Vi er pålagt å bruke Berg-Hansen, og det er sjelden at de er billigst. Heller tvert om. Ganske irriterende da jeg uansett må gjøre mer komplekse routinger utenfor Europa selv, for så å detaljinstruere Berg-Hansen, betale dem ekstra gebyr + ekstra pris. Jubel... finn.no/reise synes jeg er meget bra til å se ulike routinger og priser, selv om en må overse de OTA som opererer med skjulte gebyr. Om jeg kan velge (eller overser BH-policy av og til) bestiller jeg som regel alltid direkte hos flyselskapet. Ved irrops er det uansett dem som må utstede ny routing (Ja, jeg har testet ut BH sin 24t vaktservice. Ble henvist til selskapet).
Er det noen grunn til optimisme for at det snart kommer et friends and family-salg fra SAS? Hadde håpet vi skulle hatt det nå
Fikk epost om at man nå får nivåpoeng på hoteller med HotelsbySAS: https://www.hotelsbysas.com/lp/b/eurobonus-program?rfrr=SE.SV.Homepage.SAS.HB.EurobonusProgram.Hotel
Teit at man kommer inn på svensk side via linken i eposten. Den finnes jo på norsk også. Man får vel ikke Trumf her, selv om det er "Hotels.com" som drifter dette?
Fikk den samme, men med norsk lenke. Og det er bittelitt mer poeng per norske krone: Fra og med 1. november 2025 vil EuroBonus-medlemmer som bestiller og gjennomfører oppholdet sitt på SAS Hotels, dra nytte av et forbedret bonuspoengtilbud (fra 22 til 33 poeng per 100 NOK brukt på opphold). I tillegg vil EuroBonus-medlemmer nå tjene nivåpoeng (50 % av bonuspoengene; 16 poeng per 100 NOK brukt på opphold) for å bidra til EuroBonus-nivået.
Man går glipp av rewards-netter hos Hotels.com (og disse fabelaktige Gold-perks'ene fra Hotels.com), og Trumf. Som potensielt kan gi mye mer bonuspoeng. Ikke så dumt om man trenger nivåpoeng da.
Om man legger ca 5% trumf-rate til grunn på hotels.com, så blir det omtrent halvparten så mange bonuspoeng? 5% av 100kr ≈ 5 trumfkroner = 67,5 bonuspoeng? VS. 33 bonuspoeng og 16 nivåpoeng. Men man kan jo så klart få vesentlig flere trumf om man booker til riktig tid.
Ja, det stemmer. Men ofte er det 7,8%, eller man kan time det til 11%. Da er det mye mer bonuspoeng å hente. Booket om et opphold i desember. Gikk fra 5500 bonuspoeng opptjening til 2200. Pluss 1100 nivåpoeng. Tenkte jeg skulle teste at det fungerer. Så 3300 poeng (pluss 10% rabatt tapt pga manglende Rewardsnatt) for 1100 nivåpoeng er jo egentlig ganske god pris.
Det er jo en god deal! Langhelg i Køben i business til 15 000 poeng (FP4) + 600 kr i avgifter er vel en god deal. Slo til, og da blir det en tur med fruen.
Jeg prøvde å klikke meg gjennom, men fant ikke noe felt for å fylle ut medlemsnummer for hotelprogram slik det er når man bestiller leiebil via SAS?
Hotels by sas er egentlig hotels.com med blå farge, så det blir som å booke på hotels.com og dermed vanligvis ingen mulighet for poengopptjening og medlemsfordeler.
Disse poengene kom samtidig med vanlige poeng for reisen. Gledelig var det at det også var 500 bonuspoeng ekstra, og ikke kun nivåpoeng.
Ser at det har kommet ut Black Friday hos SAS. Bestill innen 2.des: https://www.sas.no/kampanje/black-friday-deals?category=vp-category-europe Reiseperiode: 15. desember 2025–14. juni 2026 Bestill innen: 2. desember 2025
Det kan jo fortsatt hende? Første desember er ikke før om 48 minutter på min klokke, og det kan jo tenkes at de ikke sender ut noe før de fleste er kommet på kontoret i morgen en gang