg på SAS Master nå til helgen :)

4. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det. Kampanjene har en tendens til å bli sendt ut på tirsdager :)

5. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    929
    Bonuspoeng:
    93
  6. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,459
    Bonuspoeng:
    293
  8. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63

Fikk den samme, men med norsk lenke. Og det er bittelitt mer poeng per norske krone:
    Fra og med 1. november 2025 vil EuroBonus-medlemmer som bestiller og gjennomfører oppholdet sitt på SAS Hotels, dra nytte av et forbedret bonuspoengtilbud (fra 22 til 33 poeng per 100 NOK brukt på opphold). I tillegg vil EuroBonus-medlemmer nå tjene nivåpoeng (50 % av bonuspoengene; 16 poeng per 100 NOK brukt på opphold) for å bidra til EuroBonus-nivået.

holmen liker dette
  9. holmen

Likes mottatt:
    75,459
    Bonuspoeng:
    293
    Man går glipp av rewards-netter hos Hotels.com (og disse fabelaktige Gold-perks'ene fra Hotels.com), og Trumf. Som potensielt kan gi mye mer bonuspoeng.

Ikke så dumt om man trenger nivåpoeng da.

Teknolai liker dette
  10. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Om man legger ca 5% trumf-rate til grunn på hotels.com, så blir det omtrent halvparten så mange bonuspoeng?
    5% av 100kr ≈ 5 trumfkroner = 67,5 bonuspoeng?

VS. 33 bonuspoeng og 16 nivåpoeng.

Men man kan jo så klart få vesentlig flere trumf om man booker til riktig tid.

holmen liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    75,459
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det stemmer. Men ofte er det 7,8%, eller man kan time det til 11%. Da er det mye mer bonuspoeng å hente.

Booket om et opphold i desember. Gikk fra 5500 bonuspoeng opptjening til 2200. Pluss 1100 nivåpoeng. Tenkte jeg skulle teste at det fungerer. :)

Så 3300 poeng (pluss 10% rabatt tapt pga manglende Rewardsnatt) for 1100 nivåpoeng er jo egentlig ganske god pris.

Teknolai and paramberg like this.
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,285
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo en god deal! Langhelg i Køben i business til 15 000 poeng (FP4) + 600 kr i avgifter er vel en god deal. Slo til, og da blir det en tur med fruen.

Teknolai liker dette
  13. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,066
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde å klikke meg gjennom, men fant ikke noe felt for å fylle ut medlemsnummer for hotelprogram slik det er når man bestiller leiebil via SAS?

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,704
    Bonuspoeng:
    293
    Hotels by sas er egentlig hotels.com med blå farge, så det blir som å booke på hotels.com og dermed vanligvis ingen mulighet for poengopptjening og medlemsfordeler.

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,285
    Bonuspoeng:
    93
    Disse poengene kom samtidig med vanlige poeng for reisen. Gledelig var det at det også var 500 bonuspoeng ekstra, og ikke kun nivåpoeng. :)

Screenshot_20251112_191229_SAS.jpg

Staralliance liker dette
  16. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Spielhaug, Kalsnes and benair like this.
  17. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    610
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen advendtskalender fra SAS i år?

Nordlys, NoLimit and kongenamundsen like this.
  18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,905
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan jo fortsatt hende? Første desember er ikke før om 48 minutter på min klokke, og det kan jo tenkes at de ikke sender ut noe før de fleste er kommet på kontoret i morgen en gang :)

Shyneno liker dette

Del denne siden