SAS Tilbudstråd 2026

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av morradi, 01. jan 2026.

1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,509
    Bonuspoeng:
    183
    Kabinavtalen varer egentlig bare til nå 31.mars, men der står noe om automatisk forlengelse 1 år av gangen også. Som i 2024 starter vel eventuelle forhandlinger etter påske, og streik kan da komme i perioden mai-sep. Ville kanskje forventet at det hadde vært noen medieoppslag allerede hvis sannsynligheten for streik var stor.

kongenamundsen liker dette
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

er det noen som har fått noen invitasjon til dobble poeng siden Januar 2026 fra SAS MC?

3. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Tror jeg aldri har fått disse... er det noe som man må aktivt be om å få? ("melde seg på epost-liste" eller noe?).

4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Du melder deg på SAS MC siden som regel så får du beskjed når det er kampanje :).

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,831
    Bonuspoeng:
    183
    Siste jeg finner spor av i innboksen er "Høstfest med ditt Mastercard. Registrer deg før 17. oktober".

Epost med invitasjon har SAS EuroBonus som avsender. Sannsynligvis må man godta markedsføring fra både SAS og SEB for å stå på listen.

I de siste rundene har man også kunnet melde seg på via banner i SAS-appen. Vet ikke om godtatt markedsføring har vært en forutsetning for dette, eller om alle Mastercard-kunder har hatt denne muligheten.

Last edited: 12. april 2026
    Cumulus liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, "klassikeren" for å fikse er å melde seg av SAS maillistene (på sas.no). Deretter melde seg på igjen dagen etter, og godta alle SAS mail.

Årelangt problem, men problemet ligger sikkert fortsatt hos SK IT og ikke hos SEB. Men det pleide ikke sendes noe ut med mindre man samtykker også hos SAS.

Hos meg har det fungert noen år etter fiksen over. Så jeg kommer ikke til å "rock the boat"

7. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Regner med dette burde være nok...

Screen-Capture-2026-04-13-17-51-33.png Screen-Capture-2026-04-13-17-52-13.png Screen-Capture-2026-04-13-17-52-53.png

Den har stått av hos meg på sas.no (men på hos SEB), så da antar jeg det burde være nok å bare skru det på hos sas.no:

Screen-Capture-2026-04-13-17-52-53.png

Krysser fingrene for det, i alle fall (=

tobeornot999 and trygveat like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,415
    Bonuspoeng:
    293
  9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    30% POENGRABATT PÅ UTVALGTE DESTINASJONER
    Opplev våren i Paris, London, Berlin, Amsterdam, Brussel og Genève. Eller unn deg en litt lengre reise til New York og San Francisco. Bestill innen 19. april.
    Reis: 15. april – 31. mai 2026
    Bestill senest: 19. april

Barn mellom 2–11 år får 50% rabatt, også på kampanjeprisen.
    Begrenset antall plasser. Skatter og avgifter kommer i tillegg.

10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    678
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ikke opp tilbudet til NYC (bare vanlig fly premium). Lite ledig til SFO. Får opp tilbudspriser med rabatt på Fly premium prisen. 7000 poeng i business til Berln er jo ok, men må vel fly via ARN for å få service.

Edit 1: Fant ut av det nå. En får ikke opp rabatt om en søker etter NYC, men søker en EWR eller JFK får en rabatt. Det betyr at en desverre ikke kan kombinere flyplassene.

Edit 2: Jo det kan man for du for tilbaudsprisen fra New York også, det er ikke alltid det funker i begge retninger disse tilbudene.

Last edited: 15. april 2026
  11. juliebjerke

juliebjerke Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, mulig dette er feil forum, men usikker på hvor det hører hjemme. Jeg lurer på om det fortsatt er slik at Eurobonus Gold-medlemmer får ha med bagasje på SAS go light billetter? Mener å ha lest at dette ble innført igjen ved overgangen til SkyTeam, men så vidt jeg kan se av medlemsfordelene er det to "ekstra bagasje" man kan ha med. Noen som vet hva som gjelder i praksis?

12. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    963
    Bonuspoeng:
    93
    du får med deg 1 kolli på Light billetter hos SAS/SkyTeam ved sølv/elite

Last edited: 28. april 2026 kl 10:40
    juliebjerke liker dette
  13. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke hos alle Skyteam, men noen. Aeromexico eks. nekter tvert.

Malmo liker dette
  14. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    963
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2026-4-28_10-39-37.png

Slik eg tolker dette så skal det være inkludert?

15. benjaminmads

benjaminmads Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk også dette bekreftet av AM på WhatsApp. Reise skjer ikke før i juni, så gjenstår enda å se, men tenkte å vise den som eventuelt nekter

16. juliebjerke

juliebjerke Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Står dette bekreftet noe sted? Skulle jo tro at man fikk med to hvis det heter to ekstra bagasje. Usikkerheten ligger i at det heter "Two additional bags on top of bags included in ticket conditions."

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    For Gull gjelder 2 ekstra på SAS-flyvninger og 1 ekstra på mange/de fleste Skyteam-selskaper pga Elite Plus.

Last edited: 28. april 2026 kl 12:16
  18. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,019
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøper nesten bare sas go light og er EBG.
    Hvist du åpner sas appen og går til booking og sjekker under whats included in my ticket så står det 2 innsjekket bag på 23kg hvist du reier 1 pers. Er det flere på samme booking må du klikke på pilen til venstre så kommer det opp navn på reisende og hva som er inc for hvert navn i bookingen.Fasttrack er også inc men det står ikke her men det står på boardingkort som du får.
    Når vi er inne på evnet,hvist man bare er EBS og reiser sas go-light så er det 1 innsjekket bag inc, men IKKE en carry-on bag på 8 kg.
    c9973be6-bbae-4834-9647-97e8b00a9b83.jpg 6279a3bf-f591-494a-877b-b8457d75f786.jpg

Last edited: 28. april 2026 kl 11:54
    kongenamundsen and Staralliance like this.
  19. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste Aeromexico på "basic" billett for 2 uker siden. De var VELDIG tydelig på at det var bare Aeromexico sine egne statusmedlemmer som fikk gratis baggasje, det gjaldt ikke andre skyteam elite plus medlemskap.

Jeg hadde kanskje prøvd å krangle mer om det ikke var en jobbreise (så jeg får det uansett refundert), men de gav generelt lite rom for å diskutere.

Teknolai, Insomnia4u, NoLimit and 2 others like this.
  20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,725
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy AM i forbindelse med millionjakten. Da var det litt styr å få til, men vi fikk med gratis innsjekket bagasje.

Del denne siden