Skal har reist til Singapore

Tråd i 'Reisebrev' startet av democomputer, 13. febr 2020.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det anbefales å reservere på forhånd, men det finnes muligheter for walk in. Du kan lese mer om det her. Skal lete opp prisen fire glade gutter brukte i fjor.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    det er ikke helt Overaskende fullt. Er jo i Singapore på kort varsel pga covid-19.

    Edit : mener forøvrig det var et av dine reisebrev @Upsaker som gjorde at jeg tagget brunt ends i utgangspunktet :)
     
    Last edited: 19. febr 2020
    Upsaker liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Vi brukte ca 6000,- delt på fire personer med mat, vin og øl. Ble sulten bare jeg fant frem bildene igjen. Legger også med menyen så du kan se prisene den dagen. Waguy-tartar med caviar nede til venstre dro prisen opp noe..

    7402A320-50AB-4E78-A50C-FD4BDAF9C0C1.jpeg
     

    Attached Files:

    Last edited: 19. febr 2020
    Insomnia4u, jonss, drsyk and 7 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Nice : da prøver jeg meg på drop inn ;)
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Som det blir sagt lurt med booking, jeg satt klar når de la ut.

    Men det er ikke fine dining med kun ett bordsete, og relativt rask service, så de klemmer nok gjennom flere enn de tør booke. Det er plass ute ved et bord for litt venting, men vet ikke hvilket system de har for kø.

    Vi drakk litt dyr vin, 150 +250 SGD, og spiste nesten hele menyen inkludert kongekrabbe og to biffretter som kostet litt, og endte på 900 SGD. Det står i menyen at chefs choice koster 180-250 sgd.

    Gjør et forsøk!

    K
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det blir jo ikke lunsj i dag heller. Hvem prøver vi å lure. Jeg fortsetter med å predikere kvelden med et helt annet presisjonsnivå enn formiddagen....

    Formiddagen nytes i Botanisk hage og little india. Ølen er dyrere, men det lukter bedre enn little china.

    Det blir Martini på hotellet i dag også. De har sluttet med champagne. Australienske bobler???

    Zén!
    Lisa ønsker oss velkommen. Lisa er svensk. Stemningen er straks god.

    IMG_20200219_194905.jpg
    Er redd vi drikker bedre champagne enn Krug. Siden de er ambassadør må de anbefale, men for en gangs skyld er det noe annet som frister mest. (Lett påvirket av vissheten om at Krug venter hos SQ i morgen)

    IMG_20200219_200120.jpg
    Konseptet hos Zén er makalaust. Fantastisk å møte maten før vi spiser den. Hadde også en svært hyggelig prat på kjøkkenet med dagens chef fra Skottland om viktigheten av kaldt vann. Selv om vi ikke helt ble enige om hvor langt nord må dra for å finne kaldt nok vann.


    Dette er en av de beste restaurantene jeg har besøkt.

    I motsetning til dagen før så får de mest eksklusive råvarene sitte i førersete, ikke bare prøve å henge etter og bidra.

    IMG_20200219_205026.jpg
    Kaviar med dashi og tørrmodnet ribbe. Dagens favoritt.

    IMG_20200219_212326.jpg
    Trøffel i uante mengder på arme riddere.

    IMG_20200219_223205.jpg
    Vi måtte også spise vafler, men som fruen sier #merfettennmel

    Det er mye nordiske råvarer, både multer, tyttebær, slåptorn og brunost, men det er virkelig en internasjonal meny. Løk og lakris!! Må nok til Stockholm straks.

    IMG_20200219_225612_exported_4441738521841697222.jpg
    Fruen og jeg er som vanlig uenige om brennevinet, jeg går for italiensk ferskenbrennevin, mens hun nøyer seg med en armagnac fra 1966.

    K
     
    drsyk, CrotchRocket, jgroneng and 7 others like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det nok en av de største avvikene på gang.

    Vi er ikke fryktelig tidlig på Changi og blir ganske lange I masken når vi får vite at vi har kansellert billetten vår.?

    Det er TK som har vært udugelige. Da de rutet oss direkte til SIN gadd de ikke si fra til SQ. Vi dukker ikke opp på flighten vår DPS-SIN, og dermed kansellerer de SIN-FRA. Vi får en agent i skranken som ikke er spesielt engasjert eller villig til 0 rette opp siden der er en SASbillett.

    Jeg ringer gulltelefonen og treffer her heldigvis medgjørligheten selv. Han ser med en gang hva som har skjedd og sier han skal fikse. Det tar noen minutter, men han leverer, og vi har igjen riktige billetter.

    Vi rekker litt dim sum og et par glass Taittinger Comtes de Champagne Blanc de Blancs Brut 2007 før vi kommer dinglende ombord som sistemann. Vi har 1A og 1F siden noen selvsagt har snappet setene våre ila de dagene de var ledige. Vår book the cook av hummer og biff er jo da også avlyst. Men det kommer en man som straks får oss i godt humør, så turen blir ganske så ok.

    IMG_20200220_134830.jpg

    Det blir god mat. Jeg spiser begge forretene, både kaviar og andeterrine. Til hovedrett går jeg for short ribs. Alltid lurt med langtidskokt kjøtt på flyet.
    IMG_20200220_151012.jpg IMG_20200220_152102.jpg IMG_20200220_155414.jpg

    Det blir tomt for Krug selv om medpassasjererene i midten ikke rører det. Jeg kan drikke litt DP også jeg. Resten av turen er noget uklar. Vi har bare en time på FRA, men det kommer en hyggelig herremann og geleider oss. Han løper fort nok til at vi rekker et kvarter i loungen.

    Det har vært en fantastisk tur og det er jammen slitsomt å kose seg. Blitt en del soving i etterkant.

    K
     
    paron, jonss, drsyk and 11 others like this.
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for veldig bra reisebrev:) Singapore er helt topp! I fremtiden skal vi bo 6 måneder i Singapore og 6 måneder i Norge. Mellom dette skal både meg og kona bruke tid på å fly nok til å oppretholde BA gullkortet:D
     
    Earl, EndreD, Eddie47 and 2 others like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig bra! :)

    Blir SQ her om ikke altfor lenge, og SQ på nytt om litt lengre enn litt....
     
    democomputer and OttoL like this.
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig. Har to stopp i SIN om litt og litt lengre enn litt, men ser også at jeg må gå av i SIN igjen om ikke så lenge.

    Flott levert på rapportfronten som vanlig :)
     
    democomputer and jgroneng like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig servert:) Juli 2020 ish.....Et håp i fremtiden...
     
    democomputer liker dette
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Har konkludert med at det ikke må bli for lenge til retur til SIN. Men det er jo mange andre steder man må innom også. Og ikke minst må verden bli noen hakk friskere.

    Timingen var jo perfekt, hjemme akkurat fjorten dager før karantenereglene ble utvidet, så vi slapp alt fjas.

    K
     
    drsyk liker dette

Del denne siden